Hoi meiden, Ik vind na 7 jaar mijn salontafel niet echt mooi meer. Hij is erg kaal en theekringen erop gekomen in de loop van de jaren. Toen wij trouwde combineerde wij alles donkerbruin met creme. Ik vind dat niet zo mooi meer. Maar om nou een hele nieuwe salontafel te kopen vinden wij ook zonde van het geld. Wie heeft er echt verstand van verven of andere kleur geven? En hoe moet ik dat dan doen? Ik doe er een foto bij bij het volgende bericht. Groetjes Jannn
Je kunt inderdaad gaan schuren en gronden, verven, licht opschuren en nog eens verven en daarna vernissen. Maarrrr...... Als je er snel en makkelijk vanaf wil zijn, Google dan eens op "Annie Sloan" of op krijtverf. Het is minder goed bestendig tegen krassen, maar als je voorzichtig met je spulletjes bent en onderzetters gebruikt is Annie Sloan een prima oplossing. Daarbij hoef je helemaal niet te schuren namelijk, en je hebt keuze uit hele hippe kleuren.
ik zou hem ook licht opschuren, grondverf en dan een ander leuk kleurtje erover doen. ik raad die annie sloan verf AF. heb het op mijn meubels gehad maar is echt rotzooi. het schilderen is makkelijk. je hoeft niet te schuren maar het is absoluut niet sterk. het moet afgewerkt worden met een beschermende wax of lak maar als je er tegenaan stoot dan liggen de stukken er vanaf. ik heb hier de meubels weer opnieuw moeten doen. alle annie sloan verf moest er tot op de bodem af. dus totaal meer werk dan wanneer ik het gewoon had geschilderd. ze beweren dat de verf ook nog goedkoper is dan wanneer je "gewone" verf met grondverf gebruikt. echt bullshit. ik ben nu goedkoper uit dan met hun verf. nichtje had ook annie sloan verf en is er ook van terug gekomen. kon ook alles tot op de bodem afschuren. (je kan het niet zoals met gewone verf, licht opschuren en overschilderen met gewone verf. het moet er dus helemaal af).
Devilschase, is dit dan een "sterkere" verf, ik lees dat dit ook een krijtverf is? Ik wil namelijk ook mijn dressoir en eettafel opnieuw verven. Voorheen schuurde ik alles af, moet dat met deze ook?