Welke fiets hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamar69, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets, aangezien het niet heel lang meer duurt voor mijn dochter zelf stevig kan zitten en ik dus kan gaan fietsen met haar. Heb nu een oude rammelbak waar ik echt niet met een kind op ga fietsen :D Vertrouw ik voor geen meter.

Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer met al die keus, dus vandaar mijn vraag; welke fiets hebben jullie?
    Ik ben op zoek naar een stevige fiets met een dubbele standaard, waarbij ik makkelijk op kan stappen als er een voorzitje op zit. Liefst een transporter en geen moederfiets.

Ben benieuwd naar de reacties! :cool:

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb een batavus mambo, maar die zou ik je niet adviseren. De ruimte tussen je voorzitje en zadel is eigenlijk te klein. Heb dus vorige week het achterzitje gemonteerd. Kan het voorzitje er mooi af.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een Giant Mio. Wel een moederfiets, maar niet zo'n typische vind ik. Hele fijne standaard. Ik heb er zitjes op van Qibbel en een bijpassende fietstas voor de boodschapjes. Misschien is er wel een transportrekje op te bevestigen?

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Sparta amazone 4 lief met de yepp mini, ben er heel erg blij mee! Grootste voordeel is dat je hem weer kunt ombouwen naar een normale fiets als Juda zelf kunnen fietsen

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Cortina lief! fiets rode nu al 2 jaar erg blij mee met yepp zitjes

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Batavus mambo deluxe en ik ben er juist heel blij mee! Fietst als een zonnetje en ik vind de ruimte tussen het zitje en het zadel prima :)

7. rums

rums Niet meer actief

sparta amazone 4life om te bouwen naar een gewone fiets als je geen zitje meer voorop hebt.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb een batavus mambo en ben er erg blij mee.
    Fietst erg lekker. Onder tussen heb ik hem al weer bijna 2 jaar. :D

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Cortina nogwat. Fijne fiets!

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Misschien ligt het ook meer aan mijn eigen lengte;) Ben maar 1,53 en heb een kleinere framemaat dus misschien zit het stuur iets dichterbij het zadel. Plus dat ik echt moet afstappen als ik stilsta, kan echt niet met m'n voeten bij de grond. En dan is die korte afstand echt niet handig. Hij fietst verder inderdaad heerlijk en is een mooi solide frame.

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dit is mijn cruiser. Voorzitje is ondertussen vervangen voor een achterzitje van yepp

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mooi hoor Imensa..!!

Ik heb zelf een babboe Big (bakfiets dus) en ben er reuze blij mee...

13. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Cortina roots

De cortina ru kwn met yepp zitje en mand voorop als je dat wilt...

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Hier een witte Gazelle Bloom. Superblij mee!!!

15. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, hier heb ik wat aan! :D Ik twijfel toch of ik niet een moederfiets moet nemen, ik hoor daar veel goeds over maar ik vind ze er zo lomp uitzien.. Zeker als je straks geen voorzitje meer nodig hebt. Dan kan ik hem natuurlijk altijd weer verkopen, maargoed.

Volgende vraag dan voor mijn zoektocht naar de perfecte fiets :cool::

Wie heeft er een moederfiets of juist niet? Waarom wel/niet?

16. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb een mammie moederfiets, vond de kleurcombi matzwart met bruin erg mooi. Ik heb n transportrek liggen maar vind dit te zwaar aan t stuur als dochter ook voorop zit dus bewaar ik t rek tot ze achterop zit.
    Ik vind m erg fijn fietsen, het is n stevige fiets met dubbele standaard en stuurslot zodat het stuur niet om kan draaien als je je kindje in of uit stoeltje haalt.

image.jpg

image.jpg

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je een fiets met bak voorop wil moet je goed kijken of er genoeg ruimte zit tussen het stoeltje in het frame wat voorop zit voor de bak . Anders zit de beentjes klem!
    Bv de cortina roots moeder transport fiets..hier is duidelijk te zien dat er meer ruimte zit dan de gewone transport fiets van cortina

Vind trouwens de fiets niet lomp :D

18. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Sparta Country Tour. Ik heb deze nu 3 jaar en ben er nog steeds erg blij mee!

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Heb zelf niet zo'n groot frame nodig, ik vind een kleurtje aan de fiets wel leuk.. En de kinderzitjes kunnen er prima op.. Fijne fiets!:)

20. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neig toch erg naar de Cortina, maar vraag me nu af of ik dan ook gewoon de Cortina U4 kan nemen en dus niet de "moedervariant". Heeft iemand ervaring met deze fiets en of er genoeg ruimte is voor een voorzitje? Zou het mogelijk zijn om iets te verstellen bij de voordrager zodat er nog ruimte is voor de beentjes? Heb eens zoiets gelezen dat dat mogelijk zou zijn zodat je zowel je mand als voorzitje kunt gebruiken namelijk.

Jullie hebben trouwens echt stuk voor stuk prachtige fietsen!

Deel Deze Pagina