Ik ben nog niet zwanger, maar over een tijdje gaan we het weer proberen. Bij mijn zoontje heb ik 800ml bloed verloren. Dit is precies op de grens. Ik mocht omdat ik na de bevalling naar de wc kon lopen (mooizaam) thuisblijven en niet alsnog naar het ziekenhuis. Ik was wel flauwgevallen na de bevalling. Nu is het zo dat je bij een tweede ook kans hebt op veel bloedverlies, misschien zelfs meer? En dan kan ik kiezen om evt in het ziekenhuis te bevallen bij een tweede. Zijn hier meer mensen die ongeveer net zoveel bloed hebben verloren en dan ook mogen kiezen thuis of ziekenhuis bij een volgende baby? Wat is nou verstandig dan..
Ik ben bij mijn 1e bevalling ook veel bloed verloren, 3 liter. Hierdoor heb je wel med. indicatie. En tijdens de bevalling krijg je een extra infuus + injectie uit voorzorg. Bij de 2e bevalling ging het gelukkig allemaal goed en ben ik 700 ml. bloed verloren.
Kun je ook thuis die injectie krijgen dan? Was je bij je eerste bevalling ook thuis bevallen? Mijn voorkeur gaat wel naar een thuisbevalling maar ik weet niet of dit dan ook een risico is als ik wel bij een evt tweede veel bloedverlies zou krijgen.
bij mijn eerste 3 liter verloren bij de 2e 1,5. echter bij mij was de reden een achterblijvende placenta. dus ik mocht niet meer thuis bevallen
Ik ben de beide keren in het zkh bevallen. Als het zover zou je het misschien met je vk kunnen bespreken. Misschien hebben ze een "regel" wanneer ze, na bloedverlies, een injectie + infuus toedienen. Het zou kunnen dat je gewoon thuis mag bevallen.
Bij de 1e bevalling ben ik net geen liter bloed verloren door achterblijvende placenta en bij de 2e bevalling ben ik ruim 1,5 liter bloed verloren wederom door achterblijvende placenta. Voor een eventuele 3e bevalling krijg ik daarom automatisch med. Indicatie
Tijdens mijn bevalling van de eerste heb ik 1,8 ml bloed verloren. Een medische indicatie had ik al (zowel bij de eerste en bij de tweede) dus van de tweede ben ik ook in het ziekenhuis bevallen. En tijdens die bevalling ben ik slechts 250 ml bloed verloren (gelukkig!). Ik heb toen wel uit voorzorg na de bevalling een infuus gehad om mijn baarmoeder beter te laten samentrekken.
Bij mijn eerste bevalling had ik 2.5 liter bloed verloren. Dan mag je niet meer kiezen. Ik moest de tweede keer in het ziekenhuis bevallen. Was maar goed ook want toen heb ik 3.5 liter bloed verloren. Moest uiteindelijk heel snel naar de ok. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo te zijn dat het de tweede keer ook weer gebeurt. Ik geloof dat de gyn zei dat er tien procent meer kans was of zo. Dat vindt ik niet een hoog percentage. Als je op het randje zat en zelf mocht kiezen zou ik voor een thuisbevalling kiezen (als je dat graag wilt).
Bedankt voor jullie reacties. @Vash: 3,5 is wel heel wat meer zeg.. Lijkt me best wel eng. Als het zover is bespreek ik het wel gewoon met een vk.
Bij de eerste net geen liter bloed verloren en bij de tweede haast niks. Kreeg wel gelijk na de geboorte van mijn 2e dochter een injectie voor het loskomen van de placenta.
Was ook best heftig hoor maar is natuurlijk wel een uitzondering. De meeste vrouwen verliezen niet zoveel. Ik ben morgen uitgerekend en ze gaan nu heel proactief te werk, dus ik ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Het hoeft helemaal niet nog een keer te gebeuren. Ik zou het idd even goed overleggen met de vk. Maar als je graag thuis wilt bevallen zou ik me niet laten weerhouden. Als je binnen de norm viel, waarom niet?
Kan me goed voorstellen dat het heftig was. Maar je hebt wel bloedtransfusie gehad neem ik aan. Succes bij deze bevalling en hopelijk valt het mee. Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere willen nemen.. Maar aan de andere kant vond ik het thuis bevallen echt heel fijn.