Thuis laseren/IPL

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamabram, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hoi!

Zoals de titel het al zegt, er was hier laatst een topic over maar die kon ik niet meer vinden.

Wie doet het en wanneer zie je resultaat? Ik heb er 1 hier liggen, al een jaartje of 3 maar door zwangerschappen enz niet gebruikt. Afgelopen weekend voor het eerst, maar ben benieuwd hoe het bij anderen gaat.

2. Mamabram

Niemand?

3. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Nee geen ervaring mee eigenlijk. Maar ik heb wel ervaring met definitief ontharen in een kliniek :) Erg blij mee.

4. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eentje van Braun.
    De eerste 4 maanden ofzo heb ik het om de twee weken gedaan, daarna 1 x in de maand. En sinds afgelopen zomer helemaal niet meer en ik heb nog steeds geen haargroei op mijn benen, alleen hier en daar een verdwaalde haar.
    Ben alleen begonnen met mijn benen om te kijken hoe het zou gaan en hoe lang het zou duren voor het effect heeft.
    Het kost even tijd, maar uiteindelijk heb je er wel resultaat van.
    Eind deze maand ga ik ook mijn oksels en bikinilijn doen. Dan zijn deze eind van het jaar hopelijk ook haar vrij.

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
  6. Mamabram

Vandaag eens goed gekeken, ik heb het nu 2x gedaan en de haartjes zijn echt minder!

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier van Philips en heb echt donker haar. Ze zijn niet volledig weg maar ze zijn nu stuk lichter en zachter.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik lees mee

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Girlymama welke heb jij dan?

En lunap lumea?

10. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ok bedankt ga ik ff kijken

12. Mamabram

Iemand nog een update?

Ik kan de mijne verstellen in sterkte. Ik gebruik hem nu op zijn laagst voor mijn bikinilijn, als ik hem hoger zet doet het soms echt pijn. Heeft nog iemand daar last van?

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik overweeg zo'n apparaat te kopen, omdat ik sinds een jaar ineens veel meer beharing krijg, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe het werkt. Weet iemand dit?

- volgens de site van Philips zorgt het apparaat ervoor dat de haartjes in een ruststand komen. Maar verdwijnen ze ook al bij de behandeling (vallen ze eraf of zo?). Of moet je nog apart scheren of mag dat juist niet?
    - Ik las dat je niet in de zon mag na een behandeling. Hoe lang geldt dat?
    - ik las dat een opgeladen apparaat 370 flitsen mee gaat, maar hij geeft ook 370 flitsen per minuut? Kun je hem dan maar een minuut gebruiken? Dan doe je toch dagen over het behandelen van bijv. 1 been? Hoe werkt dat?

14. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er een van Braun.

Deze heeft meerdere standen en je stelt zich af op je huidskleur.
    Je moet je van te voren eerst scheren en daarna gebruik je het ipl apparaat waardoor de haarzakjes in rust komen en de haartjes niet meer terug groeien. In het begin moet je het regelmatig doen, daarna steeds minder vaak. Heb het de hele winter niet gedaan en begin nu weer wat haar groei te krijgen, dus weer tijd om te beginnen.
    Ik doe het altijd 's avonds en ging vorig jaar zomer gewoon in de zon de volgende dag, nooit ergens last van gehad.
    De Braun werkt op stroom en moet zich na elke flits even op laden (duurt een aantal seconden). Ook heb je bij de Braun een activeringsgel nodig die tevens verkoelend werkt.

Ik ben er super blij mee. Je hoeft je tenminste niet meer iedere dag te scheren.

15. Mamabram

Hoevaak deed jij het?

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    ik heb er een van philips, ik deed het ook s avonds en volgende dag de zon in...
    je scheert idd eerst en dan met dat ding erover heen.
    ik kan er rustig alles mee doen (benen, oksel, bikinilijn) en dan is hij nog niet leeg hoor.
    je moet steeds wel paar sec wachten tot je een nieuwe flits kunt zetten, in het wachten zit nog het meeste tijd in ;)

17. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste 3 maanden ongeveer deed ik het 1 keer in de twee weken, daarna een maand of twee 1 keer in de drie weken. E zo elke keer langer er tussen. En de afgelopen vier maanden heb ik hem niet gebruikt ivm weinig tot geen haargroei en het toch winter was.
    Ga nu weer beginnen met 1 keer in de maand, zodat het de hele zomer mooi glad blijft.

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Klinkt best interessant! Heb nu een epilady maar krijg nooit alle haartjes mee, en durf het alleen op mijn benen te gebruiken. Heb toen niet zo'n flitsapparaat gekocht ivm de prijs en dat erbij stond dat het niet tijdens zwangerschap en borstvoeding mocht.
    Voel je iets van zo'n flits? Pijnloos te gebruiken ook voor bijvoorbeeld bikinilijn? Ik kan op zich best tegen een beetje pijn, maar ben erg slecht in mezelf pijn toedienen :D. Vond de eerste keer met de epilady ook best pijnlijk (nu valt het gelukkig wel mee). Maar zou best echt gladde benen en bikinilijn willen...
    Pakt ie alle haartjes goed mee? Ook dikke haartjes of juist ook dunne haartjes?

19. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet je eerst scheren en daarna worden de haarzakjes in rust gebracht door de lichtflits. Echter gaat er wel een tijdje overheen voor alle haarzakjes in rust zijn. Dus vooral in het begin moet je het regelmatig doen.
    De lichtflits voelt op de gevoelige lichaamsdelen zoals de bikinilijn als een naaldje waarmee je geprikt word.
    Heb ook een epilady gehad en durfde ook alleen de benen te doen, omdat ik dit echt pijnlijk vond. Heb dit bij het IPL apparaat helemaal niet.

20. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus minder pijnlijk dan epiliren? Hoe duur is zo'n ding en waar heb je het gehaald?
    Ben het ook zat om continu te moeten epileren blehhh...

Is het ook geschikt voor wat lichtere haren? Heb op mn bovenbenen lichtblonde haartjes. Worden deze ook goed aangepakt met het apparaat?

Deel Deze Pagina