Stom van ons, stiefzus verteld en moest huilen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartje2013, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Bedankt allemaal! Wat lief jullie reacties... Ik kan me voorstellen dat het heel hard kan aankomen als iemand zwanger is. Zeker als je al jaren bezig bent. De voorbeelden hierboven zijn ook erg vervelend, dat er geen rekening met je gehouden wordt...

Aicirtap: wat vervelend dat iemand dit zo overdreven doet. Zeker zo pril. Zeven weken was voor ons ook niet de ideale termijn om het te vertellen. Maar we hadden een zes gangen diner staan, met bij elke gang een andere wijn. De gangen bestonden oa uit rauw vlees en rauwe vis, haha, om nou het hele kerstdiner te ontwijken ging me een beetje ver, dus toch maar aan onze families verteld. Want ja, als mijn familie het weet, willen we het ook aan de schoonfamilie vertellen. Op Facebook zet ik niks denk ik, dat vind ik sowieso niet zo belangrijk. Misschien met een week of 14 een keer...

Voor iedereen met een kinderwens; ik duim voor jullie!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zolang mensen niet vertellen dat ze in een medisch traject zitten, kun je ook geen rekening met ze houden, dus jij hoeft je niet schuldig te voelen. Super hoe je er in tweede instantie op gereageerd hebt.
    Wij hebben er zelf ook een enorm medisch traject op zitten voordat onze twee dochters kwamen, en ik ben daar altijd heel open in geweest. Uiteraard is dat ieders persoonlijke keus, maar zo geef je mensen ook de gelegenheid om een moeilijke boodschap (namelijk een zwangerschap) op een tactische manier te brengen. Ik kon het altijd enorm waarderen als iemand het mij even apart vertelde van de rest. En ja, dan vloeiden er weleens tranen, ook van de andere kant. Maar dat geeft niks. En daarna kon ik ook altijd wel weer blij zijn voor die ander.

Deel Deze Pagina