Bij regelmatige cyclus altijd eisprong?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Leentje79, Jun 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

May 15, 2007
    3,183
    0
    0
    Eindhoven
    Goedemiddag,

Bij mijn eerste cyclus ben ik gaan tempen omdat ik na meer dan 5 weken niet ongesteld werd en ook niet zwanger was. Uiteindelijk ws mijn 1e cyclus 8,5 week. Mijn tweede cyclus duurde 26 dagen en mijn derde cyclus 31 dagen. Vanaf de helft van mijn eerste cyclus ben ik blijven tempen (behalve 1 week omdat ik op vakantie was) en ik heb nooit een lage temp. verhoging gehad. Soms had ik 2 dagen een temp verhoging en dan schoot hij weer naar het normale niveau. Hij bleef ook een beetje schommelen tussen de 59.9 en 62.0 (ik temp. in de mond)

Ik temperatuurde altijd op het zelfde tijdstip en heb na 2 maanden een tweede thermometer erbij gekocht voor de zekerheid maar de waarden bleven het zelfde. Heb je altijd een overduidelijke blijvende temp. verhoging na je ovulatie? Is de kans groot dat je bij een redelijk regelmatige cyclus een eisprong heb ook al kun je dat niet terug vinden in je temp. kaart.

Ik ben nu maar even gestopt met tempen omdat ik er niks uit kon halen en zie wel hoe het loopt, maar ik ben hier toch wel nieuwsgierig naar omdat je overal leest dat je zeker een temperatuur verhoging moet hebben en ik bang ben dat ik geen eisprong heb. Ik heb mijn temp. kaartjes in mijn album gezet ter verduidelijking (1 week mist i.v.m. vakantie maar dat heb ik erbij toegelicht).

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groetjes, Leentje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Leentje,

de meeste keren bij een regelmatige cyclus zul je een eisprong hebben. Een tempverhoging is daarbij vaak wel te zien, maar dit hoeft toch niet perse.
    Na een jaar van proberen kun je bij/via de huisarts kleine onderzoekjes laten doen om te zien of je genoeg eicelletjes hebt die kunnen springen.
    Maar omdat het bij meer stellen wel een heel aantal maanden duurt voordat ze zwanger worden, hoef je je nog niet druk te maken hoor.
    14 dagen vóór je menstruatie zou de eisprong moeten zijn en heb je je vruchtbare periode. Succes.

Groetjes Brigitte

3. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

May 15, 2007
    3,183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat het zeker een aantal maanden kan duren voordat je zwanger raakt, maar het zat me dwars dat je eigenlijk bij de meeste mensen een temp. verhoging ziet en dat er vaak gesproken wordt over geen eisprong wanneer er geen duidelijke temp. verhoging is. Ik dacht namelijk echt dat je door het hormoon dat vrijkomt bij een eisprong een temp. verhoging kreeg. Ook had ik bij de 3e keer temperaturen gebruik gemaakt van ovulatietesten en daar kwam eigenlijk ook niks uit. Ik heb deze maand niet meer getempt en kijk het zo maar aan.

We zullen zien. Ik denk toch dat iedereen onzeker blijft totdat het moment daar is dat je zwanger bent.

Groetjes!

Share This Page