Zoete aardappelen (kumara)

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zoek momenteel een recept of idee om 'zoete aardappel' te combineren met andere gerechten die ik in huis heb, om er iets lekkers en aparts van te maken voor bij het vlees vanavond (gekruide kalkoenburgers).

Koken voor gevorderden (anders dan het standaard aardappelen, vlees & groente) via een recept van internet is wel leuk - en ik doe het graag - maar je moet altijd nét die ingrediënten in huis hebben die je dan toevallig net weer eens niet hebt. En ik heb zooooo geen zin om de deur uit te gaan, want ik vind dat ik genoeg in huis heb - dat is denk ik meer het luxeprobleem! ;)

Ik heb paprika (3 kleuren), ui, witlof, komkommer, sla, andijvie, appels, sinaasappels, fruitcocktail in blik, 150 verschillende soorten kruiden, verse knoflook en bouillon, uiteraard ook volop pasta's, krieltjes, aardappelen en rijst en vast nog wel wat dingetjes die ik nog niet opgenoemd heb.

Maar wat doe ik nou met die aardappelen? Tips iemand? :D

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
  3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Leuk :D !!! En het ziet er lekker uit!

Ik heb alleen geen gember, kardemom, kurkuma of geitenkaas in huis! Kan ik er nog iets anders bij doen ter vervanging, of het zonder proberen? Is het dan nog wel lekker?

En hoe combineer ik soep met kalkoenburgers? (houdbaarheidsdatum) Hahahaha.
    Beetje lastig, maar het ziet er wel heel lekker uit!

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hahaha, ik las 150 soorten kruiden, dus dacht dat je deze dan zeker wel zou hebben... :p

Bovenstaande is de Indiase versie, je zou ook gewoon de Jamieversie kunnen doen: Zoete aardappelsoep - Jamie magazine

Of nog simpeler: Zoete aardappelsoep recept

En dan een witlofsalade erbij maken, kalkoenburgers in reepjes bakken (ziet er nog feestelijk uit ook, haha), door de salade doen en klaar is klara, mjammie!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gewoon álles in huis, behalve de zure room :x GRRRR! Dat vind ik het meest frustrerende aan het koken op recept. Tenenkrommend dat ik er dan bijna ben, maar nét dat ene dingetje tekort kom.

Misschien maar deze: Roasted Sweet Potatoes (orange kind) | Flickr - Photo Sharing! ???

Dát is een heel goed idee :D ! Dat ga ik doen vanavond want dan is de witlof ook direct op, hahahaha. Ik heb namelijk al drie dagen zin in enkel salades. Lekker verfrissend met dit weer!

Dank je wel :)

6. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

frietjes van snijden en met olie en paprika poeder besprenkelen en dan een tijdje in de oven heerlijk!

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Die kan natuurlijk altijd, geroosterd zijn ze ook heerlijk!

Eet smakelijk vanavond, krijg er trek van, maar zit nog met een halve pan macaroni, zonde om weg te gooien, dus die moet eerst op... ;)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sinds jij begon over witlofsalade loopt het water mij hier ook in de mond hoor :)!!!

Deel Deze Pagina