Hoi iedereen, ik maak de groentehapjes voor mijn zoontje altijd vers. Maar ik heb nog een paar vragen/tips nodig. Ik kook de groentes altijd gewoon in de pan, maar ik lees ook wel eens iets over een stoompan? Het schijnt dat dan de vitamines beter worden behouden. Is dat zo? En wat is precies een stoompan en waar koop je die? Of is gewoon koken zoals ik nu doe ook goed? Maar ik geloof dat wanneer ze op een gegeven moment vlees mogen, je dat ook moet stomen toch? En hoe werkt dan dat stomen, is dat sneller dan gewoon koken? En doe je dat gewoon op het fornuis of in de magnetron? Ik ben niet echt een keukenprinses vandaar... En mag ik mijn zoontje al rijst geven? Kan je dat ook gewoon pureren? Ik hoop dat iemand mijn onnozele vragen kan beantwoorden
Ik stoom altijd in een gewone pan met zo'n rekje erin! Dat rekje kun je wel krijgen bij de winkels zoals de blokker. Vitamines worden inderdaad beter behouden op deze manier. Stomen van bloemkool sperziebonen witlof etc duurt bij mij ongeveer 15 min. En gewoon op het fornuis maar dat was je wel duidelijk denk ik. En ja je mag hem rijst geven en dat kun je pureren, persoonlijk vind ik dat wat minder gaan dan aardappelen. Ik kook het vlees wel en stoom dat niet. Succes!