ik heb mijn jurk gewoon naar de lokale stomerij gebracht, zaten pareltjes enzo op maar hij ziet er weer als nieuw uit!
hm zelf wassen is misschien ook een idee, maar wat alshet fout gaat:S dat wil ik ook niet. ik dacht eerst "ik ga um verkopen!"maar toen ik dat wilde doen kon ik het niet over mn hart verkrijgen! toch emotionele waarde zit dr aan even denken of ik um in bad ga wassen.. in de zomer misschien dan kan die buiten drogen..
Ik heb mijn trouwjurk ook zelf gewassen in bad. Aangezien dat ik de jurk 2 keer aan had, moest ik het wel gaan wassen. Met pareltjes leek het niet verstandig om het te laten stomen, dus samen met mijn moeder in bad gedaan, met de hand gewassen, opgehangen in de douchecel (wou het buiten hangen, maar dan kan je insecten en vogelpoep erop krijgen). Na een dag was ie weer droog. Mij was geadviseerd om wel te wassen i.v.m. zweet en huidvetten idd. want anders gaat ie geel uitzien. Bij opbergen, plat leggen, niet hangen omdat de jurk zwaar is, gaat de schouders anders uitrekken.