Stomme acties en gedachten in je jeugdige jaren ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 26 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    The Box, verzoeknummers op postcode.
    Godganse dag, I've got five on it, Dear mamma en een shitload aan Charlie lownowse en menthal theo :roflmao:

hummeltje5, Summerbelle en Iertje81 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    In de tijd van de stinkies bij de drogisterij...wat brandt er wel en wat brandt er niet...

Nou 5 coniferen van een paar huizen verder brandde goed (ongelukje)

Een grasveld naast de sloot in hartje winter en een dikke ijslaag op de sloten brandt ook nog flink...Vriendje had natte handen gekregen die wat blauwig werden, we waren aan t schaatsen dan ga je niet terug naar huis, dus ik zou wel een klein vuurtje maken zodat hij zn handen kon warmen en we weer verder konden schaatsen...daar kwam een heeeeeel stuk grasveld mee.

VMBO gebouw laten ontruimen met toegepaste scheikunde. Was een lang lopende rel tussen VMBO en VWO, die eindigde met rotte eierenlucht aan HUN kant.

3. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Dat was een muziekzender toch??

4. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    06 lijnen bellen, rooie oortjes bij het idee alleen al en zodra je iemand sprak snel weer ophangen

Ik was er als kind van overtuigd dat er iemand achter de computer zat die zag wie er op de knopjes drukte bij de fiets stoplichten. Als m'n broer dan te vaak drukte werd ik altijd boos: dan duurt het alleen maar langer, vinden ze héél irritant in de centrale en laten ze je expres wachten!

Mijn nichtje en ik hadden een verveel pot. Daarin zaten allemaal activiteiten die we konden doen als we ons verveelden. Er zat ook een briefje in: brief schrijven naar Marjolein Bastin. Die woonde bij m'n nichtje in het dorp. Ik had werkelijk geen idee wie het was en die vrouw heeft ook nooit een brief gekregen want zodra we dat briefje raapte deden we hem weer terug in de pot.
    Nu ik eraan terug denk vind ik het nog raarder dan ik het al vond:roflmao::roflmao:

hummeltje5 en Aries vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Hahhaha die telefooncellen van vroeger ja, jeetje, heb me daar heel wat uren mee vermaakt met vriendinnen :roflmao:

Biny vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Stiekem de telefoon afluisteren boven op zolder wanneer mijn moeder of zus aan het bellen waren beneden :roflmao:
    Of dat er boos naar boven werd geroepen dat je van het internet af moest gaan omdat er gebeld moest worden.. (love the 90's :p)
    Ook eens een weiland met schapen ingelopen en vervolgens kwamen al die schapen op ons afgestormd.. RENNEN VOOR JE LEVEN. :o:
    Met mijn buurmeisje het hele dorp afstruinen zonder dat onze moeders ons kwamen zoeken ofzo...
    Het licht in de auto niet aan durven zetten, omdat ouders mij hebben wijsgemaakt dat je dan een boete krijgt, maar ondertussen werd ons jongste zusje gewoon in de kofferbak van onze stationwagen vervoerd (wel in een autostoel) :roflmao:

Anouk2005, Asil, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Ohja en als puber keihard mee blèren met de muziek op mijn slaapkamer terwijl het raam open stond, denkend dat toch niemand het zou horen omdat de muziek zó hard stond. Vervolgens je vader die binnenkomt lopen en zegt dat je mooi kan zingen. Uhhhh :o::roflmao:

Anouk2005, Asil en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Vroeger toen ik een jaar of 5 was (ik ben nu 41) ging mijn oma dood. Ze werd gecremeerd en wij waren daar als kinderen niet bij, geen idee waarom. Ik kan me herinneren dat ik er wel over sprak met mijn moeder en dat ze uitlegde wat cremeren inhield, dat je dan verbrand werd in vuur. Ik vroeg toen of dat niet eng was om te zien dat iemand verbrand werd. Maar dat zag je niet, werd me verteld, want 'dat gebeurde achter een deur'.
    Dus mijn kleuterbrein zag toen een soort weide voor zich...met een enkele losse deur, in een kozijn-stellage zeg maar...'publiek' aan de ene kant en een groot vuur aan de andere kant :rolleyes:.
    Heb ik voor mijn gevoel best wat jaren zo voor me gezien :roflmao:.

Aries vindt dit leuk.
  9. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik had als kind een keer gedroomd dat ik van de trap af kon koprollen... en het voelde zo echt dat ik er de volgende dag van was overtuigd dat ik dat echt kon!

Maar helaas :o: pijn pijn pijn

citroenrasp, Asil en Vergeten vinden dit leuk.
  10. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63

Oowjaa.... komen weer herinneringen naar boven... Wij belden ook 06 lijnen.... Deden ons voor als een oudere meid die we niet moesten (noemden alleen haar naam niet)... Spraken we af in het dorp met die gozer..... Wij als pubers ook bij die plek langs fietsen.... Stond die gozer daar heel netjes te wachten.... haha, wat moesten we lachen... Benieuwd hoelang hij gewacht heeft ....:roflmao:

emmen88 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Hahaha die was ik vergeten de rooie oortjes lezen bij de Chinees.
    En inderdaad de telefooncel Whahaha wat een tijd en dan die afspraken die voor Jan l.l kwamen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Yes

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Gekke achternamen zoeken in het telefoonboek en deze mensen opbellen.

Een zelfverzonnen sponsoractie bedenken, hiermee geld inzamelen en zelf houden. Totdat onze ouders er achter kwamen en we alles terug moesten gaan brengen.

Inderdaad TMF chat en CU2 hahaha wat een tijden.

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Deden wij ook.

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja geweldige tijden waren dat.
    Lijkt wel of de jeugd van nu anders mee maken hoe wij (jaren 70/80/90) onze jeugd mee maakte.
    kinderen inderdaad geloven veel wat je zegt, maar bijv. Een telefooncel dat kenden ze niet.

mijn pa kan van beschuit kruimels nieuwe beschuitjes maken, soms zelfs een hele nieuwe beschuitrol,

Pitjes van appels inslikken, Aï ja daar kreeg je een appelboom van in je buik, had ook een boekje dat ging over een jongetje die dat had gedaan. Moest buiten wonen en hij had de lekkerste appeltjes.

ik was gevallen had net een nieuwe broek aan, een gat in mijn broek. Met zijn alle op zoek gegaan naar het enne stukje. Nooit gevonden,

wij wonen in een nieuwbouw wijk. Mijn ma en buurman hadden een fietscross baan gemaakt. Geweldig heeft toch wel een aantal weken geduurd voor dat dat daar weer mensen ging werken om huizen te bouwen,

was 3 jaar woonde in een dorp, ging ik alleen boodschappen doen bij de boeren. nou dat zal ik mijn 3 jarige nooit hebben laten doen.

Belletje trekken, pijltjes schieten ook herkenbaar,

16. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Alles van wat je schrijft haha.

Scheidsrechter zijn van de buurjongens die wedstrijdje doen wie het verst kan plassen.
    Met de handen van het stuur los fietsen.
    Hutten bouwen in het bos.
    Dode dieren zoeken en dan begraven.
    Kikkervisjes en kikkers meenemen naar huis

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    @Asil hahaa wij gingen ook wilde paarden temmen.

In t natuurgebied liepen shetlanders, die wij met gras gingen temmen. Ook gingen we er om de beurt op zitten (jaar of 8 waren we denk ik hoor haha, gewicht max 25 kilo). Tot die keer dat we geen gras gebruikten en 1 van die pony's t op een rennen zette met t zusje van mijn vriendin erop. Ze viel vol in een enorme modderplas hahaha, met haar nieuwe kleren. Boos dat hun moeder was op ons! :roflmao::roflmao::roflmao:

Daarna lieten we de paardjes wel met rust haha

Asil vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Hahaha ja collect call maken :roflmao::roflmao:

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Sexlijn bellen in de telefooncel :roflmao:

GroeneBomen vindt dit leuk.
  20. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Overal geld uit automaten halen. Kleine fortuin bij elkaar gesprokkeld. Baal nu dat er steeds meer automaten komen zonder cash geld. Vooral sigarettenautomaten. Wat mensen wel niet achterlaten qua wisselgeld. Heb nog steeds die neigingen tot ergenis van mijn man:roflmao:

Ik speelde veel buiten. Woonde buitenaf en zoveel uitgespookt.
    In bomen klimmen en dan er uit vallen. Jas stuk.
    De buurjongens hadden een oud spiraalbodem van een bed over een sloot gelegd.
    Uren plezier van gehad. We moesten naar een bruiloft en mijn moeder kleedde mij vlak van te voren om en nog presteerde ik om in de sloot te vallen omdat ik nog even wou springen op dat spiraalbodem:roflmao:, het hoofd van mijn moeder zie ik nog voor me :D

Met vuurwerk rotjes in de put van de buurvrouw gooien. Dat knalde zo lekker.

Veel mais velden en daar waren we veel in te vinden. Van een rolletje plakband en een ballon kon je een mooie schieter van maken. Tot de machines kwamen dan zeiden alle moeders uit de buurt dat we niet meer in het veld mochten komen. Snapten we toen niet, nu welo_O

Uren spelen bij de buren met hooibergen. Bevallingen van koeien gezien. Biest halen voor de pannekoeken. Ben een keer gebeten door ee pony in mijn bil omdat ik er te dicht bij kwam. Probeerde een keer een kuikentje te pakken en toen achterna gezeten door een hele boze moeder kip.

Mijn oom was eigenaar van een stukje bos en daar ook veel geweest. Voelde me een hele avonturier als ik daar aan het rond strunen was.

din0 en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina