zolder als slaapkamer maken

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in een huurhuis en hebben drie slaapkamers. En een grote zolder we willen daar ook een slaapkamer van maken. We hebben het eerst nog niet nodig als slaapkamer maar dan kunnen de kinderen daar gaan spelen.Zodat als ze dingen aan het bouwen zijn dat ze het dan kunnen laten staan. Alleen het moet dan geisoleerd worden want nu is het zomers daar heel heet en winters heel koud. En we willen dan schuine kanten maken zodat we er ook nog wat spullen kunnen opbergen. Wij kunnen dat zelf wel doen met behulp van de ouders. Maar nu is mijn vraag mag je dat doen of mag dat niet in een huurhuis. Ik had de woningstichting al opgebeld maar de gene die daar over gaat is 3 weken met vakantie.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jullie mogen het vast wel doen, maar de kans bestaat dat je het in originele staat terug moet brengen als je eruit gaat. Zou dus toch even afwachten tot die persoon terug is of je moet zeggen wij zijn van plan er nog heel wat jaren te blijven wonen dus het is sowieso de investering wel waard.

3. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je voor het snelle antwoord. Wij willen hier in ieder geval blijven wonen dat de kinderen de deur uit zijn. Dus in iedere geval nog wel 20 jaar. Tenminste als er in de tussen tijd geen gekke dingen gebeuren maar daar gaan we niet van uit. We denken er ook aan om het te kopen mocht de woningstichting het gaan verkopen. Wij wonen in een rijtjeshuis en zo nu en dan verkopen ze hier een paar.

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik denk dat je het dan niet in originele staat hoeft terug te brengen omdat het woningverbetering is. Maar om zeker te weten inderdaad even die persoon afwachten.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Onze zolder hebben wij laten isoleren door de woningbouw, kosten 40 euro extra huur per maand.
    Maar wij mogen de zolder NIET als slaap/speel kamer of iets dergelijks gebruiken, dan komt er nóg 60 euro boven op!! Terwijl er een vaste trap naar de zolder gaat en cv inzit.

Dit ivm de woonoppervlakte die groter wordt en de vluchtwegen?? Aldus de woningbouw.

Staan mooi 3 bedden in.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou die persoon even afwachten.
    Hier had ik boven op de 1e verdieping maar 1 slaapkamer en een soort voorzolder/stuk gang/loze ruimte van 9m2. Met groot dakraam. Erg raar ingedeeld. Deur ervoor en het was zo een kleine slaapkamer.bij woningstichting gevraagd of ik dit mocht veranderen. Dat mocht. MAAR, er zat wel een bepaalde "voorwaarde" aan. Ik kreeg een lijst mee met "eisen". Welke materialen er gebruikt moesten worden, welk deurkozijn er in moest enz. Ze wilden bijv dat deurkozijn en deur hetzelfde waren als die erin zaten. Zodat het 1 geheel zou blijven. Ik mocht zelf weten of ik me aan die eisen zou houden. Als ik mij aan hun eisen zou houden dan had ik kans dat ze mij bij verhuizen een vergoeding zouden geven voor de verbouwing. MAAR, dan moest het dus wel naar hun wensen zijn EN ze zouden dit komen checken. Ik hb mijn eigen plan getrokken omdat hun eisen te duur waren. Ik krijg dus geen vergoeding EN ik heb kans dat ik het in oude staat terug moet brengen. (Deur en kozijn en klein stukje muur eruit. En kleine kans dat het erin mag blijven zitten, krijg dan alleen geen vergoeding.

Bepaalde dingen mogen bij onze woningstichting niet zelf gedaan worden. Dan moet je het klusbedrijf in huren waar hun altijd gebruik van maken.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier moest ik dan wel weer van glimlachen :D !

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja maar het is toch ook te zot dat een woningbouwvereniging even voor jou gaat bepalen hoe jij je huis indeelt?

kijk als je nu een hele aanbouw aan je huis gaat maken, snap ik het nog wel dat ze moeilijk doen, maar als ze zo gaan beginnen, bepalen ze binnenkort ook nog waar de kattenbak moet staan ;)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk, hoor! Het was ook geen (ver)oordeel :D
    Er zijn tienduizend regeltjes en hoogstwaarschijnlijk zal het ook wel ergens goed voor zijn, maar vaak werkt het betuttelend en frustrerend.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Het gekke is nog he dat we de zolder niet mogen gebruiken maar er zit wel een cv in? Waarom denk ik dan??

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Je mag het doen maar na afloop moet de woningbouw het "keuren" als ze het goedkeuren mag het zo blijven, keuren ze het af dan zal je het huis weer in de originele staat moeten brengen als je eruit gaat.

12. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik wacht wel even tot die meneer weer terug is. Ik hoop dat wij het zelf mogen isoleren enz. Want 40 euro bij de huur op vind ik te duur. Want als je 10 jaar verder bent dan betaal je nog die 40 euro bij de huur.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je mag kleine verbouwingen doen in een huurhuis. Wanneer je dit van tevoren aangeeft heb je kans op een vergoeding wanneer je er uit gaat. Doe je dit niet dan moet je met grote waarschijnlijkheid de ruimte in originele staat herstellen.

Deel Deze Pagina