Erg is dat he!!!! Per september gaat de kleine naar de BSO. Dat bedrag is zo laag per maand, dat dok ik gewoon uit eigen zak. Geen belasting gezeur meer. Ben die belasting meer dan zat. Vorig jaar nog 5000 euro terug betaald pfffff
Ik ben zo blij met mijn 'relatie' met de belastingdienst. Ik krijg altijd ofwel geld van hun, of ik krijg helemaal niks en dan staat er in dik gedrukte letters: NIHIL. En voor de rest is het helemaal klaar. Ik ben onwijs blij met deze verstandhouding - en hoop dat hij de komende 500 jaar zo ideaal blijft
Het uwv is nog een tandje erger aanslag gehad voor een uitkering die mn man in loondienst heeft gekregen (deeltijdww) maar hun als zelfstandige terug willen. Of we voor de 25e 10.000 euro op tafel willen leggen. Sorry maar waar haal ik dat nu weer vandaan. En dan erbij was mijn man toen in loondienst en pas een half jaar later zelfstandige.
We hebben zo vaak aan de stok, waar ze ook een handje van hebben, hier kindgebondenbudget. terugstorten naar de bd, niet gewenst, bellen we op ja mw. u heeft het zelf aangevraagd????? Ik heb nooit wat aangevraagd haal het uit het systeem ik heb er geen recht op ik wil het niet hebben en ja hoor maand daarna weer kindertoeslag ...... weer gebeld, nou weet ik ook niet is door u aangevraagd. ja nog even.... zo proberen geld uit mijn zak te kloppen want je kunt het na 3 jaar met rente terug betalen aan ze. Daar azen ze gewoon op. Mijn man heeft gebeld. Militair ala infanterist, die zijn niet zo subtiel en tada het is spontaan geregeld. Hij was op zijn best. had bijna iemand door die telefoon heen binnenste buiten getrokken whahaha. Maar het heeft gewerkt ik krijg nu niets meer van ze op mijn rekening gestort aan toeslagen. Je wordt zo moe van ze!
Ja of iedere keer ineens met een andere reden komen, eerst geen zorgtoeslag omdat je zogenaamd teveel verdient en dan ineens omdat je in het buitenland ingeschreven zou staan (wát?!) en dan moet het SVB het ineens rechtzetten. Heeft het SVB (die toch alleen maar zulke dingen in opdracht van de belastingdienst doet) dat gedaan, zit het nog steeds niet goed bij de belastingdienst en verzinnen ze weer iets anders. Soms vraag ik me wel eens af of ze bepaalde mensen gewoon willen pakken ofzo? Want hoe kan het dan dat sommigen anders maar problemen met ze blijven hebben. Mijn moeder hebben ze ook eens een keer heel veel geld afhandig gemaakt omdat ze haar BSN-nr. verwarden met die van een ander, was nl. één cijfer verschil. Helaas ondanks ook een groot gevecht heeft ze dat niet gewonnen en moest ze gewoon de volle mep betalen, onrechtvaardig... Ben ook echt blij dat wanneer er een brief komt en ik i.i.g niks hoef te betalen (geld terugkrijgen is nog leuker natuurlijk, haha...) ik echt opgelucht ben!
Jaaa dat hebben wij ook gehad met kgb!!! Elk jaar krijg ik het weer stort ik het terug zeg het af omdat ik er geen recht op heb hun zeggen idd u heeft het aangevraagd ik heb helemaal niks aangevraagd! Jullie blijven het maar storten. In 2011 dat probleem gehad in 2012 en nu gewoon weer!!!!
Wij vragen tegenwoordig de toeslagen pas aan het eind van het jaar aan en krijgen het dan in één keer met terugwerkende kracht... Heb je tenminste nooit meer die ellende dat je teveel hebt gekregen en moet terugbetalen...
oh breek me de b** niet open.... zijn alleen maar aan het betalen en krijgen de ene na de andere aanslag. Bezwaar maken krijg je geen reactie op. En nu is er zelfs geld overgemaakt volgens hun alleen dat hebbenw ij niet gedaan?? En ze mogen ook niet zeggen wie wel. Wij gaan een goede adviseur zoeken die ons kan helpen, je loopt echt tegen een muur op bij de DB....
Wij doen het ook zo. Sommige mensen hebben die mogelijkheid niet. Wij hebben buitenom een hele tijd geleden met de zorgtoeslag eigenlijk nooit gezeik met de bd (hoop dat het zo blijft) alleen nu even met de aangifte, maar dat komt wel goed. Tja... Makkelijker kunnen ze het niet maken.
Hahahaha ze doen echt maar wat daar hoor.. Wij zijn al 5 jaar met ze bezig, hebben eindelijk alles afbetaald nu. Kreeg ik een definitieve aanslag van 2011 over zorgtoeslag dat ik 600,- terug kreeg en een jaar ervoor over precies hetzelfde was dat ik moest gaan betalen.. Is al een paar keer eerder gebeurd dat ze eerst zeggen dat ik moet betalen en daarna krijg ik het toch weer terug. Net zo'n ping pong spel. Nu is mn man zn geld weer ingehouden door een fout van hun, begin mei hebben we alles afbetaald, gigantisch bedrag van 4 nullen.. Paar dagen later gebeld of ze alles binnen hadden, ja mevrouw alles staat op 0 dus is afgesloten. En dan nog wordt het geld van hem ingehouden om te kijken of er nog openstaande posten te vinden zijn, nou die zijn er niet.. 'ja sorry mevrouw maar het regiokantoor kijkt eerst of er nog wat open staat en anders ontvangt u het 4 weken later alsnog op uw rekening' dus dan krijg ik het x3.. want van mei en juni hebben ze het ingehouden.. dus als die van juli wel normaal wordt uitbetaald krijgen we het 3 keer haha. *Prutsers....* Onze betalingsregeling was trouwens ook belachelijk.. Mijn maandelijkse teruggave van het huis zou worden ingehouden *als we ermee akkoord gingen* dat is zo'n 350,- Dan moest mijn man apart ook nog 300,- per maand betalen. Waar haalt een normaal gezin dat extra geld vandaan?? Dan miste ik 650,- per maand.. We hebben het op een andere manier opgelost en zijn er uiteindelijk ook gekomen. Maar daar zijn wel heel wat gesprekken en bezoekjes aan vooraf gegaan.. Om moe van te worden!!
@bolkje ik heb het nooit aangevraagd..... hebben er geen recht op, (niet voor of achteraf) en er ook nog nooit aanspraak op gemaakt. Kleine meid was geboren en gelijk in januari hupakee voor jullie. Huh, wij zijn jantje anderhalf modaal en we krijgen niets, mogen alleen overal meer voor gaan betalen, dus ga weg met dat we het aangevraagd hebben..... Dit is echt nooit gebeurd (we ontvangen hier geen enkele toeslag..)