Keurig omschreven. Toen ik nog in de winkel werkte en een klant stond te bellen dan hielp ik doodleuk de volgende in de rij, dan was het ik ben hoor,dan zei ik heel nuchter tja u heeft blijkbaar nog geen tijd dus zodra u tijd heeft voor mij hoor ik het wle ben er nog tot 18.00 , dat dedenze dusecht maar 1x haha, volgende keer konden ze wel gewoon doen, kom nou ik hoef geen hints tespelen met klanten om er achter te komen wta ze willen hebben omdat hun gesprek te belangrijk is.
Nee, natuurlijk mogen klanten niet alles te doen en hoeven caissières niet alles te pikken. Als een klant zich misdraagt, mag de caissière daar wat van zeggen, of een leidinggevende oproepen of zo, zodat die de zaak af kan handelen. Of gewoon stoppen met die klant te helpen. Maar in mijn ogen blijf je daar wél beleefd in. Zo meneer/mevrouw, als u klaar bent met uitrazen, zal ik de rest van de spulletjes afrekenen. Ik noem maar wat. Andersom vind ik het echter niet acceptabel en bij onbeschoft gedrag vind ik dat een werknemer gewoon ontslagen mag worden. Ook als 'de ander begon'. Maar er ligt daar ook een taak bij de werkgever om de werknemers te leren hoe ze moeten reageren bij conflictsituaties. In het geval van TS, sja, dat is nog niet erg genoeg (vind ik) voor ontslag, maar inderdaad wel iets om te melden. Ik denk ook dat de werkgever wil dat de werknemer klantvriendelijk is, en daar valt ook onder om netjes te reageren. Oók op kleine kinderen. Ook als je een baaldag hebt, dan zet je maar een fake-smile op, of je zoekt een baan waar je niet met klanten hoeft te werken.
*....waf...* Debby82: sneu voor je kindje, dat ze zo teleurgesteld is. Maar weet je wat leuk is om een andere keer te doen? JUIST heel erg vriendelijk en vrolijk blijven... En dan letten op het gezicht dat ze dan trekken (verbaasd, beledigd, beschaamd en blij tegelijk) Mooi man Ik deed het altijd bij vervelende/boze/gewoon-van-nature-nare mensen klanten, andersom dus...
Mijn moeder zei altijd tegen mij als er een chagrijnige cassiere zat: Kijk Jamie die mevrouw is met dr verkeerde been uit bed gestapt ( toen ik nog klein was dan he )
Ben zelf aantal jaren werkzaam geweest als cassiere, kletsen met collega terwijl je klnat hebt is idd not done. Sommige klanten kunnen echt ronduit onbeschoft zijn maar dan probeerde ik net zoals iemand anders al zei juist overdreven vriendelijk te zijn daar had ik ze meer mee. En het idd best sneu voor je dochtertje ja, mijn dochter zou dat ook vervelend vinden. wat ik soms als cassiere wel vervelend vond en dat ligt natuurlijk aan de ouders niet aan het kind,is dat als ze hhun zoontje of dochtertje zelf hun karretje lieten uitladen als het druk was. Dan stond er een hele rij en dan was zo een kind bijna 5 min bezig en ja dan snap ik dat de meeste mensen daarchter gaan klagen. Of als ze zoon of dochter rustig 3min klein geld lieten uittellen. zoiets is prima maar dan moet het niet te druk zijn. Maar wat to schrijft een vriendelijk woord voor zo een kleintje moet altijd kunnen.
Laten helpen, oké, maar dan doe je het sámen. Maar alleen laten doen als het druk is, is inderdaad ook niet heel erg sociaal... Kun je als caissière dan niet demonstratief de microfoon pakken en omroepen dat er een nieuwe kassa open moet?
Tja, niet netjes wat de caissières deden, laat ik dat voorop stellen. Maar eventueel een klacht indienen vind ik écht te ver gaan. Niet iedereen in het leven van je dochter zal altijd even aardig tegen haar zijn en gaan je dan tegen iedereen een klacht indienen? Mensen reageren nou niet eenmaal niet altijd zoals je verwacht, misschien goed om je dochtertje dat te gaan leren, in plaats van iedereen berispen die je "onrecht" aandoet. (en nee, ik heb niet het hele topic gelezen, ik reageer nu even op de OP van TS )
Haha dat is een goed idee.. mevrouw? bent u erg dol op kletsen? misschien hebben ze nog een leuke baan bij het call center!
Helaas, naar wat ik gehoord heb van mensen die dat hebben gedaan, heb je bij een callcenter NOG minder tijd om met collega's te kletsen...
rusly o dat doe ik ook hoor. Maar ik help mee... dus het gaat niet langzamer als dat ik het alleen doe
Ik vind lichamelijk geweld toch een ander verhaal. Ik ben ook blij dat mijn baas goed begreep dat ik teruggooide en duidelijk maakte dat hier de grens bereikt is.
Ts vindt het sneu voor je dochtertje en hopelijk was ze het weer snel vergeten. Maar heb in de gaten dat het nu over vriendelijkheid van zowel cassier en klant gaat. Dus hier mijn mening Respect komt van twee kanten. Een cassiere moet aandacht tonen en vriendelijk zijn tegen een klant. Maar vindt dat een klant ook weldegelijk vriendelijk tegen een cassiere moet zijn. Ik vindt dat je gewoon een beetje fatsoen na elkaar moet hebben. Ik heb ook in een winkel gewerkt,en wat je vaak wel niet na je toe geroepen krijgt Toen ik daar weg ging heb ik ook meteen gezegd "ik ga nooit meer in een winkel werken". Vooral de onmacht die je voelt als je weer eens afgesnauwd wordt of beledigt wordt en je mag niks zeggen en moet vriendelijk blijven. Nu kom ik dus voortaan op voor cassiere's als ze in de winkel afgekat worden. En de meeste associale klanten vinden dat niet zo leuk
'valt mij sowiezo op dat cassasieres asociaal zijn en niet eens groeten althans hier in het zuiden erger ik er mij mateloos aan.
Nobel van je Ik vind het een goed initiatief! Maar mensen zouden andersom ook wat mogen zeggen als een werknemer onbeschoft is tegen een klant. Werkt beide kanten op. Da's jammer... Ik kom ook uit het zuiden en doen mijn boodschappen eigenlijk voornamelijk bij de AH en bij de Nettorama en vind al het personeel daar eigenlijk wel vriendelijk en behulpzaam. Ik doe bij de AH meestal de zelfscan, dus niet langs de kassa, maar bij een automaat afrekenen. En dan moet je bij de servicebalie daar het poortje door. Soms ben ik in gedachten en loop ik de dame daar straal voorbij, maar ik hoor bijna altijd wel een groet. En dan kijk ik op en groet vriendelijk terug! En soms is alleen een vriendelijke blik (beide kanten op ) voldoende. Is mede reden dat ik daar graag shop.
Ja en nee... Principe werkt zo: Je scant alles zelf en rekent bij de automaat af. Maar je wordt op een willekeurig moment gecontroleerd. Dan gaat er een rood lampje branden en kun je niet door met betalen. Dan komt die dame van de balie en die vraagt dan: Mag ik even controleren? (Heel vriendelijk altijd bij ons!) en die scant dan een stuk of tien producten. Dan zegt háár scanner of al die ten producten ook daadwerkelijk door mij gescand zijn. Zo ja, dan kan ik verder met betalen. Zo nee, dan moet ze ALLE producten opnieuw scannen en moet ik bij haar balie betalen. Maar ik heb in 4 jaar al 2x gehad dat er iets bijzat wat niet gescand was. Een keer helemaal in het begin, was ik die vergeten. En een keer dat mijn man iets in het wagentje erbij had gegooid . Doen ze niet moeilijk over. Maar dan gaat die 'willekeur' van het rode lampje wel iets veranderen en word je net iets vaker gecontroleerd, om te kijken of er geen patroon in zit. En natuurlijk kijken ze ook naar jouw reactie en wat voor type je bent en WAT je niet gescand hebt (iets van een euro of iets van een tientje). Hahaha, bij mij stond beide keren het schaamrood op de kaken! Nou ja, initieel kon je daarna gewoon doorlopen, maar blijkbaar waren er mensen die dan maar de hele kar niet afrekenden , dus ze hebben een poortje gemaakt. Op de bon die je krijgt, staat een streepjescode en daarmee maak je het poortje open. En ja, natuurlijk wordt er nog steeds gejat en komen er mensen mee weg, maar ik heb me laten vertellen dat dat er relatief net zoveel zijn als bij de gewone kassa, mensen die dingen in hun jas/tas stoppen en niet afrekenen.
Nu we toch offtopic zijn (let wel..jij begon he ) Ik heb t een keer gehad met controle, er klopte helemaal niks van. Ik had blijkbaar m'n dag niet. Na controle klopte er iets niet en deed ze alles dus overnieuw. Ik had meerdere items niet gescand, maar...ook meerdere items dubbel gescand! Ik was er duidelijk met m'n hoofd niet bij. Ik voelde me erg ongemakkelijk, de service mevrouw vond het juist wel grappig. Vooral omdat ik dus eigenlijk vooral mezelf bestolen zou hebben