stomme cassiere...

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Huh, nu maak ik ook nog onbewust reclame voor de H.ema. want nu is het ineens een link geworden hierboven.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    katje ik had me echt niet hardhandig de winkel uit laten duwen... ik had gewoon blijven staan tot de bedrijfsleiding kwam...

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heb je trouwens reaktie gehad op je klacht?

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee, ik ben toen langs haar heen gelopen met broodje en al richting klantenservice. Bedrijfsleider heeft toen excuses aangeboden, maar meldde tegelijkertijd dat het 'altijd' al verboden is om de broodjes die buiten verkocht worden, mee te nemen naar het restaurant... die mogen dus ook alleen maar buiten opgegeten worden.

Verder heb ik online ook nog een klacht ingediend.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Begrijp ik het goed dat je een hotdog van de Hema besteld en die niet in het restaurant mag opeten omdat je hem buiten hebt betseld (maar wel van de Hema?):( Belachelijk dat ze zo reageerde!
    En goed dat je daar een klacht voor indiend

6. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ja ik snap wel wat je bedoelt, je probeer je meisje wat manieren te leren en dan word er zo gereageerd.. beetje jammer!
    Ik zeg ook altijd tegen mijn dochter (inmiddels weet ze het wel), als ze wat krijgt, wat zeg je dan: dank je! Heel jammer dat daar vaak niet eens op wordt gereageerd.
    En twee cassieres die tegen elkaar zitten te praten vind ik sowieso heel storend. Ik was pas bij een supermarkt en er was een kind heel hard aan het huilen (heel vervelend, maar goed) twee cassieres zaten daarover te mopperen. En vervolgens zei die ene tegen mij: laat dat kind zijn kop houden.. pff kan daar echt niet tegen:$. Ik keek haar aan en zei, tja kinderen huilen nou eenmaal wel eens. Vond het zo'n ongepaste opmerking. Vervolgens ging ze zichzelf helemaal goed zitten praten, omdat ze in de gaten had dat ik het een rare opmerking vond. Ik dacht alleen maar: hallo, ik kom hier boodschappen doen, hou jij je kop eens:D.. Waar blijven onze manieren.

7. MichMar

MichMar Niet meer actief

En daar maak jij dus al een fout! Jij als caissière hoort namelijk als eerste fatsoenlijk goedemorgen/middag/avond te zeggen.
    De klant hoeft jou dus niet fatsoenlijk te behandelen, het is andersom. En,als jij als medewerker met een zure bakkes mij geen goede dag kunt wensen zal ik jou net zo hard schofferen.
    Ik werk al jaren in de recreatie en heb al heel wat trainingen gehad over klantvriendelijkheid en klachten afhandeling, dus ook erger me dood aan al die medewerkers in de detail vooral die vinden dat ze de zin 'klant is koning' mogen afmaken met de tekst 'maar ik ben keizer' dit is buiten proportie.

En Debby, het is echt zuur voor je dochtertje, en vooral onbeschoft van die miepen, ik had er inderdaad wel een opmerking over geplaatst. Eventueel in het algemeen bij de bedrijfsleider, het is nu eenmaal ergenis nummer 1 dat onbeleefde winkelpersoneel.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Amen!

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik snap ook wel wat je bedoeld. ik laat ook mijn zoontje als hij wil het geld geven of de flessen bon, maar er zitten echt mutsen tussen;) ik vind dat er achter de kassa aardige en beleefde mensen moet zitten en niet 1 die met een ander babbelt terwijl ze een klant heeft.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ts, ik snap je wel hoor. Erg onbeleefd als personeel blijft doorkletsen terwijl ze klanten moeten helpen.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou dat vind ik ook echt belachelijk! vooral als je ook nog drinken bestelt en je man wel een broodje van binnen eet... ik heb dat ook wel eens gedaan met een rookworst...

12. mamazeyad

ben ik het totaal niet mee eens. ten eerste was TS niet degene die onbeschoft met een ander zat te praten maar de cassiere, en ten tweede: is klant koning personeel moet ten alle tijde beleefd en profesioneel blijven.

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik werk ook dagelijks met klanten en moet ook altijd professioneel blijven. Al is het nog zo'n irritante klant. Gewoon een stukje meeveren of nog beter, overdreven vriendelijk zijn. Dat brengt de meeste meteen van hun stuk als ze al sacherijnig binnen komen. Ik sluit ook nagenoeg altijd een gesprek of telefoontje positief af hoe boos mensen in het begin ook zijn.
    En als ik dan bij de supermarkt kom, na zelf een hele dag klantvriendelijk te zijn geweest, verwacht ik wel hetzelfde hoor. Geen overdreven dingen, maar lullen met collega's doe je maar in je pauze. Ben je nou helemaal!!! Je zit daar verdorie om klanten te helpen. Niet om jezelf zo'n leuk mogelijke dag te verschaffen.

Gelukkig hier bij de Appie vrijwel alleen maar aardige dames en af en toe een heer.

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vind het absoluut niet overdreven. Het is gewoon onbeschoft wat zij doet, een beetje aandacht en vriendelijkheid naar de klanten hoort bij haar werk. Anders moet ze maar werk gaan doen waarmee ze de hele dag kan kletsen en niet met klanten in aanraking komt.

15. tulip

tulip Niet meer actief

mijn volgende mening en de discussie gaat denk niet meer om het voorbeeld van debby, want dat heeft ze zelf ook al gerelativeerd..

maar ik moet het verder opnemen voor de cassieres. Iemand schreef: jij moet de klant vriendelijk behandelen, de klant jouw niet hoor! Haha flikker op, als een klant niet vriendelijk deed toen ik in mijn schooltijd cassiere was dan kon die echt een vuile blik krijgen. Respect komt van 2 kanten, klanten die zuchtend en steunend in de rij staan kunnen van mij geen vriendelijk woord horen. En toen ik bij de ah altijd achter de infobalie stond negeerde ik de mensen straal die vanaf achter de balie joehoe stonden te roepen. Vreselijk zulke klanten. Als je geen tijd hebt, moet je geen boodschappen doen. Kom maar terug als je tijd hebt...
    1 keer werd ik plat gescholden omdat er bij de kaasafdeling een verkeerd stickertje op de kaas is gedaan, en ik was een lomp blond mokkel. Ze gooide het pond kaas zo naar mn harses. Ik heb het opgepakt en terug gegooid, zij mistte, maar ik niet hoor. Er stond een man in de rij, die gaf mn zn nummer, hij zei: als ze moeilijk gaat doen en een klacht indient, bel je mij, ik getuig!

Echt hoor, door sommige klanten wordt je gewoon als een stuk stront behandeld.

16. tulip

tulip Niet meer actief

en ik was keizer:p

17. mamazeyad

haha ik snap je wel hoor, je hebt ook van die enorm sjagos maar toch vind ik dat personeel profesioneel moet blijven dat zou ik tenminste wel doen;)

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben gelukkig geen cassiere, maar behandel iemand wel zoals hij mij behandeld. Als ik een keer een klant bij de kassa help zeg ik altijd gedag, maar als ik al geen gedag terug krijg, diegene het geld op de balie smijt ipv in mijn hand, dan doe ik hetzelfde terug. Doeiii ik ben echt geen stuk stront ofzo..
    Zoals jij het beschrijft ben ik echt niet, maar respect komt van beide kanten.
    Als klanten mij iets op een asociale manier iets vragen, ga ik niet meelopen om iets aan te wijzen, of als ze iets willen wat er niet staat; ik loop wel naar achter, maar als iets achterin het magazijn staat, ergens onderop dan ga ik geen moeite doen om het te pakken. Dan hadden ze maar normaal moeten doen.
    Nogmaals vriendelijkheid komt echt van beide kanten. Dat het bij het personeel moet beginnen ben ik met je eens, en ik vind hoe de cassiere bij TS reageerde ook echt niet kunnen maar daar ging mijn stukje net niet over.

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Amen. Wat jij zegt bedoel ik dus ook.

20. tulip

tulip Niet meer actief

haha tot je een pond kaas naar je hoofd krijg, kijken hoeveel mensen hier prof. blijven, ik was alleen al blij dat de potten worteltjes niet verkeerd geprijsd waren;)

Deel Deze Pagina