stomme cassiere...

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik snap wat je bedoelt, over deze klanten heb ik het ook niet. Ik heb het over bijv. de situatie van ts. Dat is gewoon asociaal van de caissière en daar kan deze klant niks aan doen.

Wat ik overigens vaak bij die 'oehoe' klanten doe, is overdréven vriendelijk reageren: "oooo mevrouw, bedoelt u míj??? Ik snapte even niet wat u bedoelde met oehoe, wilt u soms wat vragen? Natúúrlijk wil ik u even helpen!" Meestal komt die hint dan wel over en blijft mijn eigen humeur ook goed, omdat ik voor mezelf het ergeren omzet in een grapje. :)

Maar voor sommige onverbeterlijke rotklanten kun je beter gewoon hard wegrennen (of pootje haken :p)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het moet van twee kanten komen ja... klanten hebben misschien niet de plicht winkelpersoneel fatsoenlijk te behandelen en het winkelpersoneel andersom wel, maar het is tenminste goed fatsoen. Heb je als klant geen zin om fatsoenlijk te zijn, tja. Als personeelslid moet je je daardoor niet van de wijs laten brengen.

Het helpt inderdaad professioneel te zijn, altijd. Heb gewerkt in een boekwinkel en dan krijg je ook alle soorten mensen voor je neus. Ben nooit geschoffeerd ofzo, maar er waren wel klanten die bleven bellen en zogenaamd zo druk waren. Dan bleef ik beleefd, maar wel wachten. Ik wist immers niet wat ze wilden (inpakken, met pin of cash betalen, etc.) :D

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    een goedemorgen of goedemiddag, dat is dan 5 euro alstublieft, dankuwel, fijne dag en tot ziens..daaronder versta ik ook ´tijd voor de klant nemen. Kan gewoon allemaal tijdens en na het scannen van de boodschappen.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

als een klant geweld gebruikt vind ik het een ander verhaal, ik denk dat ik me dan ook niet zou kunnen inhouden;)

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Blokken kaas en potten wortels krijgt iedereen van mij terug naar zijn hoofd, je kunt te ver gaan.
    Maar "goedemiddag mevrouw", "alstublieft mevrouw", "dankuwel mevrouw, prettige dag nog" vind ik er wel bijhoren. Gelukkig zijn de caissières hier wel erg netjes en ik ben dat natuurlijk ook.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Daar ben ik het wel mee eens, ik werkte ook een tijd als cassiere en ik begon altijd vriendelijk. Zei gedag enzo, maar als een klant niks terug zei dan was het voor mij al snel klaar en deed ik ook absoluut niet vriendelijk meer. Ik vind dat mensen sowieso gewoon fatsoenlijk tegen elkaar moeten doen. En gewoon netjes gedag moeten zeggen.

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    volgende keer gewoon vragen of ze het voor de helft doet , hihihihihih

Maar even zonder gekheid , ik ben zelf cassiere en bij ons is dat echt not-done,praten met je collega's als je klanten aan het helpen bent !1 En kindjes krijgen bij ons nog altijd een lekker snoepje of koekje !!!

8. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0

Helemaal mee eens!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb zelf achter de kassa gewerkt en je wilt niet weten wat voor aso volk er allemaal komt!! Een keer had een vrouw kattevoer en die zak was gescheurd alles lag op de grond, ik dus heel beleefd alles opruimen en in een plastic zak doen. Zegt ze tegen me : nou jij hebt weer wat te eten vanavond !! ( wijst de kattevoer aan met haar hand)

Jeetje ik stond echt met mijn mond vol tanden ik heb ook niks kunnen zzeggen want ja het is een klant . Maar achteraf heb ik spijt dat ik niet iets heb gezegd.

10. MichMar

MichMar Niet meer actief

Flikker zelf op, ik denk dat jij als lompe medewerker van mij minstens een kilo stuk kaas naar je hoofd had gekregen!!
    Leer lezen voordat je commentaar geeft!!
    Als jij je klanten afblaft zoals jij hier altijd loopt te blaffen op het forum met je ongezoute mening kan ik het me voorstellen dat je als stront behandeld werd door klanten!!!

Het ging hier over de cassiére die onbeschoft is, waarop gereageerd wordt door iemand (niet ts) dat zij normaal behandeld dient te worden voordat ze een klant fatsoenlijk behandeld!
    Vandaar mijn reactie dat het nog altijd andersom is, want jij als cassiére hoort fatsoenlijk als eerste goedendag te zeggen!! En de klant hoeft jou niet als eerste goedendag zeggen!
    Logisch denk werk, door de klant met goedendag aan te spreken maak jij namelijk kenbaar dat je met hem/haar bezig bent! Maar goed een cursus klantvriendelijkheid zul jij ook wel nooit gehad hebben.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    michmar ik vrees dat je het stukje van tulip verkeerd gelezen hebt...

sila maakte die vrouw niet gewoon een geintje?

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Jij bent wel goed in dingen uit zijn verband trekken he.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    moet ik de (light) chips uit de kast pakken?

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

michmar jeetje rustig maar :S

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@debby weetik niet maar ik vond het gewoon stomme opmerking!

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb liever (zoute) popcorn :p

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    zo wat zijn we weer aardig ;)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook stom. Bij de netto doen ze altijd extra leuk als ik met mijn zoontje kom.

Maareuh, ik vind het leuk om te lezen dat je dochtertje het zelf al helemaal snapt en dat je dus niet uit hoeft te leggen dat sommige mensen 'niet zo lief' zijn :)

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

hihihhi , ja das dan wel weer slim !!!

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mag ik dan ook een beetje:):p

Deel Deze Pagina