ben ik simpel in! ik laat die klant dan staan en ga door met de volgende... dan krijg ik altijd commentaar hahaha, ja u staat te bellen dan ga ik verder met de volgende klant dan dimmen ze wel in.
Oh het wordt al gezellig hier. Als caissière hoor je inderdaad klantvriendelijk en aardig te zijn, maar er zijn grenzen. Op mijn werk zit ik aan de telefoon, en heb ook wel eens doodwensen op me af gekregen. Dat hoef ik ook niet te pikken van mijn LG. Kan me voorstellen dat je het absoluut niet kan waarderen als een klant een stuk kaas naar je toe gooit, dat is gewoon respectloos. Maar dat ouwehoerende personeel, daar word ik ook gek van. Doen ze hier vaak bij de Etos. Ik vraag dan of ze misschien even haar tijd aan mij wilt besteden en straks weer verder wilt gaan kletsen met haar collega. Helpt altijd goed. Alles met respect voor elkaar, mensen.
zo he....heeft er 1 ff last van d'r hormonen het mag best een tintje zoeter hoor...... ik snap ook beide partijen en je hebt in beide partijen gewoon aso's dat zijn nou eenmaal mensen, en er lopen er op deze aardbol nou eenmaal genoeg rond zonder een greintje respect TS: je zegt dat ze aan het kletsen waren, maar weet je ook waarover? misschien een snel werkoverleg? en dan heb je natuurlijk ook nog mensen (vaak hele jonge mensen) die niks met kinderen hebben en er helemaal het plezier niet van inzien of bij stil staan........ niet dat dat maar een vrijbrief is,maar ze zijn er wel helaas, en we moeten onze kinderen nou eenmaal leren omgaan met dat soort teleurstellingen. en ik las ergens, een cassiere moet ten aller tijde klantvriendelijk zijn nou sorry maar er zijn echt wel grenzen......ik heb 7 jaar als cassiere gewerkt en ga volgende maand weer werken als cassiere, maar ik pik echt niet alles...... en uiteraard zet ik altijd als eerste goede voet door beleefd te groeten,maar ik heb ook een "vaste klant" toen gehad die elke keer weer liep te foeteren en te schelden want je deed het nooit goed, nou dan ben ik wel klaar met beleefd zijn....... ik begin met beleefdheid en respect, die verwacht ik deels terug, mist die, dan gaan we zonder verder.....
Laten we eerlijk zijn: Ts was niet fout.De verkoopster was fout.Je hoort je aandacht bij je klant te houden.Ikzelf had gisteren hier ook zoiets....cassiere zat alleen maar te praten met een andere meid(een vriendin denk ik)die naast haar kassa stond.Ze keek de klanten niet eens aan.Scande de artikelen,pakte geld aan en gaf geld terug,zonder een woord of blik naar de klant toe.Ze bleef alleen maar praten met die meid naast haar.Toen ik bij haar kassa kwam,deed ze alles verkeerd,ging verder met spullen van een andere klant,wat niet meer van mij was,vervolgens pin ik extra geld,doet ze de kassa weer dicht zonder mij mijn extra geld te geven.En maar door ouwehoeren met die meid.Ik werd me toch nijdig! Echt onbeschoft! Daarom kan ik TS goed begrijpen,de volgende keer dat die meid me weer zo iets flikt,ga ik direct naar de leiding gevende!
Ik begrijp je houding, alleen in het geval van TS was het niet TS die onbeschoft of respectloos was. Dus het was hier niet een kwestie van reageren. Persoonlijk ben ik het niet met je eens. Ik heb heel lang achter de bar gewerkt en ik kreeg vaak zat onbeschofte mensen aan mijn bar. Maar ik draaide het juist om. Ik zei dan juist met een GROTE glimlach en net ietsje harder dan normaal: Alstublief, dankuwel! Ik wilde zeggen: Dan ben je net zo slecht als zij, maar nee, je bent nog slechter, omdat jij in een dienstverlenende functie zit (servicebalie). Ik snap dat je haar dan niet wil helpen of zo, maar dan bel je de bedrijfsleider of beveiliging of wat dan ook. Maar je valt geen klanten aan, ook niet als 'zij begon'....
topic wordt weer eens uit zijn verband gerukt en er wordt weer een heel ander verhaal van gemaakt , maar goed dat gebeurd hier wel vaker, jammer maar dat zijn denk ik vrouwen onder elkaar
wowlie mowlie michmar, jij hebt een probleem met mij, of ben je net gestoken door een megawesp ofzo?? Ik wordt bijna achter mn beeldscherm weggeblazen. Ik begin mn post al met dat het dus niet om debby gaat, maar om de discussie die begon over cassieres?? Misschien moet je mijn stukje nog eens lezen.....
ik ben het met je eens dat het niet de beste oplossing was die er was, maar ik was werkelijk flabbergasted en deed gewoon het eerste dat in mij opkwam, voelde me wel echt bedreigd toen als 17 jarige en het was een soort zelfverdediging denk ik.
word niet uit zijn verband gerukt,ik geef gewoon eenzelfde voorbeeld.....ik begin met te vertellen dat TS niet fout zat.
ik bedoelde juist dat ik het met je eens was !!! Je gaf zelf ook een zelfde voorbeeld ,!!Was meer ter aanvulling !!
nee tuurlijk, dat wist ik 5 minuten later al wel, maar ben me gewoon kapot geschrokken, op deze leeftijd had ik zeker weten anders gereageerd.