geef je groot gelijk. Ik had trouwens even met de bedrijfsleider gebeld. Gewoon vertellen wat de dames deden en dat het je niet lekker zat. Vooral om de onbeschofte houding. Ik heb zelf heel lang in een winkel gewerkt ( ook als bedrijfsleider) en mijn personeel mocht dat dus absoluut niet. Met elkaar kletsen bij de kassa. Dat is onbeschoft.
over dr man dat ie ziek was ofzo en dat ie zo zielig deed... en roddelen over collegas... die andere medewerkster stond naast de kassa met een emmer sop te niksen.
tip: vat het niet persoonlijk op......ook in andere topics worden mensen zo "aangevallen" door haar...... gewoon horrormonen ofzo time out zou niet verkeerd zijn.....
Niet leuk dat de cassiëre even drukker was met andere zaken. Goed dat je dochtertje al in de gaten had dat dat niet zo'n leuke mevrouw was. Hopelijk gaat het de volgende keer wel weer goed. Vandaag had ik ook al zoiets. Stond bij de apotheek te wachten, staan er 3 apothekersassistentes achter de balie, 2 waren achter de pc bezig en 1 was aan het mopperen, omdat er iemand haar riep. En zo werd er wat gekheid gemaakt over die mopperende collega. Maar ik stond daar te wachten en dan wordt er niet gezegd "ik kom u zo helpen" ofzo. Dus even later zegt zo'n assistente tegen de andere "ga je mee naar huis"? Ja zo zegt die andere. En die ene smijt keihard een boek op de balie en is weg. Ben toen ook maar weggegaan, want ik had het idee of ze niet eens in de gaten hadden dat ik daar stond ofzo. Voelde me niet echt welkom. En ik vind het altijd leuk om te zien dat mensen plezier in hun werk hebben of wat dan ook. Maar vind het toch ook wel prettig dat ze laten merken dat jij staat te wachten of dat ze zien dat jij hun klant bent. Misschien ligt het eraan dat het vrijdag was vandaag, bijna weekend???
TS ik geef je eigenlijk wel gelijk hoor. Zoals je niet elk winkelpersoneel over 1 kam moet scheren,moet je ook niet alle klanten over 1 kam scheren. Sommige klanten waarderen het erg als je gewoon corect behandeld word. Ikzelf werk in de horeca en wij moeten ten aller tijden vriendelijk blijven. En we maken heel wat mee hoor met lastige klanten,oftewel gewoon onbeschofte klanten. Hier geldt gewoon de regel:blijven lachen,de klant is koning,en als je het niet aankan de bazin erbij roepen. Anders lig je er gewoon uit,als je de klant respectloos behandeld.
O heel irritant zulke cassieres. Ik heb 9 jaar in de winkel gestaan, kletste dan ook wel,maar als ik een klant had ging alle aandacht ook naar die klant toe.
Irritant ja... Ik zou tegen mijn dochter (luid en duidelijk ) iets zeggen in de trant van 'Ik denk dat die mevrouw je niet gehoord heeft schat'. Dan zou zij niet zo'n vervelend gevoel hebben en de cassiere zich hopelijk knap lullig voelen.
Jee wat een heftige reacties zeg.. Maar ik snap het wel hoor Debby. Mijn zoontje vind het ook erg leuk om geld te mogen geven. Ik geef hem dan een euro en zeg: ga maar een broodje halen bij de bakker. Dus dan hobbelt ie heel gelukkig naar de bakker en ik zou het dan ook erg sneu vinden als de medewerkster dan niet even aardig tegen hem doet. Overigens zou ik er dan wel iets van zeggen. Overigens is het supermarktpersoneel hier wel heel erg vriendelijk. Behalve 1 trol bij de c1000. En dat heb ik haar ook wel even duidelijk gemaakt
Wauw. Wat een geweldige discussie weer. Wat ik eigenlijk mis (en wat ongeveer vanaf pagina 2 ergens zoekgeraakt is) is het feit dat TS voornamelijk een probleem had met het feit dat haar kleuterdochter slecht behandeld werd door een cassiere. Waarom we dan in hemelsnaam overspoeld moeten worden met verhalen van cassieres over hoe zij niet over zich laten lopen wanneer ze als str**t behandeld worden is me een raadsel. Sinds wanneer kun je je niet normaal gedragen tegen een kleuter? Of hebben die tegenwoordig ook al zo'n negatieve attitude dat je zelfs hún als stront mag behandelen? En ja: Ik heb ook in customer service banen gewerkt waarin ik regelmatig als minderwaardig behandeld werd. Maar het feit is: dat is je werk, daar krijg je voor betaald, en daar gedraag je je naar. En als het je écht zo tegenstaat: dan zoek je iets anders... Dat heb ik zelf uiteindelijk óók gedaan...
Hahahahahaha jullie zouden allemaal voor de fun deze topic terug moeten lezen morgen, wat een rommeltje zeg LOL. Haha Papaver, echt he
nou ik hoop dat ze idd niet echt zo is. papaver, ts gaf zelf op pagina 1 al aan, dat het een beetje overdreven was om een klacht in te dienen. En iedereen heeft ook gezegd dat het ontzettend lullig voor emma was. Toen was er een discussie over onbeschofte cassieres, dan kun je daar toch over verder gaan???
Nou, ik ben 36 en klantvriendelijk, maar als ze losse handjes zouden krijgen heeft dat niks met mn werk te maken, maar wordt het persoonlijk. Ik had denk ik meteen beveiliging gebeld en aangifte gedaan. Maar vind het wel een geweldige actie van je haha.
haha, ik had nu ook wel iemand erbij geroepen of die klant vastgehouden tot er iemand was, maar als je 17 redeneer vaak niet echt volwassen en doe je gewoon wat in je opkomt
Ja maar wees eerlijk Tulip, de strekking vanaf pagina 1 was meer zoiets van 'nou, daar moet je dochtertje maar mee om leren gaan'. En om héél eerlijk te zijn vind ik dat dus echt 'not done' met zo'n ukkie. Ik heb het ook nergens over klachten indienen. Ik ben wel zo'n beetje de laatste persoon die ook maar ergens een klacht in zou dienen voor wat dan ook. Een discussie over onbeschofte klanten/cassieres vind ik een prima idee (heb er zelf ook wel wat anekdotes over). Ik vond het alleen in dit topic niet gepast, aangezien het niet ging over TS maar over haar dochtertje..
Nou ik vind het niet overdreven,werk zelf al jaren in een winkel en aantal jaar een eigen winkel.Als ons personeel zich zo gedraagd zou ik daar niet blij mee zijn op zijn zachtst gezegt. Ik maak het regelmatig mee verkoopsters aan het kletsen/roddelen,laats bij Blokker waren een jongen en een meid zo erg aan het roddelen dat ik het niet kon laten te zeggen:Roddelen over je collega's is niet zo netjes zeker niet waar klanten bij staan!Die jongen kreeg me toch een boei.Ik kom veel bij de Hema,altijd diezelfde chagarijnige cassiere waar nog geen goeie dag af kan al zou je het graag willen.Ik zeg: Jij gaat zeker wel met veel plezier naar je werk? Vraagt ze me ook nog:Hoezo? Niet te geloven gewoon!!!