ik zou ook teleurgesteld zijn, als het je kindje aangaat,ben je toch veeel gevoeliger wat dit soorrt dingen betreft. vind t ook vaak sneu, onze dochter entertaint ook graag de hele rij bij de Aldi, zwaaien, lachen, gekke bekken trekken, heel erg leuk, totdat er een zure oude pruim achter je staat die haar kwaad aankijkt en verder volkomen negeert, dan denk ik ook: jeetje, er kan toch wel een lachje vanaf? (toch snap ik wel wat adi net schreef, je hebt ook tieners (vooral) die zo'n dreumesje/peutertje niet boeiend vinden. maar daar komt dan een stukje klantvriendelijkheid de hoek om kijken, vind ik)
tis wel zo dat niet iedereen jouw kindje ook leuk vindt natuurlijk. zelf vinden we ons eigen kind allemaal het leukste maar ik zelf denk ook weleens over een ander kind. tja
Inderdaad Eefke. Ik vind ook niet dat enthousiast doen naar een kindje nou per se moet vallen onder klantvriendelijkheid. Zelf ben ik niet zo dat ik direct smelt als ik eender welk kind zie, en zelfs bij kinderen in mijn omgeving, die ik dus ECHT lief vind, ga ik niet overdreven knuffelig en aanhalig doen. Heb een tijdje in een boekhandel gewerkt, kan me een voorval herinneren. Er komt een typische grachtengordelvader (sorry voor het vooroordeel) binnen met zoontje van 2, 2,5. Vader had overduidelijk een papadag maar toch om 9.30 al haast. De boeken moesten dus ingepakt en 'een beetje snel en netjes graag'. Ging aan de slag met die boeken en dat kereltje verveelde zich dus ging IN de etalage zitten. Daar staan allerlei kartonnen borden voor reclame en die verschoven dus. De winkelmanager zag dat en kwam de vader wel even zeggen dat dit niet de bedoeling was. Vader, ondertussen druk bezig met Blackberry, overdreven zuchtend: 'Maximiliaan, kom dan maar hier', op een toon van: dit klootjesvolk begrijpt er toch niets van. Kereltje kwam eraan gerend, vader pakt hem op en zet hem pontificaal OP mijn balie! Hij zat nog net niet in het inpakpapier, en een schaar lag op een paar cm afstand van waar hij zijn zoontje had neergezet. Ik heb toen alleen de vader aangekeken, even gekucht en ben verder gegaan met inpakken. Wel een guitig kereltje trouwens. Er kon nog net een dankjewel af en daar gingen papa en zoon, in een bakfiets.
Uhh, Tulip kan misschien soms pittig uit de hoek komen, maar ik vind het wel bijzonder dat jij juist met jouw mening zo reageert. Dat een caissière ten alle tijden vriendelijk moet zijn, geldt dat niet zo in het dagelijks leven ook? Of ben je daar compleet het tegenovergestelde? No offense, maar het komt zo ontzettend krom op me over.
Ik vind het jammer dat mensen steeds weer opnieuw beginnen over een uitbarsting van een aantal pagina's geleden... Juist als je denkt dat de rust weer is wedergekeerd No offence, maar op deze manier wordt het steeds weer opgerakeld. Beter om vanaf nu on-topic te blijven?
daar heb je wel gelijk in, maar ik denk dat een hoop mensen die dit nu pas lezen wel erg verbaasd zijn om zoiets te lezen en er dan toch iets over willen zeggen. Tis wel erg bizar ook en ik probeer nu niet een heilig boontje ofzo te zijn, weet dat babyengel gelijk heeft, maar michmar overdrijft het wel 10 keer.
Aangezien het er over bleef gaan en het toch allang niet meer over de eerste post van Debby ging leek het me geen probleem, sorry ik ben alleen nieuwsgierig op de reactie van Michmar. Maar, zal het offtopic laten, als het als vervuiling wordt ervaren. No problemo
Snap ik hoor Nu is het wachten op de eerstvolgende die het bericht leest en er op wil reageren Mja, ik heb alles wat ik on-topic wilde zeggen al gezegd, dus ik ben weg hier... Doei!
Als ik me eraan erger dat cassieres onderling aan het roddelen ben zegt ik dat op een sarcastische manier tegen de cassiere zelf of als ik de bedrijfsleider ken tegen hem. Ik meld het dan niet als klacht maar echt als melding. Mijn mening is inderdaad dat de klant koning is, maar dat bij onbeschoftheid de winkelier keizer is. Regelmatig kwam ik bij een winkel in amsterdam, daar stond heel duidelijk een oneliner bij de kassa (iets in de trend als) als u geen tijd heeft om ons te woord te staan kunnen wij u helaas niet helpen. Met andere woorden als jij belde hielpen ze je niet. Superaktie vind ik! Daarentegen verwachte ik dan wel terug dat als ik niet aan het bellen was zij ook aandacht hadden voor mij. Het is daar ook wel eens gebeurd dat ze aan het kletsen waren over koetjes en kalfjes. Toen had ik dus even zoiets van, ik heb wel geduld. Dit werd snel duidelijk bij de verkoopster. Bij een andere winkel wilden we iets betalen, komt er een verkoopster aan, kauwend als een koe, een goeiemiddag kon er nog maar net vanaf. Toen vond ik dus echt dat ik nooit meer in die winkel hoefde te komen. Heb ook netjes gezegd tot nooit meer ziens, jammer genoeg wilde ze niet weten waarom tot nooit meer ziens, anders had ik dat nog wel even uitgelegd. Het gebeurde voorheen regelmatig dat ik aan het bellen was (had zeg maar de telefoon figuurlijk aan mijn oor genaaid zitten) en ik wilde afrekenen dan legde ik gewoon netjes mijn telefoon even neer op de balie. Dit was overigens onafhankelijk van wie er aan de andere kant van de telefoon hing, al was het mijn manager, hij wachte maar even
Sorry dames, ik kan het niet laten... Het moet zijn: Te allen tijde ten alle tijden / te allen tijde (staande uitdrukkingen) | Genootschap Onze Taal Ter aller tijde / ten allen tijde / ten alle tijde / te alle tijde / te allen tijde Ik geef toe: Ik twijfel altijd zelf als ik het moet opschrijven, en heb het derhalve opgezocht.
Nee Nou ja, misschien denkt iemand: "Oh, weer wat geleerd," en spelt ie het de volgende keer goed. Da's toch mooi? En zo niet, dan niet.
Ik had het zeker wel aan haar laten merken, kan echt niet om door te gaan met kletsen. Vind het erg klantonvriendelijk en ook erg asociaal. Klacht indienen zou ik niet doen, maar ik had er wel wat van gezegd tegen haar zelf. Zeker als je kleine meisje zo teleurgesteld is.
Misschien kwam mijn bericht erg bitchy over, alsof ik me aangevallen voelde. Het was alleen ff frustrerend. Ik weet het namelijk wel, maar op het moment dat ik typ, heb ik soms geen idee waar ik mee bezig ben sinds de bevalling is mijn taal zo achteruit gegaan, spreek veel wartaal en ben telkens woorden kwijt. Mijn bloeduitslagen zijn dan ook niet goed. Zal nog wel meer fouten en vage dingen hebben geschreven hier ben ik bang. Eigenlijk boeit 't me niet want heb ernstigere dingen aan mijn hoofd. Maar goed, geheel offtopic dit, I'm sorry
Zijn we niet al 8 pagina's off-topic? Mijn bericht was ook niet beledigend bedoeld... Ik vind het gewoon grappig. Nog nooit gezien dat de term zo vaak achter elkaar gebruikt werd door verschillende mensen en dan vond ik het helemaal grappig dat het 4x op een andere manier geschreven werd. Ik had er ook niet voor niets bijgezet dat ik zelf ook altijd eerst even moet controleren of ik het wel goed schrijf... Dat deed ik om niet betweterig over te komen. Helaas niet gelukt dus...