Hoeveel betalen jullie aan energiekosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door xfifix, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    ;)Wij zijn aangesloten bij Essent, ik betaalde in mijn voorgaande huurwoning (bovenwoning) 62euro per maand!! En kreeg dan op het einde van het jaar zelfs nog terug! Sinds juni wonen wij in een vrijstaand koophuis en hebben we de energiekosten (voorschot) op hetzelfde gezet als de vorige bewoners, namelijk 160euro per maand. Nu blijkt het echter zo te zijn dat we rond de 1000euro aant komen bijbetalen en ons nieuwe voorschot op meer dan 300 euro per maand moeten zetten!! Ik vind dit enorm veel geld! Als ik vergelijk met mijn huurwoning: ik was en droog iets meer omdat we een kleine hebben. Koken is hetzelfde gebleven en ook stoken we niet onnodig veel.

Nu vraag ik me af wat een ander ongeveer betaald per maand en bij welke leverancier?
    Ik snap dat dit geheel ligt aan het soort huis, apparaten, je verbruik etc... maar ben gewoon nieuwsgierig

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    240 euro per maand voor een vrijstaand jaren 30 huis van 150 m3

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje wat een boel geld, Hoe kan dat verbruiken jullie echt veel of is er een foutje gemaakt ofzo? of slecht geisolleerde huis?

nou ik hou mijn hart vast voor onze rekening die komt in april

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    electrabel 50 jaren eengezinswoning 98 euro per maand

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij betalen 180 euro per maand en krijgen dan vaak wel zo'n 200 a 300 terug eind van het jaar.
    Wij hebben een twee onder 1 kap incl garage (uit 1994) We hebben geen vaatwasser en geen droger. Wel een groot aquarium van 1.80 m (wat veel kost om te verwarmen) en computer die bijna altijd aanstaat, plus laptop en grote plasma tv.

Ohja we zitten ook bij Essent.
    Misschien kan je een specificatie opvragen om te kijken of het vooral gas of vooral elektriciteit is waar je veel aan uitgeeft. Bij ons is het elektriciteit, maar bij de meesten gas geloof ik.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

wij betalen veeel.
    160 euro per maand.
    vorig jaar was dat 90, toen moesten we 700 bijbetalen.
    we hebben een inie minie appartement, maar nauwelijks geisoleerd, alles enkel glas, tocht als de ....
    we hopen dit jaar te verhuizen, dat zal al wel geld schelen.

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Rijtjeswoning uit 2006, 140 m2, vloerverwarming (dat scheelt enorm!) voor ca. 100 euro per maand. Ik let er wel goed op!
    250 euro vind ik echt schrikbarend veel :$ ! Maar vrijstaand en een ouder huis scheelt natuurlijk, Debby, en ik weet niet of je veel thuis bent?

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jiska ik werk niet en ik douche lang...

9. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wij hebben stadverwarming, dus geen gas, we betalen aan warmte ipv gas.

Warmte + Elektriciteit = 140 euro per maand, en krijgen tussen 200,-/300,- euro terug.

Moet wel zeggen dat wij in een nieuwbouwhuis wonen, dus goed geïsoleerd.

10. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    209 Euro nu,afgelopen jaar 200 Euro betaald per maand en kreeg in jan.440 Euro terug :D(Eneco,1gezins-tussen-woning)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor een appartementje van net 70 vierkante meter ( en oud uit 1929 ) op een hoek betaal ik 128 euro pm.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ons huis is 102 jaar oud (2onder 1kap) wij betalen voor gas,water,licht 98euro per maand.
    En dan is er op 5 ochtenden na per maand eigenlijk altijd iemand thuis (als ik een paar uurtjes weg ben zet ik de kachel niet lager) Voor de rest douchen we zolang wij willen en wassen wij wanneer nodig (droger hebben wij niet en ook geen vaatwasser)
    Wij betalen per maand wel 140 euro maar krijgen altijd een fijn bedrag terug :D

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij verbruiken (vorig jaar met oude ketel) 110 per maand in totaal. Tussenwoning uit 1978 van 125 m2

Nu hebben we ons voorschot weer op 140 gezet want ik krijg wel graag wat terug eind van het jaar. Ook hebben we een nieuwe ketel, dus aowieso minder verbruik vermoed ik.

Overigens hebben wij geen droger/vaatwasser, ik vermoed dat dat ook scheelt in verbruik.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hoekhuis (eensgezinswoning), heel goed geïsoleerd, 80 euro per maand. Dan hoeven we niets bij te betalen maar krijgen we ook niets terug.

Bij essent kun je maandelijks de verbruiksmanager invullen en dan je eigen verbruik bijhouden. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Ik schrijf ook iedere maand de meterstanden op en zie zo meteen in welke maanden we meer verbruiken en in welke maanden minder.

15. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Het loopt dus echt enorm uiteen... Maar zie tot nu toe niemand meer als 250euro betalen!! Laat staan over de 300euro! Dus ben ook wel echt benieuwd naar het hoe en wat want had toch echt het idee redelijk zuinig te zijn. Verwarming hebben we eigenlijk pas sinds december aan hoeven zetten en staat ook alleen beneden aan (op die twee weken na dat het zo gevroren heeft). Ook heb ik geen vaatwasser en elektrische apparaten staan niet overdreven veel aan... Dus ik ga voor de specificatie, ben benieuwd, ga morgen meteen eens bellen!

16. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    De verbruiksmanager werkt bij ons niet... Krijg dan bericht dat ik contact moet opnemen met essent! Ik gok dat dat is omdat ze bang zijn dat ik anders van mijn stoel gevallen was en een schadeclaim zou indienen:D

17. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    wij betalen 210 euro bij nuon en zijn met 2 volwassene en 2 kids 2 onder 1 kap woning wasmachine droger vaatwasser enkel glas en droger krijgen binnenkort de afrekening ben eens benieuwd

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij hebben ons huis goed geïsoleerd. en we betalen 90 euro per maand aan energie.
    we zijn erg energiezuinig, alleen spaarlampen, verwarming hadden we altijd op 18, maar sinds de kleintjes er zijn gaat die naar de 20, en we wassen soms 3 wassen op een dag..wel een energiezuinige gelukkig.
    Ik ben dus wel erg benieuwd naar ons nieuwe bedrag! rekening komt binnenkort op de mat.
    Overigens ben ik dit jaar 22 weken van huis geweest ivm ziekte, dus helemaal reeel zal het niet zijn.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hou wel even rekening met de verbruiksmanager dat je nu natuurlijk meer stookkosten hebt per maand maar over een maandje kan de verwarming misschien uit en zul je een stuk lager uitkomen.
    Hier zitten we rond de 175 euro denk ik. Tussenwoning maar slecht geisoleerd, boven enkel glas. Verwarming staat hier wel vrij laag, 17-18 graden en als ik weet dat ik s middags een paar uur weg ben, zet ik 'm van tevoren al op 16 en s avonds rond deze tijd uit.

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Een huis uit 2001. 110 euro per maand bij Oxxio kregen vorig jaar wel 10 euro terug ;)

Deel Deze Pagina