pfffff mijn lieve kleine knul van 11 maanden zit midden in zijn sprongetje en is niet te genieten! Voor zijn sprong at hij alles wat los en vast zat en nu wordt hij alleen maar heel boos en gilt tijdens de hele maaltijd (erg gezellig). Hij kan niet meer alleen spelen en wil continue dat ik er bij ben, maar dat is eigenlijk ook niet goed. Hij wil niet zitten, liggen of staan, maar alleen maar aan het handje lopen. En daar krijg ik last van mijn rug van, dus hou dat niet lang vol. Hij gooit met alles. Alles wordt van tafel geswiept. Overdag slapen doet hij minimaal, maar hij is kapot en wordt dan nog chagerijniger. 's nachts slaapt hij onrustig en moet er meerdere malen uit. Het enige wat dan wel goed gaat, is het inslapen 's avonds. Hij is eigenlijk op dit moment, continue boos en gefrustreerd. Ik weet dat het een fase is, maar ik mis mijn mannetje een beetje en heb nu al medelijden met de juffen van het KDV morgen Zo, wilde het gewoon even kwijt. Dat lucht op
Ja erg hè? Wacht maar tot ze in de peuterpubertijd zijn, pffff. Ik zou die van mij echt te huur aanbieden op het moment *zucht*. Maar de 11 maanden sprong kan ook heftig zijn, het gaat echt over hoor, gewoon blijven ademhalen.
Boos en gefrustreerd omdat ze zoveel willen maar nog lang niet alles kunnen. Herken het helaas maar het gaat gelukkig over! Het begon hier met 10,5 maand en ging over net voor zijn verjaardag. STERKTE! en wat paarse80 zegt hihi blijven ademen!!
Zo Corina, heeft hij 1,5 maanden in zijn sprongetje gezeten!!?? Normaal gesproken heeft hij er 1 max 2 weken last van. Maar de 11 maanden sprong is dus een hardnekkige? Ik blijf zeker ademhalen. Bedankt voor jullie support
ja ik werd knettergek van die sprong maar het was ook nog eens dat hij EN een dubbele middenoorontsteking kreeg EN kiezen die doorkwamen. Dus hij was meeeeeeeeeega gezellig hahaha. Ik hoop dat bij jou het sprongetje korter duurt.
Hier duurde die sprong ook lang, en was inderdaad echt heftig! Rond hun verjaardag was het een beetje over, maar met 13 maanden kwam het weer terug. Met name de verlatingsangst. We hebben ze wel rond die tijd gaan aanleren dat ze niet overal aan konden komen, en dat de dingen op tafel ook op tafel horen te blijven. Een troost: tussen die sprong en peuterpubertijd (hier rond 27mnd) vond ik het hartstikke meevallen met de sprongen en fases. Heb je even een uitpuf periode
Adi! bedankt he hahaha jij geeft me echt moed lol dat zou betekenen dat het ongeveer elk moment weer kan beginnen.. *haalt diep adem*
Wij hebben het grootste deel van zijn eerstenjaar weinig gemerkt van sprongen. Maar tussen 11 en 13 maanden..... Man wat was dat kind chagrijnig zeg! Ik dacht echt: sprongetje bestaan dus toch! Gelukkig gaat het weer voorbij. Maar het duurde wel lang zeg!
haha wat hebben wij toch een lieve kinderen. Ach het hoort erbij en hij heeft er ook last van. VAnmorgen sliep hij in een keer tot 7 uur. Misschien heeft hij een betere dag vandaag. Ik hoop voor mijn vriend dat het dit weekend mee valt want ik ben voor het eerst weer met mijn vriendinnen een kort weekendje weg.
Geniet van je weekendje weg!! en komt vast wel goed haha anders heeft hij een korte nacht he, wat wij normaal zouden hebben dan
Oh was hier ook zo erg... En de 13 maanden sprong nog erger! Daar zit hij nu middenin. Vooral aankleden en luier verschonen is een ware hel. En niet alleen willen spelen. Zodra ik m op de grond zet gaan de armpjes weer de lucht in. En maar mopperen (of krijsen ). *Diepe zucht*. succes!
Zou het ook met frustratie te maken hebben. Voordat mijn zon kon tijgeren was hij af en toe ook zo boos dat hij nergens bij kon. Nu kan hij inmiddels aardig vooruit komen, maar hij lijkt niet niet meer goed genoeg te vinden. Wil continu aan het handje lopen (kan nog niet los lopen) en is echt boos als ik hem neer zet.
Oh jee! De 11 maanden sprong! Die was ik eigenlijk een soort van vergeten (of heb ik 'm verbannen uit m'n herinneringen?!) Ik ben net zo blij dat we die 8 maaden sprong hebben overleefd! Die heeft hier echt heel lang geduurd (inclusief onder en boventandjes)! Nooit meer aan gedacht dat we zo gewoon weer in de volgende gaan rollen... Nou ja, voorlopig is het hier nog redelijk rustig, dus geniet ik daar nog maar ff van... Sterkte met de sprong!
weet je zeker dat dit bij 11 maanden hoort. Onze dochter is 8 maanden en doet net zo.... Slecht/oppervlakkig slapen overdag, keihard brullen snachts, niet neer gelegd willen worden, nog niet op de commode... Geen koorts of verhogen, kan niets ontdekken verder...