inschrijven basisschool

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gevalletje, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hoi,

aangezien je je kind al in moet schrijven bij een kdv zodra je weet dat je zwanger bent. vanaf wanneer kun je je kind het beste inschrijven bij een basisschool?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    daar zat ik laatst ook al over na te denken vanaf wanneer basisschool inschrijven en peuterspeelzaal

3. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb mijn dochter ingeschreven op de basisschool toen ze 3 weken oud was, maar dat komt omdat er bij ons een wachtlijst staat van 4 jaar.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Verschilt heel erg per plaats denk ik. Ik zou gewoon eens informeren bij de scholen in de buurt als ik jou was. Wij zijn bij scholen wezen kijken toen Hugo ruim 2 jaar was en kregen te horen dat we nog wel érg vroeg waren. Maar ja, voor hetzelfde geld niet en dan kun je misschien niet meer voor de school kiezen die je graag zou willen.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het ligt inderdaad aan de locatie en welke school het is. Wij zijn toen ook aan het orienteren gegaan en onze 1e keus heeft dus een wachtlijst maar je mag je kindje pas inschrijven als hij/zij 2 jaar is en onze 2e keus heeft geen wachtlijst.

6. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Hier in de gemeente ede, krijg je automatische bericht van de gemeente wanneer je bij basisscholen kan gaan kijken en inschrijven, misschien is dit bij andere gemeentes ook wel.

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ook hier in Hoorn kreeg ik netjes een brief van de gemeente dat het tijd werd om Damiën in te laten schrijven op een basisschool.
    Samen met een boekje met info over verschillende scholen bij mij in de beurt.
    Uiteraad komt hij bij zijn zus op school ;)

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hier ingeschreven toen ze 1 dag oud was en we hebben plek hoor, over vier jaar ;)

9. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie was 1 jaar. We waren net op tijd vertelde die mevrouw. We hebben inmiddels een brief gekregen dat zij geplaatst is op die school.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

WAAAATTT?! dacht ik toen ik dit onderwerp net zag staan bij baby en dreumes... Dat geloof je toch niet dat je NU al moet beslissen op welke school je kind komt? Nog meer mensen uit Den Bosch? Hebben de scholen daar ook zulke wachtlijsten?

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Pfff, gelukkig zeg. Hier in onze woonplaats (middelgrote plaats in Gelderland) hebben we dat probleem niet. Gewoon inschrijven als 't kind 3 is en met 4 kan 't kind naar school. Oké, als 't kind in mei/juni 4 wordt, kan 't zijn dat 't tot na de zomervakantie moet wachten, maar dat is 't dan ook.

Hier ook niet echt veel bijzondere scholen om uit te kiezen. Je kiest gewoon de christelijke of openbare basisschool uit die in de buurt is. Ik zou m'n kind namelijk niet zo gauw naar een basisschool sturen die helemaal aan de andere kant van de stad staat, ook al zou die school megagoed bekend staan. Wanneer de school in de buut echt enorm slecht bekend zou staan, zouden we verder gaan kijken, maar anders.... dan vind ik vriendjes/vriendinnetjes in de buurt belangrijker.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn vrijdag ook wezen kijken voor een school, we waren nog op tijd, maar we hoeven hem nog niet in te schrijven.
    Ze hebben nog wat speling

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bizar dit! :confused:
    Gelukkig hier geen wachtlijsten, hier schrijven we in als hij 3 is.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Rozemarijke: 'ook' uit Den Bosch? Wat leuk, daar kom ik vandaan. Ik denk dat je het beste even op de site van de school in de wijk kunt kijken, daar staat vaak wel op of er een wachtlijst is en wanneer je je kindje moet inschrijven. Woon je al lang daar? Ik heb zelf op de Openbare Harenschool gezeten want ik woonde op De Donk. Ik vond het daar fantastisch! Ik heb zo'n leuke schooltijd gehad daar :D

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier een hele goede school iets verder dan de school in de wijk (evengoed op loopafstand). Ik had voor de geboorte van mijn zoontje al met mijn man besloten om mijn zoontje daarop te zetten. Nu ging mijn buurvrouw enkele maanden geleden haar twee jaar oude dochter inschrijven daar, en ze kreeg te horen dat ze vol zaten. Ik ben toen natuurlijk snel mijn zoontje gaan inschrijven. De mevrouw vond het wel vroeg, maar een jaar later zou ik blijkbaar te laat zijn. De school hier in de wijk staat heel slecht aangeschreven.

16. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    je schrikt er wel van zeg. gelukkig is de basisschool in de buurt (en ged aangeschreven geen wachtlijsten, nu dan... Ik woon in tilburg en van een vriendin hoorde ik dat in de Reeshof je wel op tijd moet zijn voor inschrijving.. bizar toch?

17. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Ik zou ook onmiddellijk gaan vragen hoe lang de wachtlijsten zijn en/of zekerheidshalve alvast inschrijven. Hier in Den Haag zijn er scholen waar mensen al voor de geboorte inschrijven!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Manuela: ik kom zelf niet uit Den Bosch, maar woon hier nu wel 2 jaar. Ik ben een geboren en getogen noorderling: geboren in een Gronings dorp, opgegroeid in Drenthe en gestudeerd in Friesland, :D. Maar Den Bosch bevalt me super! Heb een tijdje in Zeist en Amersforot gewond, (meer bij jou in de buurt, ;)), maar Brabant bevalt me weer veel beter... veel gemoedelijker.
    De Donk is dan weer een eindje van ons vandaan... wij zitten in West. Maar vrienden hebben hier twee straten verder hun zoontje op school en die staat goed bekend, (Dalton ook nog eens!), dus daar zal Thirza t.z.t. wel heen gaan. Zal hun eens vragen of ze daar wachtlijsten hebben... tjee, hoop het niet zeg, als ik ERGENS nog niet mee bezig ben.... :D

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    :confused:
    Hier kan je voor de buitenschoolse opvang opgeven als het kind 2 is en ze raden ook sterk aan om het dan meteen te doen. Maar daardoor wordt je ook 'gedwongen' om al een schoolkeuze te maken, want dat is volgens mij gekoppeld. Hmmm ik kan dat nu nog moeilijk beslissen hoor! Ik wil ook gewoon een school in de wijk, maar we willen eigenlijk nog wel verhuizen de komende 2 jaar :(
    Als de tweede puk er is en ik zit een beetje in een ritme zal ik me dan toch maar eens gaan orienteren... Pffff wat een gedoe!

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heb mijn zoontje ingeschreven toen hij 6 weken oud was en kreeg te horen dat ik mooi op tijd was. :confused:

Deel Deze Pagina