Beste ervaren moeders, Hier een vraag die wellicht al vaker is gesteld... ik weet me geen raad met het soort kleding en lagen dat mijn zoontje aan moet! We hebben namelijk een vrij warm huis, overal is het ca. 21/22 graden continu (dag en nacht). Mijn zoontje van 2 weken slaapt in een rompertje zonder mouwen, shirtje lange mouwen, broekje en sokjes (alles van katoen), in een puckababy (soort bakerzak) ook van katoen. Het dekentje is van katoen (lijkt op fleece) en dubbelgevouwen. Is dat goed of toch te warm? Want als hij overdag in de woonkamer is dan doe ik hem soms een dekentje om, maar alleen als hij stil ligt in de box, anders niet. Ik heb ondanks het feit dat de temperatuur hetzelfde is het idee dat hij 's nachts warmer gekleed moet zijn omdat hij langer in 1 houding ligt... hij voelt in zijn nekje lekker warm aan, maar niet zweterig of zo, toch twijfel ik of het niet te warm is... hoe kom ik er achter? En weet iemand of er ergens richtlijnen te vinden zijn over het soort kleding bij bepaalde temperaturen? Ook voor buiten? Ik vind het allemaal zo lastig in te schatten! HELP! Groetjes, Nadia
voel in zijn nek, als die nat is heeft hij het te warm (zweet) voelt hij normaal warm aan dan is het goed slaapkamer van onze dochter is ong 18 graden en zij slaapt of een dikrompertje met lange mouwen en deken+lakentje en anders een tshirtje en dan deken+lakentje. geenbroekje en sokken
Hoi Hoi, Bij ons in huis is het ook vrij warm. Onze kleine man heeft altijd een rompertje aan en ik doe hem dan altijd een pyama aan dus een beetje luchtige stof hij slaapt in een swaddleme (inbakerdoek) en dan heb ik een lakentje en een dubbelgevouwen dekentje over hem heen liggen maar die laat ik meestal lopen tot ongeveer onder zn okseltjes zodat hij niet helemaal onder de dekens ligt! Heb niet het idee dat hij het te koud heeft maar hij heeft het zeker niet te warm! Hij slaapt er in ieder geval goed mee... Naar buiten doe ik over zn gewone kleertjes een winterjasje aan of vestje met capuchon die ik dan altijd een beetje over zn hoofdje heen leg! Maar ieder kindje is natuurlijk wel anders de ene heeft het sneller koud/warm als de andere denk ook wel dat dat een beetje te maken heeft hoeveel vet ze hebben. Mijn mannetje is vrij magertjes dus daarom zorg ik altijd wel dat hij wat warmer aangekleed is. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt... Groetjes Lysanne
Ik denk dat het heel erg per kind verschilt. Levi bv. heeft het alles behalve snel koud. Die slaapt sinds hij 2 weken is in een rompertje, pyamaatje, in een slaapzak en zonder dekens. Idd zijn nek is een goede graat meter.