Ik heb een hele lieve man, als ik kijk naar wat ik hier soms lees..

Discussie in 'De lounge' gestart door wensdroom, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik lees regelmatig hier dat de vrouw problemen heeft boos is of vind dat de man niks in huis doet en helpt enz..

Blijkbaar heb ik dan een ontzettend lieve man.

Mijn man werkt doordeweeks hele dagen, vertrekt om half 8 en komt om half 6 thuis. Ik ben thuis heb een chronische hart ziekte, op maandag, dinsdag en donderdag is onze dochter thuis bij mij, andere 2 dagen gaat ze naar de oppas, mijn man brengt haar daar heen vertrekt dan om 7.15 uur en is rond 18 uur samen met haar thuis.

door mijn chronische hart ziekte heb ik een energie probleem, en soms ook last van duizelingen en vochtophoping enz..

wanneer ik geen energie over heb kookt mijn man als hij thuis komt uit het werk. Ook wast hij mee af ( doen we s avonds vaak samen) zorgt mee voor onze dochter eten, geven, in bed leggen enz.. stofzuigen doet hij als het nodig is enz.. kortom naast zijn werk helpt hij ook echt mee in het huishouden.

ik ben hier zo ontzettend blij mee, als ik hier soms het een en ander lees mag ik echt super blij zijn want ik heb een super man die ontzettend mee helpt in en om huis en dat is blijkbaar dus echt niet zo gewoon als dat dit lijkt voor mij.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb er ook een en ben daar ook echt gruwelijk dankbaar voor woensdag was hij thuis en heeft mij laten uitslapen en de keuken een grote beurt gegeven. Sowieso doen we wel evenveel in huis. Hoewel ik thuis ben met onze 3 kinderen zal hij mij nooit iets alleen laten opknappen

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat iedere persoon wel mindere kanten heeft.
    Katja opent dit topic over haar man, leentje dat topic en anne nog een ander topic waardoor het lijkt alsof mannen alleen maar niks doen en lui zijn maar het zijn wel topics over 3 personen en andere onderwerpen.
    Iedereen heeft iets. Ik kan een topic openen over zijn gesnurk en dat hij niks kan weggooien maar verder is hij lief hoor :p

4. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier nog zo een ontzettend lieve man!
    Ik heb sinds mijn Pregnylspuit (ovulatie) amper nog iets uitgestoken in het huishouden. Heb in al die weken misschien twee of drie keer gekookt, niet gestreken, niet gepoetst, ... Maar ik heb alle dagen een verse maaltijd en ons huisje is (kraak)net.
    Heel erg dankbaar voor mijn ventje!!! <3

Heb trouwens nogal wat gezondheidsproblemen, dus is niet uit luiigheid :)

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik denk ook zeker dat je hier een punt hebt.. maar je lees meer over dat men vind dat ze bepaalde dingen niet goed doen dan wel goed,

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    gezondheid problemen heb ik ook en daarom zo blij met mijn man die altijd mee helpt in huis.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb ook een lieverd. Hij is de liefde van mn leven, dat weet ik zeker.

Hij helpt mee, denkt mee en geeft veel om Luc. Hij voelt zich als een vader voor Luc en is gek op hem. Gaat op vrije dagen met hem vissen of fietsen als ik aan het werk ben, of naar een pretpark/attractie. Hij kan goed opschieten met Luc zijn "echte" vader en kunnen gewoon een praatje maken of met zn allen koffie drinken.

Als ik iets ergs mee heb gemaakt op mijn werk wacht hij net zo lang tot ik thuis ben zodat ik er met hem over kan praten, vorige keer was dit 02:30 uur. Hij neemt af en toe bloemen mee of een lekker wijntje.

Ja, het is echt een lieverd.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik wil de mijne ook niet ruilen hoor:)
    Ben zo blij met hem..

Hij is van nature zorgzaam maar ook ambitieus. Weet zijn werk en gezin goed te combineren. Hij staat op het punt van overname van een bedrijf wat erg veel tijd kost maar hij is elke woensdag thuis en brengt de oudste naar school, doet boodschappen met de jongste, gaat met de oudste naar zwemles en doet tussendoor het huishouden etc. Sowieso doet hij veel uit zichzelf (hij doet de was, de boodschappen, verschoont bedden, stofzuigt etc). En dan ook nog tijd maken voor zijn kinderen, ik vind het knap.
    En dan is hij ook nog eens superlief en belangstellend naar mij. Laat echt merken dat hij gek op me is. Eigenlijk vind ik dat allemaal heel normaal, maar ik laat hem wel regelmatig weten hoe ik blij ik met hem ben en dat ik hem de liefste papa en man van de wereld vind:)
    We zijn al ruim 13 jaar samen maar ik wil er nog wel 100 jaar bij.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb een top vent.. Hij is hartstikke druk, werkt lange dagen en klust her en der nog wat bij bekenden, maar toch doet hij hier ook van alles.. Als ik was ophang en ik heb daarna een late dienst, dan ligt de was in de kast als ik ´s avonds thuis kom.. Stofzuigen en alles doet hij ook.. Behalve de wc´s, want dat kan hij niet zegt ie :p

Verder is hij gewoon altijd heel attent, wanneer ik niet fit ben ''dwingt'' hij me om het rustig aan te doen, omdat hij weet dat ik dat uit mezelf niet doe..Komt dan ook thuis met appelsap, omdat hij weet dat ik dat lekker vind als ik niet fit ben.. Neemt zomaar eens een bosje bloemen of iets lekkers mee..Nu met mijn maandelijkse perikelen kwam hij gisteren thuis met een reep chocolade, omdat hij weet dat ik daar dan zin in heb!

Belt tussendoor even wanneer hij aan het werk is of een appje.. En als ik een slaapdienst heeft belt hij ook altijd even.. Wij zijn nu een jaar of 14 samen en nog steeds verliefd, heerlijk! :)

Al met al; niks te klagen en dat doen we dan ook niet.. :D

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb ook een lieve man, hier ook gezondheidsproblemen en als ik het niet kan doet hij het wel. Ik ben na bijna 12 jaar nog zo blij met hem. Ook al hebben we natuurlijk wel s woorden ofzo.

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuk om te lezen dat er heel wat lieve mannen zijn die ook mee helpen in het huishouden en met de kinderen. :)

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb het ook getroffen. Hij mag dan niet zien dat iets nodig schoongemaakt moet worden, maar we hebben afspraken gemaakt over wat hij in huis doet en dat gebeurt ook. Hij kookt in het weeken, hij doet de grote boodschappen. Iedere avond douchen we allebei een kind en brengen we die naar bed. (Om en om)
    Soms mopper ik wel dat ie weinig doet, maar dat komt dan meer omdat ik dan te ongeduldig ben en het dus zelf doe.

Cadeautjes en bloemen neemt ie eigenlijk zelden mee, maar hij vind het (binnen het normale) eigenlijk altijd goed als ik iets voor mezelf koop. (Hij doet de adminstratie en heeft daardoor een beter overzicht)

Ik denk dat wij vrouwen te veel naar ons toe voor trekken waardoor het lijkt of de man weinig doet. (In veel gevallen, uitzonderingen daar gelaten)

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ook ik heb best een goede vent, op van de week na dan.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben ook blij en dankbaar voor mijn vriend. Hij is echt mijn soulmate.
    Is twee jaar geleden geopereerd aan een tumor aan zijn hersenstam en zijn motoriek links en rechts is nog steeds niet op orde (slingerend lopen, rechts het verschil tussen koud en warm niet voelen, links en rechts pijn verschillend voelen enz.).
    Desondanks helpt hij mij zoveel hij kan, ondanks dat hij gauw moe is.
    Als ik ziek ben, staat hij klaar voor me.
    Ook is hij een lieve papa voor onze twee kinderen.

Ik knijp mijn handjes dicht met mijn lieve vent!

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    De mijne is ook geweldig! Ik zou 'm niet kwijt willen; ik heb 't getroffen. :D

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.715
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben ook gezegend met zo'n man, lief, attent en behulpzaam ,ondanks dat hij zeer lange dagen maakt op zijn werk en ook regelmatig in het buitenland zit. Tuurlijk heeft hij ook zijn mindere kanten maar wie niet?
    Ik had t veel slechter kunnen treffen.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb ook een ontzettend lieve man! Werkt keihard, staat altijd voor me klaar en met alle toestanden hier doet hij ook nog een groot deel van het huishouden (postkantoor, boodschappen, vuilnis wegzetten, eigenlijk alles wat buiten de deur gedaan moet worden).

Daartegenover voel ik me dan wel weer falend/te min/dat ik hem te kort doe.. Ooit krijgt ie het dubbel en dwars terug! :(

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Hier ook een lieve en behulpzame man.
    Als ik die verhalen soms lees en hoor, dan ben ik weer extra blij met hem.

19. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb ook een toppertje... Ik ben tbm, maar hij helpt enorm in het huishouden(we hebben ook poetsvrouw) en met de kids, is super attent, lief en een toppapa. Neeeeee ik wil hem nooit meer kwijt :)

20. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Jaa ik heb er ook zo een :)
    Kom ik net thuis van mn werk (wou vanavond even bedden verschonen en boven poetsen omdat mn nieuwe overtrek binnen is hihi) was hij eerder klaar van het werk en heeft hij dat allemaal gedaan! En zo helpt ie vaak zat mee in het huishouden en afwassen doen we meestal samen enz...kinderen eten geven en in bed leggen altijd samen! Is gewoon vanzelfsprekend hier.. pff moest er niet aan denken dat ik zon vent had die thuis komt en op de bank ploft en klaar

Deel Deze Pagina