Goedeavond allemaal, geen idee of ik het hier goed neerzet maar wellicht kan imeand me er mee helpen die er ervaring mee heeft. Mijn vriend is 2 dagen ziek geweest dit is van zijn loon ingehouden(dat klopt) het bruto bedrag (in dit geval 171 euro) is van zijn NETTO loon afgetrokken. Klopt het dat je bruto betaald voor je ziektedag
Bij mij gaat mijn wachtdag niet van mijn vakantieuren af maar gewoon van mijn loon, maar kan zo niet zien of dat bedrag van netto afgehaald word. Ik weet wel dat het een bruto bedrag is.
Ligt er ook aan wat in zijn contract staat. Wij hadden ook een onbetaalde wachtdag dus niet van de vakantieuren af. Dag 2 was gewoon betaald aan 65% dagloon.
Wachtdagen zouden van je brutoloon ingehouden moeten worden, niet van je nettoloon. Ik zou even met de salarisadministratie of personeelszaken bellen!
HEt is zeg maar bij de inhoudingen zoals loonheffing enz gezet.. dus bruto en die bedragen worden natuurlijk ingehouden van je bruto en daar komt netto ook maar daar zitten die ziektedagen ook bij..klopt dus niet. IK vroeg t eerst ff hier
ff voor de duuidelijkheid de loonstrook: View image: ww krijg steeds verschillende antwoorden op forums zo irritant. Nouja we leggen het maar gewoon voor denk ik. Staat alleen zo stom als je het fout hebt.
Ik zou als ik jou was toch even bellen vandaag. Want bij ons gaat dit van je bruto loon af voor loonheffingen en bij jullie pas na loonheffingen. Dus eigelijk betaald je nu meer. Want als het van je brutoloon af gaat dan betaald je ook minder loonheffingen. Het wordt hier dus eigelijk van je netto loon gehouden terwijl het van je bruto moet. Gewoon even bellen. Mischien gaat dit bij elk bedrijf weer ander succes