Stomme heks buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Sasja88, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Pff hoi ladies.

    Heb weleens vaker wat gepost over onze buurvrouw. Maar moet even mn ei kwijt want ze wordt steeds gekker..
    Ten eerste het getreiter elke avond tussen 20 en 22 uur met haar hond.
    Vorige week een nieuwe schutting laten plaatsen op ons grond omdat zij geen nieuwe wilden. En toen hebben we 1 plankje verwijderd van die oude. Toen heeft ze 112 gebeld en kwam de politie.. die deden niks en zeiden ook dat ze de wijkagent moet bellen en niet 112.. pff..
    Vandaag paste mn schoonmoeder op m'n dochter en stond de buurvrouw op de weg voor ons huis met een kwaaie kop naar binnen te loeren.

    Wij negeren haar volledig maar ze probeert constant een reactie te krijgen van ons.. wat een mens zeg.. ze is niet helemaal.goed in haar hoofd. Ze is afgekeurd en haar man ook. Ze zitten altijd bij huis. Krijgen nooit iemand over de vloer en hebben het dus momenteel op ons gemunt. Ze doen niks strafbaars dus je kunt niks beginnen.

    Vind het gewoon irritant en wordt altijd zenuwachtig als ik alleen thuis ben met m'n dochter ookal weet ik dat ze niet bij me komen.. het voelt gewoon vervelend in m'n buik. :(

    Het zijn allemaal koopwoningen en verhuizen is gewoon nog geen optie nu met die vreselijke huizenprijzen haha.

    Zo ei is weer kwijt.. nog dames in hetzelfde schuitje momenteel?
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.876
    3.645
    113
    Vrouw
    Thuis
    Onze buurvrouw is een schat, onze gemeenschappelijke achterbuurvrouw heeft het helaas op haar gemunt.

    En ze houdt echt alles bij, of mijn buurvrouw een rondje rijdt om niet te hoeven straatje keren, of haar zoons een fietshelm dragen (want dat vindt ze onzin), of de caravan voor de deur staat, etc.

    Ik zie haar regelmatig vanuit haar zolderraam naar de tuin van de buren loeren.

    En, ook zij is afgekeurd en heeft niets beters te doen.

    (En voor de volledigheid, ik ken zat afgekeurde mensen die hun tijd heel nuttig invullen en daarnaast aardige buren zijn).
     
  3. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    Wij zijn na 7jaar geterroriseerd door de buren half over kop verhuisd

    Hou alles bij ook de kleinste dingen want waarschijnlijk word het verloop van tijd wel erger omdat ze reactie willen ..Dan komt je dagboek van pas

    Succes
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  4. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    806
    1.084
    93
    Vrouw
    Wat zegt de buurtagent? Lijkt me een verschrikkelijke situatie…
     
  5. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.539
    1.532
    113
    Wat doet ze met de hond?
    Is de dierpolitie hierin geen optie.

    En als ze naar binnen loert gewoon een stevig potje (nep) sex op de bank.
    Tja en een dagboek bij houden is wel een hele goeie.
     
    Sasja88 en Zuul vinden dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik had ooit ook vreselijke buren, voelde me op een gegeven moment ook niet meer veilig.
    Gelukkig had ik een huurhuis, en konden we halsoverkop verhuizen.
    We hebben er nog geen halfjaar erin gewoond.

    Hebben de andere buren ook last van hun?
     
  7. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Die zegt ook dat ze niet goed zijn in hun hoofd en dat we ze moeten negeren.. maar vind het erg moeilijk.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  8. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ze jut hem op zodat hij blaft. Hebben de andere buren gezien. En bepaalde commando's zodat hij heel lang door kan gaan. Vorig jaar zat ik er door heen en riep dat ze op moeten houden. Toen heeft hij aan 1 stuk door een half uur geblaft. Heel erg zielig eigenlijk. Hij wordt nooit uitgelaten. Poept in de tuin denk ik.
     
  9. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Vreselijk he.
    Wij wonen zeg maar vrijstaand en hun naast ons op een hoek van een rijtje. De buren naast hun hebben ook snachts last van hun aangezien ze snachts leven en pas rond 2 uur op bed gaan. Hele nacht gaan de rolluiken op en neer boven omdat ze alles in de gaten houdt.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.653
    10.558
    113
    Ik zou dit niet volhouden… de markt is bizar, maar dat betekent ook dat je veel voor je huis krijgt. Ik zou serieus rond gaan kijken, woonplezier staat bij mij heel hoog.
     
    Lm2 en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Idd dat is ook zo hoor. We hebben veel overwaarde. Wij wonen in Groningen en ik zei gisteren nog dat ze maar een Hagenees of Amsterdammer in ons huis moeten stoppen met een grote bek. Dat houden hun niet vol hahaha. Wij zijn veel te soft.
    Onze hele buurt is echt geweldig alleen zij vergallen de woonsfeer.
    Onze dochter gaat over 1,5 jaar naar school in een ander dorp dus we gaan nu druk sparen om in dat dorp te kunnen gaan wonen mocht er wat te koop komen. :) hopelijk lukt dat! Want dit hou ik hier niet nog jaren vol. Elke zomer is het weer feest.
     
    Zeebra en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.653
    10.558
    113
    Dat is een fijn vooruitzicht en hopelijk helpt dat jullie om deze periode door te komen. Je kunt je huis alvast laten taxeren, wij hadden niet gedacht het huis te kunnen kopen waar we nu wonen, en het bleek makkelijk te kunnen.
    succes!
     
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nou ik kom uit Groningen en woon nu in Assen, maar alle irritante buren laten ons altijd met rust. Van binnen zijn we net Amsterdammers en Rotterdammers met een heule grote muil :roflmao:
    Maar even on topic, ik zou dus wanneer ze naar binnen loert heel irritant gedrag gaan vertonen of juist naar buiten lopen: wat moet je naar binnen te lopen loeren? Zou ik mij ook oprecht afvragen als m’n buren zo voor m’n raam zouden staan.....
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.102
    5.279
    113
    Wat enorm vervelend zeg! Ik zou niet weten wat je er aan kan doen behalve meldingen maken en mischien video's er van maken? Enige wat ik wel bedenk is dat het voor een evt volgende bewoner niet leuk zou zijn dus dat het beter zou zijn als het opgelost word.. maarja hoe.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  15. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.539
    1.532
    113
    Dat is natuurlijk dieren mishandeling.
    Dus zou dat ook wel melden sneu beestje.

    Hopelijk stopt ze een keer lijkt me moeilijk om dit te negeren.
     
    Sasja88 en Zuul vinden dit leuk.
  16. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    Mischien helpt om camera's op te hangen
     
    Manana en Sasja88 vinden dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dit zat ik ook te denken. Camera’s ophangen. Daarmee mag je je eigen terrein filmen en openbare weg als het niet anders kan.
    Kan wel zijn dat ze daar weer over gaan zeuren als je die ophangt
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.056
    17.076
    113
    Vrouw
    Lijkt me echt vreselijk zulke mensen.. maar zou me dus echt niet laten wegjagen. Dan komen er andere mensen wonen en hebben zij er weer last van. Plus hele gedoe van een verhuizing en torenhoge huizenprijzen.. nee dankje.
    Als ze zo naar binnen staat te neuzen zou ik daar toch echt wel even wat van zeggen. Of gewoon hetzelfde gaan doen. Sorry maar met zulke dingen ben ik echt vreselijk kinderachtig en zou ik juist terug van treiteren.
    Kom nou, wat denken ze wel, dat ze de boel kunnen terroriseren en jullie weg kunnen jagen.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  19. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.154
    1.946
    113
    Ohh herkenbaar... Wij hebben jaren geleden ook van die gluurders als buren gehad. Er werd niet getreiterd gelukkig, maar dat gluren alleen al vond ik verschrikkelijk. We hadden constant de inbetweens dicht. Op een gegeven moment ben ik naar de gluurders gegaan (overburen) en heb ik ze uitgenodigd voor een kopje koffie, zodat ze ons huis even goed van binnen konden bekijken ;) Ze zijn er niet op in gegaan en het gluren was daarna wel minder. Weet niet of zoiets een optie zou kunnen zijn? Dat je naar buiten gaat met een kop koffie op een moment dat ze weer bij jullie voor het raam staat, bijvoorbeeld? Wees in ieder geval de verstandigste, al kan ik me goed voorstellen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan!
    Eigenlijk is het best verdrietig, dat sommige mensen zo hun tijd besteden en de dag door moeten komen. Arme hond ook.. :(
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.893
    13.064
    113
    Vrouw
    Vervelend zeg! Zou de wijkagent niet een keer voor een bemiddelingsgesprek kunnen zorgen?
    En misschien kan je een meer contact opnemen met de gemeente of dierenpolitie over die hond? Constant blaffen in de tuin valt onder geluidsoverlast, en daarbij is het natuurlijk ook erg zielig voor de hond.

    Of draai het om, bied haar aan om de hond uit te laten, aangezien ze dat kennelijk zelf niet kan, wil je haar en de hond graag helpen. Misschien kan je dan ook tot een normaal gesprek komen?

    Sterkte in elk geval, woonplezier is erg belangrijk!
     
    Zuul en Sasja88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina