hallo meiden, wij hebben sinds een weekje 2 mannetjes konijnen.. zijn al wat ouder.. niet geholpen.. en merk sinds een paar dagen op dat ze steeds op elkaar duiken.. nu vind ik dit niet zo erg, ze hebben er zelf ook geen last van want ze zijn niet boos op elkaar... kan dit kwaad>??? u heb ik een rare vraag want ik weet het echt niet.. kunnen konijnen ook homo of lesbiene zijn.??? ik weet het echt niet hoor vandaar dat ik het vraag...
waarschijnlijk, gaan ze uitmaken wie de BAAS is!! het kan nog wel omslaan in boos gedrag hoor, kijk er mee uit!!
dankje wel angel... ze zitten al vanaf jong af aan samen.. en zullen ze da nu in een keer dit gedrag vertonen... kan dit moeilijk afleren.. lijkt met einste..
uhm klopt kunt het ze niet afleren. als je graag 2 konijnen wil houden, zou je ze apart kunnen zetten als ze "echt" gaan "vechten"
Mannetjes konijnen gaan meestal niet samen. ( er zijn natuurlijk uitzonderingen) De beste combi is een voedster en een gecastreerde ram. Ik neem aan dat de gevoelens van konijnen anders liggen als bij mensen. Jou konijnen moeten de rangorde bepalen. Dit gaat vaak door achter elkaar te jagen, rijden, af en toe vechten. Zolang er geen bloed bij kunt kijken zou het goed kunnen gaan. Maar nogmaals, bij 2 rammen gaat het meestal fout. Succes
Wij hadden ooit ook 2 mannetjes, die deden dat ook. Later waren ze aan het vechten en deden we een plank tussen de 2 heren. Ze probeerde door de plank te bijten om bij elkaar te komen... Dus let op zou ik zeggen
Mocht het fout gaan, zou je 1 van de heren kunnen omruilen bij een konijnenopvang voor een voedster. Of ze allebij een voedster geven. Bij een opvang kunnen ze het konijn uitkiezen die bij jou ram past. Ook kunnen ze je helpen met koppelen. Konijnen zijn groepsdieren en horen samen te leven anders zijn ze heel eenzaam.
Mee eens! Meestal kunnen ze dan als ze jong zijn nog prima met elkaar opschieten, maar dat veranderd als er hormonen bij komen kijken. Dat ze nu op elkaar rijden is om te bekijken wie de baas is, en de kans is groot dat ze dat beide willen zijn. Dat eindigt dus vaak in vechten. Of eigenlijk bijna altijd. En denk erom, konijnen vechten heel fel! Vaak raakt 1 van de 2 (of beide) dan zwaargewond, of gaat zelfs dood. Dit kan van de ene op de andere dag gebeuren. Blijf dus zeker heel goed opletten!
Ook al zitten de konijntjes al vanaf het begin samen, ze kunnen zeker wel rangorde gaan bepalen nu en dat kan uitmonden in ruzies! Hoeft niet maar de kans is wel aanwezig! Er wordt vaak in dierenwinkels gezegd dat het wel kan, 2 voedsters of 2 rammen, maar wij hebben er slechte ervaringen mee. Ik heb gevechten gezien tot bloedens toe. Kijk het even aan, maar als je het vermoeden hebt dat ze echt gaan vechten moet je ze echt direct uit elkaar halen. Zoals hierboven al genoemd was, zou je ze beide een vriendinnetje kunnen geven (wel gesteriliseerd!) of één van je rammen omruilen. Daarvoor zou ik altijd naar een opvang gaan, die puilen namelijk uit
Dit deden mijn 2 mannetje ook heeft een paar weken geduurd en toen was het oorlog. Heb ze midden in de nacht uit hun hok moeten halen. Ze maakte zoveel herrie dat ik er wakker van werd. Is maar goed ook anders had ik 's ochtends een dood konijn gehad. Is nu bij 2 geschuurde oren en een misvormd neusje gebleven. We hebben nu hun hok in 2en gedeeld met gaas. Door het gaas heen zitten ze regelmatig aan mekaar te snuffelen en gaat het goed maar zodra ze met z'n 2en buiten in de tuin lopen is het weer raak. Moet ik nu helemaal niet hebben want de ene heeft geen voortanden meer en kan zich dus niet verdedigen. Wat ik pas achteraf in de gaten had was dat ze al een tijdje wat stress gedrag vertoonden. Veel gaten graven (ze lopen buiten met ook een stuk zand in hun buiten ren) en overal aan knagen. Zou het als ik jou was goed in de gaten houden kan van de ene op de andere dag mis gaan. Hier lagen ze 2 uur voor het gevecht nog heel knus dicht tegen mekaar te slapen.
2 mannetjes kunnen niet samen, dat levert problemen op een gecastreerd mannetje en een vrouwtje kan wel, en 2 zusjes kan ook
ik heb ook 2 mannen... de ene 4 jaar dat was eerst mijn oppas konijn, en een mannetje 6 jaar uit het asiel, ze "rupsen" regelmatig op elkaar. maar wassen elkaar ook en liggen saampjes naast elkaar op een groot kussen, s nachts gaan ze apart ieder in eigenhok voor de zekerheid, overdag lopen ze dus los. dit gaat prima maar zou er wel bij blijven het kan altijd omslaan. het enige wat ik vervelend vind is dat ze ook sproeien
Ja pas ermee op. Ik heb vroeger altijd konijntjes gehad, dwergjes, en ze knokten elkaar gewoon bijna kapot, stukken uit dr oortjes en lijfjes hoor.. Ook al zaten ze al jaren samen. Opeens kan dat omslaan. Ms dat je ze kan laten helpen, maar aangezien ze al wat ouder zijn heb ik geen idee of dat effect heeft op de hormonen die ze tot het uitzoeken van wie de dominanste is aanzet.
Hier 2 vrouwtjes uit verschillende nesten bij elkaar gezet (een hangoor en een vosje) dat ging de eerste 2 weken goed, toen moest de rangorde bepaald worden en werd het gemeen naar elkaar toe. De ene middag lagen ze als dikke vriendinnen tegen elkaar en savonds was het achter elkaar aan zitten en bijten. We hebben een tijdje een een plexieglas afzetting in de kooi gedaan (ruime kooi) waardoor ze apart van elkaar zaten. Rustig aan weer gaan wennen en nu (al een jaar) gaat het prima. Ze rennen nog steeds wel eens achter elkaar aan, en rijden doen ze wel vaker op elkaar maar ik heb vroeger vaker konijnen gehad en die hebben dat allemaal wel gedaan (of het nou zusjes waren of niet). Heb idd ook veel gehoord dat 2 mannetjes niet samen gaan. Misschien raadzaam om er toch 1 "te ruilen"?
Ik heb een broer en zus. Ze zijn geweldig samen en onafscheidelijk. Het is zo'n leuk gezicht hoe ze samen spelen en knuffelen. Ze lopen los in de tuin en savonds schud ik even met het voerbakje en rennen ze het hok in, als beloning hun bak brokjes. Hiervoor had ik ook een konijn, alleen. Maar nu heb ik zo'n spijt dat ik niet eerder heb geweten hoe belangrijk het is dat ze samen zijn. Nu ik er twee heb zie ik pas wat die ander gemist heeft.
En je weet wel 100% zeker dat het twee mannetjes zijn?? Hier sinds vorig jaar september twee zusjes samen totdat er vorige week ineens allemaal haren lagen in het hok, mijn vriend zei dat.hij ze had zien vechten waarna de haren rond vlogen.. Dus uit elkaar gehaald.. Maaarrrr het bleken geen twee zusjes te zijn maar broer en zus want de volgende dag lag er een dood mini konijntje en na een paar uur weer 1 Dus als je over vier wekeb ineens haren aantreft weet je hoelaat het is Maar twee mannen kunnen het ook doen soms zelfs tot de dood aan toe :s is om hun rang te bepalen..
hier een geholpen ram.. die was als vriendje voor mijn voedster.. ze hebben in het begin gevochten naja wat gemept.. toen ging het een heel tijdje goed.. na een half jaar begon het zo maar weer opnieuw na een dag was het weer klaar.. ook constant boven op de voedster zitten.. ff rangorde bepalen.. helaas is de voedster overleden vlak voor de winter.. ga nu proberen 2 voedster te koppelen met de ram.. zodat ze met zijn 3en buiten kunnen.. 2 mannen gaat bijna nooit samen Koppelen van konijnen misschien eens leuk hier te kijken staat veel info over konijnen.
Ze zijn de rangorde aahet bepalen en hebben misschien ook wel een beetje 'last' van het voorjaar. Dan gaat dat soort gedrag toch vaak weer wat meer opspelen. (Ik had tot voor kort een gecastreerde ram en voedster zonder baarmoeder. Die twee reden eenn heel jaar niet op elkaar, maar in het voorjaar was het altijd wel een paar keer raak!) Maar bij twee mannetjes zou ik oppassen. Tussen eeram en voedster komt het vaak wel weer goed. (Niet altijd, die ervaring heb ik helaas ook met een ander 'koppel' dat dus na een paar jaar geen koppel meer was.) Maar zeker bij twee mannetjes kan het echt zo omslaan dat ze elkaar echt doodvechten. Ik heb ook jaren op een konijnenforum gezeten (bunnybunch.nl, hele goede informatieve site over konijnen). Maar ik heb ook daar zelden gelezen over twee rammen die echt langdurig bij elkaar zaten zonder problemen. Uiteindelijk ging het altijd binnen eejaa of hooguit twee jaar heel erg mis.
Inderdaad geen aanrader, 2 rammetjes bij elkaar. Vooral ongecastreerd, dan zijn ze nog net en tikje feller. Voor de mannetjes is het ook fijner dat ze met een vrouwtje zijn. En het berijden van elkaar, dat hoort erbij. Dat is normaal gedrag. Maar de meeste rammetjes gaan op een dag met elkaar vechten, dus haal ze uit elkaar voor het te laat is.