Mijn dochtertje is 5 en halve maand en slaapt (helaas) nog niet door. Nu vind ik dit niet zo'n probleem, maar ik vraag me ondertussen af of ik haar nog wel gewoon s'nachts een melkfles moet blijven geven? Uit gewoonte, omdat ik haar tot 5 maanden borstvoeding gaf, geef ik haar nu nog gewoon melk als ze wakker wordt. Inmiddels krijgt ze volledige flesvoeding en drinkt ze overdag in principe voldoende. Moet ik dan die fles s'nachts weglaten?
Die kun je dan in principe wel weglaten ja. Kan in 1 stap, kan ook stapsgewijs, door steeds kleinere flesjes te geven, af te bouwen met elke keer 20 cc ofzo.
Maar dus geen flesje met water met misschien 1 a 2 schepjes er doorheen? Zou het overigens ook zo kunnen zijn dat ze daarom nog niet doorslaapt? Omdat ze zo gewend is nog een keer te drinken snachts?
Onze kleine sliep ook ineens niet meer door maar dat was geen honger, we zaten midden in een sprong. Kun je niet kijken of het wel of geen honger is als je een speentje geeft ofsow? Als het geen honger is, is het dan misschien te koud te warm enzovoort? Liefs
sassie25, ons dochtertje heeft tot nu toe nog nooit doorgeslapen. Dus het is niet een plotselinge verandering dat ze snachts wakker wordt. Te warm of te koud is het niet, ze voelt altijd goed aan. Ik probeer haar af en toe haar speentje te geven, maar dan slaapt ze hooguit een half uur-uurtje verder en is ze weer wakker en jengelt ze. Soms drinkt ze 100CC van de fles die we aanbieden snachts, soms maar 50CC en soms zelfs 180CC. Er is geen touw aan vast te knopen Het lijkt een beetje af te hangen van 'hoe wakker ze is.'
Verder bieden we haar overdag 6 flessen van 200CC aan. Hooguit 1 fles drinkt ze helemaal leeg, van de rest drinkt ze meestal ca 150-175CC per keer. Sinds 2 weken krijgt ze ook bijvoeding. Smiddags een fruithapje en savonds een groentehapje. Ze eet per hapje ongeveer een kwart tot maximaal een half potje. Al met al krijgt ze dus genoeg voeding overdag.
Jesse slaapt vanaf vorige week af en toe echt door. Wel heb ik hem al een aantal weken daarvoor 's nachts steeds minder melk gegeven. Ik ben begonnen met 120 water en daar maar 2,5 schepje in te doen. Na een aantal dagen heb ik 90 water met maar 1 schepje gedaan en kwam ik uiteindelijk op alleen water uit. Dit vond Jesse helemaal niet erg en sliep daarna ook gewoon verder. Na een paar daagjes alleen water is hij zelf steeds langer gaan slapen en kon ik hem rekken door hem een speentje te geven.
Ik ben daar na het posten van dit topic ook mee begonnen. Misschien toeval, maar vannacht werd ze 1x wakker, toen gaf ik haar haar speentje en sliep ze door tot 6:00. Dat is echt voor het eerst, misschien dat het idd toch heeft geholpen haar steeds wat minder melk te geven snachts. Alhoewel het dan wel ineens snel is, want was pas 2 nachten bezig met het afbouwen
hier een heel drama geweest en slaapt nu af en toe door, soms jengelen maar niet eruit hoeven maar nu begint hij in avond haha maar ik deed idd fles s nachts en dan iets meer water maar toen ik tpoic opende hoorde dat ik heel veel water gaf met te weinig schappen dus rond 30 cc extra mag maar anders diksap, gaan we nu ook doen als ij komt en is nu ook verkouden maar anders doe je overdag 1 weg laten want wie weet dat t te veel word als ze snachts ook nog krijgt, en wie weet wil ze beetje sap of water, succes
Dus je kunt ook te veel water geven? Te veel poeder is niet goed, maar te veel water dus ook niet? Dat wist ik niet.
nee ik ook niet maar je mag water tussen door geven dus snapte t niet maar kreeg best veel kritiek man toen ik da hier vroeg. maar doe waar je je lekker bij voelt, vannacht kwam hi ook, eerst diksap maar na half uur toch maar fles en dan 30 cc meer water . succes