Heel groot speelkleed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk is de vraag al vaker voorbij gekomen maar ik waag het erop.
    Waar kun je een heel groot speelkleed kopen. Ik wilde die van de Ikea (160cm breed!!) maar die hebben ze niet meer, alleen een slag kleiner maar omdat onze vloer erg koud is wil ik graag zo groot mogelijk en ja, liefst niet al te duur........... en standaard kleinere eigenlijk met al die gezellige hobbels en obstakels. Het is de bedoeling dat hij er op leert kruipen en staan.
    Wie heeft de gouden tip??

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    wij hebben de 2 bij 2 van Kids Impulz. Ideaal, omdat ie ook wat dikker is dan de meeste speelkleden. Doet dus minder pijn bij omvallen enzo. Alleen 1 groot nadeel. Ze zijn heeeeel erg duur!!
    Ik heb ook regelmatig gelezen dat mensen picknickkleden kochten. Die zijn vaak ook groter en een goed alternatief denk ik.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik had gewoon een eenpersoonsdekbed op de grond liggen met een leuke hoes erom heen.

Heb eigenlijk er nooit bij stil gestaan dat je ook speelkleden kon kopen grin :)

4. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Rubberen speeltegels? oa te koop bij bart smit, kun je zo groot maken als je zelf wilt.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hadden een tweepersoonsdekbed op de grond liggen, gewoon met dekbedovertrek. :)

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hardstikke glad toch op een gladde vloer..

7. adi

adi Niet meer actief

Ja dat dacht ik ook.

Wij hebben een speelkleed gebouwd van foam-puzzels. Ik heb nu een kleedje van 1,5 bij 1,5m voor € 10 (bij de Blokker). Het ziet er hartstikke leuk uit met die kleuren en cijfers, en laten kan het kindje aan de slag met de puzzels. Hier gebruiken we hem niet meer als speelkleed maar de kindjes halen de cijfers uit die puzzel en zetten hem weer in elkaar.
    Als je kindje eenmaal kruipt heb je namelijk weinig meer aan zo'n peperdure speelkleed.

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    bedoel je de tegels die ook onder schommels enzo liggen (dus buiten)???
    die raad ik af.. wij hebben de halve tuin ermee dichtliggen en mijn zoontje (bijna 6 jaar) haalt daar eerder zn knieen aan kapot dan aan gewonen tegels...

een foam-puzzel is erg leuk maar vond ik een nadeel met de haren van de hond...

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier 2 foampuzzels aan elkaar. Kan ze heerlijk op spelen (we hebben plavuize en 2 honden).
    Ik vind het met de hondenharen geen nadeel, daar ze er juist makkelijk af te zuigen zijn. Ik kleden blijven ze in zitten. Ook makkelijk schoon te maken. Doekje erover heen, en klaar.

10. adi

adi Niet meer actief

Ja inderdaad, die dingen zijn juist perfect schoon te maken. Ik heb de mijne vandaag afgesopt met een schuursponsje, en weer als nieuw!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

nee, ik bedoelde die dingen die Adi bedoelt, ik zie ze zo voor me, maar kon ff niet op de naam komen. maar idd van die grote puzzel stukken met cijfers etc

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Of je naait er 2 aan elkaar.

14. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook foamtegels via internet besteld. Toen hadden we het hele alfabet en alle cijfers. Dus groot genoeg!
    Onze dochter heeft hier echt leren lopen met vallen opstaan zonder pijn.
    Wij hadden het al neer gelegd toen ze lekker op de grond wilde en alleen nog maar kon liggen. Ideaal!

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb ook 2 foam puzzels van blokker. Het is net alsof die hondenharen aantrekt, bleh. ik werd er helemaal gek van. ik heb hem weer uit elkaar gehaald :(

16. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb een speelkleed besteld bij speelkleed.nl

Ze hebben er verschillende designs en afmetingen... staat super vrolijk in de woonkamer. De levering was gratis en erg snel!

17. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik heb gewoon een groot stuk vloerbedekking wat mijn ouders nog over hadden na de verhuizing. Ok er zit geen leuk patroontje op, maar ik gooi het vol met speelgoed. S avonds rol ik m op en zet ik m in de kast. Ik vind het ideaal, komt geen kou doorheen...

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dat is inderdaad ook een goed idee. Wij gebruiken een overschot zeil van in de keuken om onder Tims eetstoel te leggen als hij aan het eten is. Na het eten hoef ik alleen het zeil af te nemen en op te rollen. Geen vieze vlekken op het laminaat en geen eten in de groeven.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Lijkt me met liggen, rollen en kruipen niet zo'n probleem? Hier in ieder geval nooit een probleem geweest. Lopen heeft ze gewoon op het laminaat geleerd, toen speelde ze al lang niet meer op een kleed, dat vond ze veel te klein.

Die puzzelstukken hadden we eerst...maar die zijn hartstikke statisch, ze trokken hier tenminste al het vuil en alle kattenharen aan die er waren, hoe goed we ook zogen en dweilden... Ik kreeg ze er ook bijna niet af, niet met de stofzuiger en niet met een vochtig doekje. Ons beviel het dekbedovertrek beter. :)

Deel Deze Pagina