Verstandskies

Discussie in 'De lounge' gestart door hollandsenieuwe, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Hebben jullie die nog
    Bij mij willen ze hem er niet uithalen omdat die dicht bij een zenuw ligt Alleen ik krijg er nu wel last van, want doordat er een kies voor uitgetrokken is komt hij door. Hoelang duurt het voordat zo'n kies door is en herkennen jullie die pijn ook?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Heb nooit iets gemerkt van pijn.
    Op mijn 20ste zei mijn tandarts ineens dat bij alle 4 een deel door was, maar niet het goede deel (groeide horizontaal), dus moesten eruit voordat ze mijn andere kiezen zouden wegdrukken.
    Voor die tijd wist ik geeneens dat er iets door was.

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Bij mij zit de zenuw ook te dicht bij. Heb allerlei 3D scans en weet ik het allemaal gehad bij de kaakchirurg.
    Rechtsonder zit al jaren half onder een tandvleesflapje( leuk scrabblewoord) en af en toe heb ik daar wel last van. Vaak zit er dan wat eten onder het tandvlees. Dan ga ik zelf peuteren en poetsen eronder totdat het eruit is. Dan irriteerd het nog een weekje, maar dan is het ook over.
    Zolang ik er niet dagelijks last van heb willen ze hem er niet uithalen. En daar ben ik wel blij mee. Zit niet te wachten op een slapende onderlip de rest van het leven.

4. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Bij mij zijn de verstandskiezen onder er op mijn achttiende uit gehaald, ze groeiden scheef en ik heb een korte onderkaak. Boven zitten ze er nog een ik heb er nooit last van.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Bovenste twee op mijn zestiende eruit gehaald en onderste twee op mijn zeventiende. Waren allen nog niet door. Groeiden scheef dus uit voorzorg. Bij kaakchirurg gebeurd.
    Vond het niet zo bijzonder.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vorig jaar zijn er 3 verwijderd. Eerst rechts onder en boven. Was een drama de verdoving onder pakte niet goed heeft heel vaak bij moeten spuiten. Heb een smalle onderkaak en hij kon er bijna niet bij, moest flink boren. Heeft daardoor mijn tongzenuw geraakt. 6 weken later terug voor linkerkant. Boven ging moeizaam maar ging eruit. Onder weer zelfde verhaal. Alleen pakte de verdoving niet goed genoeg. Gevoel kwam terug tijdens boren. Uiteindelijk gestopt omdat ik gek werd van de pijn. Hij zei steeds je mag niks voelen, waarom pakt de verdoving niet?! Dicht genaaid en nu loop ik dus nog met 1 verstandskies. Ontzettend veel na pijn gehad beide keren. We zijn nu 10 maanden verder en mijn tong is aan de rechterzijde nog steeds gedeeltelijk verdoofd..

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mij liggen ze ook te dicht bij de zenuw van mijn gezicht. 1 is er verwijderd en dat was een hel! Veel moeten verdoven en lang bezig geweest omdat die te diep lag. Uiteindelijk hebben ze de tand in stukjes gezaagd in mijn kaak en toen kunnen verwijderen. Na 3 dagen werd mijn wang steeds dikker en pijnlijker en ik steeds maar zieker en zieker tot ik zo doodziek was en mijn wang/gezicht/keel zo dik was en vol met vocht dat mijn man de huisarts heeft gebeld. Die kwam en belde meteen de ambulance en ben meteen meegenomen. Er bleek een groot abces te zitten die nu deels in mijn kaakspier was gegroeid. Het vocht wat daaruit kwam was al naar mijn hart aan het zakken en dat was gevaarlijk. Ik kreeg meteen een infuus met morfine en lag om 23 uur op de operatie tafel om abces te verwijderen. Dat is gelukkig nog net gelukt vanuit binnenuit dus via mijn mond en gelukkig niet via de buitenkant via mijn wang maar dit scheelde niet veel omdat ze mijn kaak open moesten breken omdat de spier compleet vast zat. Ze hebben het schoongemaakt en drain erin gemaakt. Vervolgens heb ik 3 dagen met morfine en antibiotica in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. Daarna mocht ik naar huis met antibiotica nog 1 week en de drain moest ook nog 1 week blijven zitten. Nadat de drain was verwijderd ging het langzaam beter.
    Dit is natuurlijk wel een heel uitzonderlijk "horror" verhaal en in de meeste gevallen gaat het gewoon goed.
    Maar je snapt de andere verstandkiezen die ik nog heb die blijven daar mooi zitten of ik moet er zoveel last van krijgen dat het niet anders kan. Maar zolang ik er geen of minimaal last van heb no way dat ik die nog laat verwijderen dan

8. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik heb ze alle 4 en ze zijn ook volledig door gekomen. De tandarts wilde ze 10 jaar terug verwijderen omdat er wat tanden iets scheef gingen staan. Uiteindelijk niet verwijderd. Het duurt heel lang voordat ze volledig door zijn en die groeimomenten waren vaak wat pijnlijk ja.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb ze alle 4 nog ergens verstopt zitten. Heb er ook geen last van.

Deel Deze Pagina