Grrrr, ik moet even mijn frustratie kwijt hoor!!! Het koperspiraal is voor mij de ideale vorm van anticonceptie aangezien ik per se mijn eigen cyclus wil blijven behouden. Hier voel ik mij goed bij. De eerste keer dat ik een koperspiraal had kwam hij er half uit bij de eerste menstruatie na de plaatsing. Toen heb ik hem opnieuw laten plaatsen, dit keer bij een gyn onder echogeleide. Nu weer ongi en ja hoor.... het ding kwam er weer half uit. Heb hem net laten verwijderen. Zit nu stevig te balen, en denk dat ik mijn persona weer ga gebruiken. Maar dan moet ik in elk geval nog 2 cycli wachten (onregelmatig geweest).... Pfff weer geen zorgeloze passie voor mijn man en mij :x.
ik heb hem 2 x laten plaatsen na mn ongesteldheid.. beide keren verzakte hij weer .. Ik mag geen spiraal meer van de gyn helaas weer ff aan de pil hiero..
Bij mij is hij ook twee keer verzakt en ik heb toen een speciale koperspiraal gekregen welke zich vastklemt in de baarmoeder (hoe heette dat geval ook alweer...). Deze is gezet met behulp van een hysteroscopie (dit ook vanwege een nogal extreem gekantelde baarmoeder) en heb ik jaren gedragen zonder er ooit last van te hebben. Ik vond het echt ideaal! Ik zal even heel hard nadenken hoe deze spiraal heet.
Hoi Trees, ja ik heb daar iets over gelezen... maar lijkt me toch wel erg eng. Ga je dan geheel onder narcose ofzo?
Het gebeurde hier gewoon op de dagbehandeling en alleen mijn baarmoedermond werd verdoofd (achteraf vond ik ook wel dat het zonder kon). Ik heb nogal een vreemde bouw en vond het plaatsen met hysteroscopie minder pijnlijk dan het plaatsen van de eerdere koperspiralen zonder hysteroscopie. Dat duurde hier bijna een half uur, omdat ze nogal een scherpe hoek moeten maken en ze de hoek op een echo niet kunnen zien. Gevolg was dat ze constant tegen mijn baarmoederwand aanstoote en dat was zeer pijnlijk. Met de hysto was het binnen 10 minuten 'gefixt' doordat ze nu makkelijk het hoekje om konden kijken en een half uur later liep ik het ziekenhuis weer uit. Vond het al met al veel minder pijnlijk dan het plaatsen van de eerdere spiralen en van de hysto merkte ik niks.
Hhm, okee dan. Heb van de plaatsing van deze 2 spiralen al nauwelijks wat gevoeld. Ja, één ongikrampje ofzo.... Heb ook niet echt gevloeid of extra pijn gehad tijdens de menstruatie. Maar nou doen sinds de zwangerschap mijn menstruaties sowieso een pijn meer..... vind ik ook best apart. Ik ga eens nadenken over zo'n ding, bedankt voor je info!
Ik heb ook de gynefix maar bij mij werd er niets verdoofd en ik merkte er net zo weinig van als bij de gewone. Die kwam er bij mij namelijk ook uitzetten. Na een paar maanden toen nog een echo gehad bij de gyn om te controleren of deze wel op zn plaats bleef en hij zit nog steeds goed! Een andere junimama heeft hem ook en ook zij heeft nergens last van.