Hoi allemaal. Ik moet jaarlijks studieschuld betalen en ik woon in het buitenland. Alleen weet ik niet de goedkoopste manier. Als ik via m'n buitenlandse bank naar een Nederlandse bank het geld stort, betaal ik 28 euro aan transactiekosten. Dat vind ik een hoop geld! Wat zouden jullie doen?
Ik heb hetzelfde. Ik heb een afspraak gemaakt met mijn zus. Zij maakt het via haar NLse rekening over bij DUO. En ik betaal haar cash of maak het over als het gratis is. (TIP: Maar goede afspraken hierover, maak een contract op, zodat beiden partijen veilig staan.)
Ik deed dat vorig jaar ook. Ik reisde naar NL. Mijn Zus maakte het over... en ik gaf het haar kontant. Alleen een beetje moelijk sinds ik nu zwanger ben. Ze komt langs met kraamvisite, maar lijkt me niet verstandig om heel veel cash aan haar te geven tijdens reizen. Ik heb tijd tot eind februari... En misschien wel gek dat ik helemaal ging reizen. Maar 28 euro is wel met norwegian.com een enkel vliegticket van Kopenhagen naar Amsterdam en zo ben ik eens in de zoveel tijd bij familie hihi. Maar nu ik zwanger ben kan ik niet reizen, heb gereisd tot november maar was die stomme studieschuld helemaal vergeten, zwangerschapsdementie he
Je kan zeker geen Nederlandse rekening openen? Misschien heeft iemand nog een rekening over die je mag gebruiken en waarmee je internet kan bankieren. En anders afspraken maken met iemand in Nederland en inderdaad duidelijke afspraken maken onderling!
Simpelste manier: zowel jij als je zus zouden een paypal account aan moeten maken... Dan kan je iedere maand geld naar haar pp-account overmaken, en dan als gift versturen, zo betaal je maar weinig fees. Zij moet het dan vanaf haar paypalrekening storten op haar lopende rekening en dan overmaken naar duo
Ik snap t niet hoor... ik maak al jaren geld over van mn NLe rekening naar onze Duitse rekening en hoef niets te betalen??? waarom betaal jij je helemaal scheel aan die kosten dan??
Misschien kun je het zo regelen met haar dat zij betaald (ik weet niet hoeveel je per maand moet betalen), en dat jij eens in de zoveel tijd haar het geld geeft als je in Nederland bent. Wat ook kan is dat je via DUO regelt dat je per jaar betaald. (per half jaar is dacht ik niet mogelijk als je in het buitenland woont). Of is het mogelijk om een afspraak te maken met DUO en je bank? Ik weet het , het is mega irritant! Hier is het zo dat ik de brieven met betalen te laat binnenkrijg. Gevolg is dat ik standaard te laat betaal. Bijv. de 30ste moet ik betalen, maar de brief krijg ik pas de 28ste binnen. Terwijl deze is verstuurd op de 6de. :x
Dit is raar. Frankrijk behoort tot de EU, dus transferensies met IBAN zijn zonder kosten binnen de EU. Noorwegen zit helaas niet in de EU, dus daar zijn wel kosten aan transferensies verbonden. Wij betalen van portugese naar nederlandse rekening maar 1 euro per transactie.
Ik wist het ook niet maar buiten de eu komen er hoge kosten bij. Ik had het laatst van Ierland naar Nederland ook mega veel voor de andere party (17 euro of zoiets) en ik 5 euro ... Weet niet of het gaat verdwijnen.
Klopt, ik maak het daarom over naar mijn zus. Maar ik kan het ook cash aan haar geven als ik zou willen. Het is voor mij gratis, maar ik en mijn Franse bankrekening gaan niet heel goed samen. Ik ben bang voor fouten en misverstanden. Ik speel het dus via mijn zus
Omdat Denemarken niet bij de euro hoort. Het is wel een EU land maar geen euro land. Dus transactiekosten.