Stomme opmerkingen van familie

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat een schattig zoontje heb je!

Als ik jou was zou ik gewoon niet meer naar iedereen zijn pijpen dansen. Je hebt nu zelf een gezin en een zoontje waar je rekening mee wilt (moet) houden dus als zij perse gescheiden willen komen missen ze misschien jou op een verjaardag. Pech voor hun!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik had het niet gedaan, ben je nou gek. Had het bij die ochtend gelaten, dan had je nicht jullie mannetje kunnen bewonderen en zat jij nu niet met dit rotgevoel!

Echt, die drukte met zo'n kleintje op verjaardagen... ik zou er nooit aan beginnen.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    #43 beauty2012, 31 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2014
    Nou ik snap je wel hoor ts!
    Ik kan me er ook aan irriteren als er alleen maar negatief gepraat wordt. Soms lijkt het of mensen je expres een rot gevoel willen geven.
    Gebeurd hier in de familie ook wel eens, dan ga ik om een bakje koffie met mijn dochtertje of naar een verjaardag van een schoonzus o.i.d., kleed dochtertje poppig aan en ga vrolijk en opgewekt daar heen.
    Dochtertje heeft gepoept, ik haar verschonen en zie dat haar kontje ontstoken is. (dochtertje huilen tijdens verschonen) Wordt er gelijk geroepen: 'je moet dat kind ook gelijk verschonen als ze gepoept heeft anders krijg je dat!'
    Ja duhh ik heb haar echt niet langer dan nodig in haar poeppamper laten lopen hoor;)
    Dochtertje zit aan de kopjes op de tafel en ik hou haar nauwlettend in de gaten dat ze niks omgooit e.d. wordt er gezeurd 'ze zit ook OVERAL aan met haar handjes he!'
    Ik denk alleen maar 'ik hou haar echt wel in de gaten';)

Soms heb je van die dagen dat iedereen sachrijnig lijkt;) En na het bezoekje is mijn goede humeur ver te zoeken haha

ps: je zoontje ziet er idd super schattig uit ts!

4. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    #44 Snootches, 31 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2014
    Herkenbaar! Maar sommige mensen zijn het nu eenmaal niet gewend om complimentjes te geven, dus waarom zouden ze inzien dat jij ergens moeite voor hebt gedaan? Hier soms ook van bepaalde familieleden:

- je legt te veel/te weinig speelgoed in zijn buurt
    - hij kan nog niet kruipen/lopen/brabbelen, is alles wel goed
    - hij drinkt te kort/lang
    - zijn luier is te weinig/te vaak verschoont

Waarschijnlijk zitten ze ook niet meer in het baby tijdperk en voelen ze minder goed aan hoe een nieuwe moeder iets zou opvatten? Ik merk dat ik daar nu zelf heel voorzichtig in ben, een gesprek over eczeem bvb gaat meestal zo: "Oh, wat een bolletje, die krijgt zeker goed te eten! Wat een lieve oogjes ook, hé, wat heeft hij voor velletjes op zijn wangetje?" ipv er meteen vol in "arm kind heeft last van eczeem he, smeer je wel goed?"

Deel Deze Pagina