Zo even mijn hart luchten hoor Toen wij zwanger probeerden te worden van onze eerste had ik een hele onregelmatige cyclus. Soms werd ik na 30 dagen weer ongesteld, en soms zaten er 3 maanden tussen. Echt geen peil op te trekken dus. Uiteindelijk door HA doorgestuurd naar de gyn en na vele onderzoeken bleek ik PCO te hebben. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, de 1e behandeling met Provera en Clomid 50mg sloeg niet aan maar de 2e behandeling met Provera en Clomid 100mg wel . Ik mag dus eigenlijk absoluut niet klagen! Na de bevalling werd ik keurig na 8 weken weer ongesteld. Daarna ben ik nog 2 keer ongesteld geweest, steeds na zo'n 30 dagen. Omdat het er zo positief uitzag ben ik weer begonnen met de pil. Nu klapperen mijn eierstokken behoorlijk op het moment en dus hebben we besloten om voor een tweede kindje te gaan. Helemaal super en ik heb de pil gelijk weer in de prullenbak gemikt (al met al een maand of 4 maar geslikt, had ik net zo goed niet hoeven te beginnen ). Maar ja, nu wordt ik natuurlijk weer niet ongesteld. Zit nu alweer 2,5 maand te wachten op mijn menstruatie die maar uitblijft... Wel veel klachten, iedere keer weer denk ik van "en nu zal het wel komen" maar nee hoor, dan blijft het toch weer uit... Echt zo irritant, ik baal zo van mezelf dat ik weer aan de pil ben gegaan! Ik had best een goede cyclus en die heb ik nu weer in de war geschopt. Nu maar wachten totdat ik hopenlijk weer ongesteld wordt, en anders maar weer een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen en weer de medische molen in Vind het gewoon jammer dat het allemaal niet zo vanzelf gaat, ik heb het niet eens over zwanger worden maar meer over ongesteld worden. En ik heb er nu even de balen van Nog meer mensen iets te zeuren??
Heb niets te zeuren, maar het lijkt me voor jou wel een vervelende periode. Zwanger worden moet eigenlijk de ' niet-weten-waar-je-aan-toe-bent-periode gaan heten want er is geen pijl op te trekken. Laat staan als je niet weet wanneer je ongie komt en of het wel komt. Dus zonder ervaring, maar met een positieve blik wens ik je sterkte toe tijdens het wachten en een lekkere bak ongesteldheid
hoi meid grappig dit verhaal. onze zoontjes zijn bijna even oud. die van ons word donderdag 10 maand. ook ik heb pco en ook ik ben weer gestopt met de pil. dus het loopt allemaal een beetje gelijk op haha. ik heb net de laatste strip gehad en ben net 2 dagen ongi geweest. dus nu afwachten wanneer ik weer ongi word. ik heb altijd best wel regelmatige cyclussen ze duren nooit langer dan 35 dagen en niet korter dan 32 dagen dus op zich voor en pco patient (haha) wel redelijk goed. ik heb alleen geen ei sprong. dus we zullen moeten afwachten of dat nu ook een beetje veranderd is na de zwangerschap maar dat zal wel niet. volgens mij kan het niet veranderen door de zwangerschap maar goed we gaan eht wel eerst zo proberen en gaan eerst nog niet naart het zh. ik wil eerst proberen net zoals iedereen zwanger word. en we zien wel wanneer wij weer naar het zh huis gaan. hoe doen jullie dit? gaan jullie gelijk heen of eerst ook proberen zonder al dat gedoe? liefs
Wat is PCO? In de eierstokken rijpen follikels uit tot rijpe eicellen waarna de ovulatie plaatsvindt en de eicel kan bevruckt worden.Bij dit syndroom echter komen de follikels niet tot ontwikkeling (het blijven follikels gevuld met vocht en worden geen eicel) én er vindt geen ovulatie plaats.Het FSH-gehalte blijft laag terwijl het LH-gehalte verhoogd is.
Geen stomme vraag hoor PCO is dat je niet of nauwelijks een eisprong hebt en dus ook niet ongesteld wordt. Er rijpen wel eitjes maar die worden niet groot genoeg zodat ze "springen" (weet even niet hoe ik dit anders moet zeggen, zo legde de gyn het mij destijds uit). En omdat je dan geen eisprong hebt kan je ook niet zwanger worden. Mijn eisprong en menstruatie moesten dus opgewekt worden met hormonen. Een vriendin van mij had het ook (hoe toevallig) maar na haar 1e zwangerschap kreeg ze ineens een hele regelmatige cyclus en is het goed gekomen en heeft ze er nog 3 bloedjes van kinderen een overgehouden. Ik had er stiekem wel een beetje op gehoopt dat dit bij mij ook zou gebeuren en omdat ik ook wel een paar keer ongesteld ben geworden dacht ik dat het wel zou komen. Maar aangezien ik nu alweer ruim 2,5 maand aan het wachten ben vrees ik het ergste. Misschien wel onterecht want voor hetzelfde geld word ik morgen ongesteld en komt het dan ineens wel regelmatig, de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk
Fijn zo'n forum, je vindt nog eens mensen die snappen hoe het voelt en je kan er anoniem over praten! Om er nou op mijn werk over te beginnen is ook weer zoiets Bij mijn 1e ben ik bevallen met een keizersnede en bij de nacontrole zei de gyn dat ze graag wilde dat we voor een extra controle langskwamen als we een tweede wilden (ivm eventuele verklevingen e.d.). Dus ik dacht gister van ik bel voor die afspraak, zal wel even duren voordat we daar terecht kunnen en als we er zijn dan gooi ik gelijk het PCO verhaal in de groep. Helaas kreeg ik een of ander afwimpel verhaal aan de telefoon, die controle was geen standaard procedure en uiteindelijk wilde ze wel een afspraak voor me maken, maar het was zo druk dat ik in september maar terug moest bellen voor een afspraak in november of december... Nu wil ik morgen even mijn huisarts bellen, toen ik weer aan de pil ging zei hij dat ik zelf mocht bepalen wanneer we eventueel weer naar de gyn wilden, meteen, na 3 maanden of na een jaar. Misschien kan hij me doorverwijzen en anders bel ik volgende week nog een keer naar het ziekenhuis maar dan met het PCO verhaal, kijken of ze me dan wel kunnen helpen. En anders bel ik in september wel weer! Ik zat wel heel erg te twijfelen, wilde eerst eigenlijk gewoon een tijdje de natuur op zijn beloop laten maar aan de andere kant verwacht ik dat het hele ziekenhuistraject ook wel weer een tijdje zal duren dus daarom had ik toch maar gebeld!
ik las net dat je vriendin het dus wel had ineens een goeie cyclus. ik weet niet of je mijn stukje ook had gelezen maar dan heb ik weer een beetje meer hoop hihi
Ja bij haar was het zo apart! Bij de 1e heel veel moeite (eigenlijk precies mijn verhaal) en uiteindelijk met Clomid zwanger. Na de bevalling gelijk weer een goede cyclus (moet er wel bij zeggen dat zij niet meer aan de pil is gegaan) en dat is altijd zo gebleven. Ze kan er nu de klok op gelijk zetten Ik geloof wel dat door je zwangerschap en al die hormonen die er vrijkomen je hele lichaam een flinke opdonder krijgt en daardoor misschien wel op de goede manier herstelt. Laten we hopen dat dit toch ook voor ons geldt haha, zou wel super zijn! Zo ik ben nu al opgevrolijkt, fijn dat je het toch nog ergens kwijt kan!
ja idd. het zou leuk zijn dat we tegelijk zwanger raken hebben we twee kindjes opdezelfde leeftijd haha. ik vroeg aan jou gaan jullie het eerst zo proberen of gaan jullie gelijk naar ha?
Ik wilde eerst eigenlijk gewoon zo proberen maar we denken er nu heel hard over om toch weer naar de ha te gaan. Al met al duurt het nog wel even voordat je weer de molen in bent en eventueel aan de Clomid o.i.d. zit dus vandaar!
Weet ik niet zeker maar volgens mij wel, tenminste, dat hoop ik! Toen ik aan de pil ging gaf de ha aan dat we meteen door konden naar het ziekenhuis als we wilden, wil ik morgen ook even achteraan gaan bellen. Maar ergens twijfel ik nog wel hoor, het zou wel heel fijn zijn als we het zonder ziekenhuis zouden kunnen doen natuurlijk Willen jullie het wel eerst zo proberen? Zou inderdaad wat zijn, tegelijk weer zwanger Lijkt me zo leuk, weer zo'n hummeltje erbij! Zie het helemaal zitten
ja wij willen het zo eerst wel proberen. onze zoon is tenslotte nog erg jong dus haast heeft het nog niet. maar ja als het wel allemaal niet lukt zijn we er nog wel optijd bij zeg maar. dat het niet een giga gat tussen de twee kids zit. mochten we uberhaupt weer zwanger worden is altijd maar afwachten natuurlijk. wij gaan nu gewoon aan de klus en we zien wel ik ga niet tempen geen ovulatietesten. helemaal niks en gewoon lekker nuchter erin stappen en we zien wel. ook al is dat wel moeilijk maar we proberen het eerst wel zo. ja volgens mij zijn mijn ha dat ook tegen mij en mijn gyn ook. hij zei als jullie van plan zijn voor een 2e te gaan bel dan even. maar dat weet ik dus ook niet zeker meer. maar ja als ik denk dat 2 het hebben gezegd dan zal er toch wel 1 bij zitten die het heeft gezegd. dus denk wel dat je gewoon kan bellen. maar je kan altijd de assistent van de ha even vragen toch? ja ik heb ook echt giga zin in een klein hummeltje erbij. de zwanegrschap heb ik ook als zo iets moois ervaren. had totaal geen last van klachten. ja alleen de eerste 12 weken overgeven de hele dag door. maar daarna super. de bevalling was ook snel dus niks te klagen gehad. we waren nog op verjaardag visite en 6 uur later lag de kleine bij ons in bed hahaha