Hoe gaan jullie hiermee om?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Snoopy1983, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik was gewoon eventjes benieuwd hoe jullie omgaan met het nieuws
    dat je krijgt van vriendinnen,collega's of familieleden als ze zwanger zijn.
    Ik ben zelf echt wel heel erg blij voor ze maar heb wel echt zo'n gevoel van waarom wij (nog) niet :(
    Laatste vertelde een collega van me even vrolijk tussendoor dat ze zwanger is terwijl ze pas in januari met de pil gestopt is en gelijk daarna al raak.
    In ben natuurlijk echt wel blij voor haar hoor maar heb het er dan toch wel even moeilijk mee.
    Het is een soort van "gezonde" jaloezie want ik gun het anderen wel!
    Liefs Snoopy

2. krientje

krientje Actief lid

Jan 6, 2007
    181
    0
    0
    hoi

Ik vind het erg moeilijk ben zelf nu met de negende ronde bezig bijna 10,
    en om me heen worden vriendinnen enz zwanger.Ik probeer maar te denken mijn tijd komt ook nog wel maar is moeilijk.

x krientje

3. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen in 3maanden zijn er 7baby's in mn omgeving geboren dus ik moet toegeven dat het me soms best steekt. Dan heb ik even een moment van zelf medelijden. Maar aan de andere kant hebben wij nu genoeg baby's om ons heen om op te öefenen" maar ik herken jouw gevoel wel.

Liefs

4. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

Mar 15, 2008
    325
    0
    0
    Uiteraard ben ik wel blij voor de mensen om me heen als ze zwanger zijn (want je wilt het natuurlijk ook erg graag) maar denk wel vaak: verrek waarom ik nog niet. ach ja, onze tijd komt nog wel.

5. Tonno

Tonno Lid

Apr 6, 2008
    23
    0
    0
    Helemaal begrijpelijk. Ik ben heel blij voor iedereen die met zulk goed nieuws komt, maar ik zou heel graag zelf goed nieuws te melden hebben. Ik vind het ook vervelend als mensen roepen: ach, jij bent zo zwanger joh! Dat is dus niet waar. Ik ben met ronde 5 bezig.
    Maar goed, we gaan er vanuit dat wij ook een keer met het mooie bericht mogen komen!

Succes dames!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik ben dus niet de enigste met dit gevoel :) Ja we moeten ook gewoon positief blijven! Al gaat me dat nu wel weer goed af maar de eerst dagen na mn ongi dan ben ik zoooooo teleurgesteld. Gelukkig voel ik me daarna wel weer goed en denk ik nieuwe ronde nieuwe kansen :)

7. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    ik ken het ook. ik gun het een ander ook natuurlijk. maar echt iedereen om mij heen hoeft paar te knipperen met de ogen of ze zijn al zwanger! dan denk ik: en ik dan? wij zijn eerder gestopt met de pil dus ik wil eerst zwanger zijn! maarja helaas heb je dat niet zelf in de hand.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    haha Laura dat heb ik precies hetzelfde ik ben eerder gestopt met de pil dus ik wil eerder zwanger zijn :D
    Jammer dat het niet zo werkt maar het komt vast goed!

9. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    jaah proberen positief te denken. alleen is dat de eerste paar dagen van je ongi wel kl*te, daarna valt t bij mij altijd wel mee gelukkig. vrolijk weer door gaan! :D

10. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ik ben echt heel blij dat je dit topic begonnen bent! Ik durfde het nooit tegen iemand te zeggen omdat ze dan misschien denken dat ik een hater ben en dat ik het anderen niet gun maardat is absoluut niet zo ik wil het zelf gewoon zo graag. Ik slik me ook suf aan die gigantische pillen dus misschien helpt het!

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hoi Shady09
    Echt zooooo herkenbaar allemaal! Het vervelende is dat je er niets aan kunt doen :( Gelukkig kan ik mijn mannetje wel vertellen hoe ik er van baal dat iedereen om me heen zwanger wordt. Hij begrijpt wel dat ik het daar moeilijk mee heb. Ik hou gewoon maar in mn achterhoofd dat onze tijd nog wel komt :D
    liefs snoopy

12. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Heel herkenbaar hoor. Je gunt het anderen graag, maar jezelf toch het meest....

Pim

13. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ik heb altijd meteen drama's in mn hoofd dat er vats iets ontzettend stuk is in mij maar mn vriend kalmeert me dan en zegt dat we dan geduld moeten hebben en dat het aller mooiste kindje ooit krijgen (dat zegt iedere ouder haha) Maar dat is t m nou juist geduld hebben is nou niet mn sterkste kant zeker niet als ik iets heel graag wil! Ik had besloten dat als ik vandaag met de pil zou stoppen dat ik morgen zwanger zou zijn maar helaas werkt dat niet zo want ik zit inmiddels al in ronde 7. Dus ik ga gewoon vrolijk door met het slikken van die reusachtige pillen!

Kus

14. Tonno

Tonno Lid

Apr 6, 2008
    23
    0
    0
    Ja, ik slik ook van die reusachtige pillen! :-# En ze zijn niet goedkoop, maar ik zeg de hele tijd tegen mezelf dat niets goed genoeg is voor onze mooi baby....maar dat moet die baby wel komen!

Ik ken ook een paar mensen waarbij het een jaar heeft geduurd, maar ik heb het idee dat ik zolang niet kan wachten. Ik kan bijna alleen nog maar daaraan denken de week voor mijn NOD. Ik wil dan het liefst dat het al zover is, maar dan vergeet ik te genieten van de momenten die er nu zijn. Het is zonde om alleen maar bezig te zijn met volgende week (NOD is 23 april). Vanavond heb ik een verjaardag en morgen een vrijgellenfeest, daar wil ik ook van genieten. Bovendien moet ik me nog concentreren op mijn werk. Hoe gaat dat bij jullie?

Ik moet mezelf ook tegenhouden alvast een test te doen, want dat zou echt te vroeg zijn.

Liefs

15. Tonno

Tonno Lid

Apr 6, 2008
    23
    0
    0
    Ik denk trouwen ook dat er van binnen van alles mis is....

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heel herkenbaar, mijn zus vertelde me vorige week dat ze zwanger was. Gelukkig wel heel lief want ze weet dat wij al lang bezig zijn. Maar moest toch even een paar keer slikken. Ben heel blij voor haar maar zelf was ik wel een beetje verdrietig. Ik heb dat ook aan haar verteld en dat begreep ze. Ik probeer even een paar daagjes verdrietig te zijn en dan maar weer positief denken en schouders eronder anders ben je alleen maar slecht voor jezelf. Sterkte allemaal meiden, onze tijd komt ook nog wel.

17. happybest

happybest Bekend lid

Feb 18, 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Ja net als iedereen heel herkenbaar. Je wilt het zelf zo graag dus is het wel ff slikken iedere keer dat er weer iemand in de omgeving snel zwanger is geworden. Maar zolang ik het wel heel leuk voor ze vindt is het volgens mij nog wel gezonde jaloezie! Wij zitten nu in ronde 6 en je hoopt het elke maand weer, maar ja de aanhouder wint (hoop ik)! Ik duim voor iedereen hier!

Liefs

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik kan alleen maar zeggen heerlijk die herkenbaarheid! :D Ook in denk dat er van alles mis is met me. Vind het fijn om verhalen van andere te horen nu weet ik dat ik niet de enigste ben ;)

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ben altijd erg blij voor ze hoor... op mn werk is het helemaal een grote baby boom maar ik gun het echt iedereen zal voor ons ook weleens goed nieuws komen ;)

20. asilah

asilah Actief lid

Mar 23, 2008
    160
    0
    0
    hier precies hetzelfde,had paar dagen geleden een dipje toen me zoveelste nicht aangaf dat ze zwanger was, moest gewoon huilen ! mn man is er wat meer nuchter in,begrijpt me wel, maar vindt zelf dat het vast wel gauw gebeuren zal terwijl ik geen geduld heb, misschien ook omdat mn zoontje in 1 keer raak was.
    Lichamelijk ben ik ook erg veranderd van maat 34 naar maat 38 in een paar weken tijd, heb echt! een dikke opgezette buik ,waardoor mensen denken dat ik een zwangerschap probeer te verbergen(was t maar waar)
    gun het iedereen van harte maar toch..

Share This Page