idd, ze moeten dan in principe zo om de 3 uur drinken, of in ieder geval max. 5 uur er tussen laten snachts. Ik geloof er ook geen reet van.
hahahaha ik heb even lekker hard gelachen om die reacties over diamenten keutels en gouden tanden en dat stukje over in je broek schijten hahahha. T is dat ik alleen zit hier op mijn werk, anders had ik me in moeten houden. Heeeel irritant die opmerkingen en dat 1 van de eerste vragen is: en slaaptie al door?? Mijn zoontje heeft goede en slechte periodes en ik ga gewoon zonder verwachtingen naar bed. Soms word ik dan pas de volgende ochtend wakker van hem, soms snachts 1 of 2 keer. Als mensen vragen of hij doorslaapt, zeg ik nu gewoon ja. Geen gezeik meer.
Sarah, mijn tweede sliep ook niet zo snel door, ben vanaf 5 maanden ook gewoon gaan antwoorden dat hij door sliep, scheelde me toch heel wat ongevraagde adviezen en verhalen van 'oh, die van mij sliep al met ....weken door'. Was gelijk over, kunnen ze zich weer op het volgende richten: goh, loopt hij nog niet los, heeft hij nog geen tanden, weet ik veel.
WTF?? Dat meen je niet!!!!! Ik ben gezegend met (over het algemeen) goeie slapers maar jeetje zeg... niet slapen is vreselijk. Veel sterkte!
hahaha ja krijg je dat weer! Mijn zoontje is op zich vrij voorlijk in dingen dus vaak ben ik die vragen dan wel voor, maar mensen blijven altijd wat te zeiken hebben. Ze weten het altijd beter.
Een feest van herkenning dit topic! Dochter van 16 maanden heeft nog geen nacht doorgeslapen. Daarom ben ik blij dat ze bij ons slaapt, al dan niet in haar eigen bedje of bij ons in bed. Dat scheelt mij veel opstaan 's nachts. Iedere nacht wordt ze wel een paar keer wakker. Om een slokje te drinken, of om te kijken of papa en mama er nog wel liggen. Of gewoon, omdat ze wakker wordt. Zelf zie ik doorslapen als een mijlpaal in de ontwikkeling van mijn kind. Net zoals ook het eerste woordje, zindelijk worden en voor het eerst lopen een mijlpaal is. Ieder kindje doet dat op zijn eigen tempo. En het doorslapen zal heus wel komen als ze er aan toe is.
Domme reacties gingen altijd over dat ik nog nachtvoedde. Gewoon dom, oliedom. "Je moet hem gewoon laten huilen, je hebt hem teveel verwend" waren veelgehoorde reacties. Ik heb weleens willen zeggen: "Liever wakker en na een slok borst weer lekker verder slapen dan dat ik er een fles 250cc in prop mét rijstebloem, want mama is zoooo moe!" Maar heb dat altijd ingeslikt, want is immers net zo'n domme opmerking. Sommige reacties moet je gewoon je ene oor in andere oor uit laten gaan en je geen bal van aantrekken! Je zoontje gaat echt wel doorslapen hoor, echt!
Waar het hier wel niet allemaal aan zou moeten liggen destijds met Thirza en wat ik er allemaal wel niet aan zou moeten doen.... Borstvoeding was DE oorzaak, volgens velen, dus ik moest over naar KV, (blij toe dat ik dat nooit gedaan heb, want vanwege de KMA was dan de ellende helemaal niet te overzien geweest ). En ik moest 'r gewoon laten brullen. Jaja, tot ze zichzelf doodkotst van paniek zeker? Toen ik EINDELIJK van de HA een verwijzing naar de KA kreeg, stond daarin: "Ik heb met moeder gesproken over grenzen stellen aan een opgroeiend kind." Gelukkig vond de KA dat doorslapen nou niet helemaal was wat je van een kind met vrij ernstige eczeem en chronische oorklachten kon verwachten. Huisarts en CB hebben achteraf gelukkig excuses aangeboden...
grenzen stellen aan een opgroeiend kind??? nouja zeg... tis geen tiener die je nog geen bier wilt laten drinken... tis een babytje die snachts gewoon ook zn papa en mama even wil, honger of niet...
Ik was twee maanden of zo voor de bevalling bij een voorlichting over borstvoeding. Met 8 maanden nog niet doorslapen was doodnormaal zei die dame al. Zeker bij borstvoedingskindjes die op verzoek krijgen. Heel natuurlijk dus! En ja, wat is doorslapen? De één vindt dat 5 uur, de ander 12 uur.
28 maanden en slaapt nog altijd niet door. Ik voel al niet meer hoe moe ik ben. En zooooveel domme opmerkingen gehad. Vooral de triple p folder van t cb was een daverend succes zeg...
Het ene oor in en het andere eruit. Adviesen zoals: je moet hem laten huilen heb ik nooit gedaan. Dit ging tegen mijn gevoel in. Hij kreeg tot elf maanden nog een fles om 23:00 en 04:00. Toen hij elf maanden was, was hij zo ontzettend verkouden en heb ik de fles van 23:00 weggelaten. Verstopte neus en de fles al slapen drinken is niet prettig. Sindsdien slaapt hij "door". Hij wordt nog wel eens wakker, maar dan kletst en speelt hij in bed. Na een 1,5 uur valt hij zelf weer in slaap.
Nou meiden: hart onder de riem hoor, ze gaan echt wel doorslapen! Volgens onze dietist destijds zou rond de 2 jaar een zeer natuurlijke leeftijd zijn, zeker bij bv! Gewoon lekker naar je kind gaan, troosten/aanleggen etc. Jullie hebben straks goed gehechte kindjes die straks heerlijk slapen als peuter zijnde
Huilen is goed voor de longen ¡En vervolgens pakt schoonmoeder haar wel op binnen drie minuten. Ow en omdat Tess niet doorslaapt heb ik geen goede voeding.....zegt ze zonder zelf ooit bv gegeven te heb ben.ja haar kinderen sliepen gelijk door.maar ze was ook niks aan gekomen etc.
Heerlijk dit topic Niet al die waardeloze opmerkingen,echt niet te geloven wat ik allemaal lees. Iig een hoop herkenning en dat doet een mens altijd goed nietwaar
Hier heeft onze S ook nog geen nacht doorgeslapen. Gek genoeg denkt men dat doorslapen hoort en normaal is. Terwijl het tegenovergestelde juist waar is. Ze slaapt bij ons of naast ons en ik merk wel wanneer ze een slok wil nemen. Kunnen wij ook mooi blijven liggen en verder slapen. Ik heb geaccepteerd/geleerd dat dit natuurlijk gedrag is en sindsdien ben ik zelf ook erg relaxed onder. Ik zie wel wanneer ze zonder mij kan slapen. Verder geef ik gewoon eerlijk antwoord op de vraag of ze doorslaapt. Maar afentoe voel ik ook gewoon de behoefte om de persoon in kwestie te vertellen dat dat zgn doorslapen iets tegennatuurlijks is op dergelijke leeftijd. Maar ik doe het 9 van de 10 keer niet......