hallo allemaal, wij hebben een zoon van nu 8 weken en eerst was hij savonds vooral wakker en wat huilerig door de krampjes enz... ging na fles van 23 uur slapen, en met de nodige voedingen tussendoor sliep hij tot ongeveer 10 uur smorgens... zoals ik zei : wel met voedingen ertussen hoor, meestal 2... Nu heeft hij geloof ik een iets ander ritme aan zichzelf gegeven ofzo, hij slaapt meestal nu vanaf 20.00... maken hem wakker voor voeding van 23 uur... dan nog een fles tussendoor ergens, en na de fles van 07.00 uur, is meneer klaarwakker!!! zou dat kunnen komen doordat hij het eerste stuk van de avond ook al slaapt zeg maar? En zouden jullie dit zo houden? ( niet dat je er zelf wat bij in te brengen hebt hoor, haha maar toch ) Misschien wel positief dit, want uiteindelijk gaan ze tenslotte ook rond 19.00 / 20.00 uur naar bed om vervolgens door de slapen tot volgende morgen.... of zie ik iets nu echt verkeerd?
Ja, hij pakt blijkbaar nu al een normaal dag-nachtritme op. Dat is een goed teken en daar zou ik dus beslist niet in gaan rommelen!
Je geeft in je eerste berichtje dat hij nog 2 voedingen na 23.00 uur krijgt? En je hem wakker maakt om 23.00 uur? Je zou ook kunnen proberen hem zelf te laten komen als hij rond 20.00 uur lekker slaapt en niet zelf wakker wordt om 23.00 uur.. wellicht dat hij dan later die fles krijgt en uiteindelijk ook 'gewoon' 2 flessen in de nacht neemt... Misschien haal je hem nu ook uit zijn diepe slaap omdat hij nu dus blijkbaar inderdaad netjes het dag/nachtritme aan het aannemen is!
Je kan ook om 23 uur de laatste fles geven en dan wachten tot hij komt en zo niet hem om 7.00 wakker maken ? Zo hebben wij dat heel lang gedaan en sinds 4,5 maand de fles van 23.00 weg.
Dat doen we eigenlijk ook, we wachten tot hij snachts komt... Van 23 tot 07 redt hij eigenlijk nog niet...
Ik maakte zelf niet wakker voor een late voeding want de keren dat ik het probeerde merkte ik dat ik haar uit haar ritme haalde en ze snachts dan nog 2 of 3 keer kwam. Ze kwam dan vaak snachts maar 1x en dat moment verschoof steeds meer naar de ochtend. Hier beviel het dus beter om echt het ritme van ons kindje te volgen en niet wakker te maken voor een voeding, ze sliep dan langer.
Hier nooit wakker gemaakt maar er is nooit iets hetzelfde Momenteel zon 21.00 uur naar bed, ik ga zelf om 22.00uur dan hoeft zij nog geen drinken dus ik laat haar komen. dat is meerstal zo rond 00.30 laatst een uitschieter naar 3.30!! En dan nog 1 of 2 nachtvoedingen 7uur wakker.