Vreemd, want die ervaring heb ik helemaal niet. Onze artsen raden andere behandelingen of een second opinion elders alleen maar aan, als je daar baat bij zou kunnen hebben.
Nou mijn moeder en de moeder van een vriendin zijn in Duitsland behandeld dmv lokale chemo. Ze behandelen echt de tumor.. Een kennis was hier in NL opgegeven en in Duitsland behandeld en hij is kankervrij verklaard. De artsen stonden hier verbaasd te kijken.
Ja echt verschrikkelijk. Ik probeer zo goed ( gezond ) mogelijk te leven, en op heel veel dingen te letten. Maar je hoort het zo vaak! Vorg jaar een vriendin van net 40 begraven, met 2 kleine kindjes. Mijn beide ouders hebben het gehad ( moeder darmkanker, vader lymfeklierkanker ) en ze zijn er gelukkig allebei nog. Nu heeft mijn man zijn opa darmkanker, en zijn oma huidkanker. Wel beide gevallen wat ze zelf enorm verwaarloosd hebben en hadden kunnen voorkomen als ze 5 jaar eerder naar de HA waren gestapt. Zo ontzettend jammer. Naast een gezonde en goede levensstijl, probeer ik ook zoveel mogelijk naar mijn lichaam te luisteren. Omdat ik zo alert ben geweest, hebben ze optijd een Pap3 kunnen ontdekken, en uiteindelijk plekjes met CINII uit mijn baarmoederhals kunnen halen. Nu is alles gelukkig weer goed. En mijn man en ik laten begin 2013 in Duitsland allebei een total bodyscan doen. Als er wat zitten, zou ik het nu al graag willen weten zodat we er wat tegen kunnen doen.
Bij ons ook 3 personeelsleden. Alle 3 overleden De moeder van een goede vriendin ook, mijn oma (kende haar niet zo goed) ook, en mijn tante is gelukkig genezen van borstkanker. Ik ben ook bang om het te krijgen, zeker nu ik 2 kinderen heb. Vraag me alleen wel af waarom veel mensen kanker k noemen?
Ik denk dat het te maken heeft met de verandering in de atmosfeer, en de gifstoffen die men tegenwoordig in het eten stopt wat je in de supermarkt koopt. Niet al die stoffen zijn 'bewezen' slecht te zijn voor mensen, maar ratten etc, worden er bijvoorbeeld wel ziek van. Vervolgens geven wij het onze kinderen te eten. Als die rotzooi zo lekker opstapelt in je lichaam, dan kan het niet anders of dat er cellen op een gegeven moment raar gaan reageren. Lijkt mij.... Ik heb ook mensen verloren aan deze rotziekte. Het enige wat ik zelf kan bedenken om te doen is zo gezond en puur mogelijk eten en goed insmeren voordat je de zon ingaat.
Als je kijkt na de cijfers bij KIKA. En dan heb ik het alleen over kinder kanker. Dan zie je dat de procenten van overlevenden alleen maar hoger worden. Steeds meer kinderen overleven door goede behandelingen, en dat is super mooi!!! Maar....hoe kan het dat de procenten van overlevenden bij volwassene kanker maar niet omhoog wil.....Ik snap dat niet, komt dat omdat kinderen nog jong zijn, meer vechtlust hebben of makkelijker te behandelen zijn? Of zijn ze met kanker voor volwassene nog niet zover met de juiste behandelingen? Ik hoop natuurlijk dat er ooit een medicijn komt die iedereen beter maakt, en er niemand meer aan zal overlijden. Ooit moet deze vreselijke ziekte echt te overwinnen zijn!!
Ik woon in Duitsland en ik word elke 2 jaar preventief onderzocht op darmkanker omdat ik al een andere ziekte heb. Ik zou me ook in Duitsland laten behandelen mocht ik kanker krijgen. Betere gezondheidszorg sowieso.
Je kunt kinderkanker totaal niet vergelijken met volwassen vormen. En bij kinderkanker heeft de ene vorm ook meer kans op genezing dan de andere. Gezond leven is natuurlijk altijd heel goed, maar helaas voorkomt dit ook niet alles. Ik ben altijd vrij gezond bezig, heb me de hele zwangerschap aan alle do's and dont's gehouden en toch zette ik een kindje met leukemie op de wereld. Als je het mij vraagt is kanker pure pech. En het overwinnen heeft ook niets te maken met vechtlust, sterk zijn etc. denk ik. Daar heb ik teveel kindjes voor zien sterven. Ook dat is geluk of pech, helaas ben ik daar dit jaar maar al te hard en te vaak achter gekomen
Sidmick Heftig... Kanker heeft inderdaad niks met levenstijl te maken. Zo word het wel gebracht in de media, maar dat is iets waar verschillende patientenverenigingen juist tegen vechten. Natuurlijk kun je gezond leven, zo verhoogt bijvoorbeeld roken de kans op long-en keelkanker. Maar kanker krijgen is meestal pure pech, soms in combinatie met erfelijkheid. Ookal krijg je alle juiste behandelingen, dan nog moet je geluk hebben en hopen dat het niet terug komt. De een verliest de strijd, terwijl de prognose gunstig was. De ander wint het, terwijl het een uitgemaakte zaak was. Het is een ongelooflijke rotziekte en ik wens het niemand toe. Want het maakt je leven volkomen kapot en heeft impact op dingen, die je van tevoren niet voor mogelijk hield. Als je gezond bent, vind je gezondheid niet meer dan logisch. Je denkt er niet over na, het speelt geen rol in je leven. Als je eenmaal ernstig ziek wordt en de dood meerdere malen in ogen gekeken hebt, wil je nog maar één ding: Beter worden! Je kindje zien opgroeien, oud worden met je partner, je familie en vrienden nog lang niet in de steek laten.
Ja helaas is er niks aan te doen al zou ik ook graag zien dat alles genezen kon worden dan was mijn schoonvader nu niet bezig met zn eigen crematie te regelen en aan het kijken voor euthanasie maar zou hij waarschijnlijk nog jaren genieten van zijn kleinkinderen.. Helaas is dat niet zo we moeten met zn allen hopen dat het straks allemaal genezen kan worden zodat onze kinderen, kleinkinderen en de generaties erna als ze het meemaken het wel redden en beter worden!
Ja, het is een rotziekte maar denk dat het niks te maken heeft gifstoffen. We worden veel ouder dan 50 jaar geleden, je hoort er meer over omdat er meer aandacht voor is en op fora. Dagelijks heb je in je lichaam foute celdelingen, die worden meestal meteen afgevoerd soms niet en ontstaat er een tumor. 2011 was wat dat betreft ook niet mijn jaar, mijn moeder overleden aan eierstokkanker, een goede vriend aan alvleesklierkanker, 3mnd na mijn moeder mijn oma, een collega, dochter van een vriendin leukemie, vriendin van 23 met borstkanker... Maar goed, ik ga me er niet kwaad om maken, het gebeurt nou eenmaal en het zal ook zo zijn redenen hebben. Denk ook niet dat je kanker kan uitroeien zolang de mens leeft.
Het is een verschrikkelijke K*T ziekte. Mijn moeder is vorige week naar 1, 5 jaar vechten met tegenslag op tegenslag overleden aan darmkanker. Ze heeft tot het laatst toe gevochten maar ze had zo'n agressieve vorm dat het bij voorbaat al niet te winnen was. Als ik haar zo in bed zag liggen, helemaal uitgemergeld, geen haar meer, verwart af en toe van de morfine dan dacht ik wel eens er lopen zoveel verschrikkelijke mensen op deze wereld als (kinder)verkrachters, moordenaars enz waarom moet dit haar nou overkomen?
:x helaas vandaag nog iemand de laatste eer bewezen die heeft geknokt tegen deze rot ziekte. Helaas was dit zeker niet de eerste, maar helaas ook niet de laatste voor ons. Het leven is soms echt heel oneerlijk en fuckt up!!
Tis idd zo'n rotziekte.. Hier mn vader, tante en oma eraan verloren. Andere 2 tantes hebben borstkanker overleefd.
Over vetgedrukte, kan dat misschien ook niet komen doordat mensen steeds ouder worden en als ze dan kanker krijgen, ze weinig overlevingskans hebben? Mijn oma is 91, als ze kanker zou krijgen zou haar lichaam dat niet lang volhouden denk ik, doodsoorzaak zou dan wel kanker zijn. Kanker is inderdaad een vreselijke ziekte... ik heb ook niet het idee dat deze ziekte ooit te overwinnen is. En ik heb wel het idee dat het te maken zou kunnen hebben met wat we eten. Probeer daar een beetje rekening mee te houden, maar wil er niet in doorslaan. Zeker omdat we niet zeker weten of het wel daarmee te maken heeft.