Stomme telefoon......

Discussie in 'De lounge' gestart door Zebraatje1990, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ;)

Ik, als moeder, probeer in huis een bepaald ritme te krijgen. Zo vind ik het heel belangrijk dat het avondeten gegeten wordt aan tafel (en niet op de bank!). Mijn vriend vindt het allemaal maar prima, maar als het aan hem ligt (en als hij de kans dan ook krijgt) eet hij gewoon met bord op schoot op de bank , en dan nog de tv aan.

Iedere keer voel ik me zijn moeder en moet ik uitleggen dat ik het belangrijk vindt om gezamenlijk aan tafel te zitten en gewoon... Normaal... De dag door te nemen. (Net zoals dat vroeger bij mij thuis ging - en bij hem thuis trouwens ook hoor)

Maar echt, sinds zijn telefoon/tablet is het waardeloos. Gaan we eten - ligt dat ding naast hem. Bij ieder deuntje, melodietje, trillen, gaat zijn telefoon weer aan en moet hij toch even kijken. Zodra hij dan op facebook zit scrollt hij door en ach... Je weet vast hoe dat gaat. Iedere keer kijk ik hem dan aan, en dan stopt hij er ook wel mee. (Hij weet het dus wel..) ;)

Zodra ik me omdraai om wat te pakken, het zout dat ik altijd vergeet op tafel te zetten, heeft hij die telefoon weer in zijn hand. En het erge nog: Onze zoon zegt dan doodleuk "Papa mag ik even een spelletje spelen?" , e hij geeft de telefoon dan zo af! Tijdens het eten!!!
    En ik ben weer de spelbreker, want van mij mag het niet.

Hoe gaat dat bij jullie thuis?

2. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Hier was het ook altijd raak onder het eten, en vorige week was ik het zat!
    Afgesproken dat de telefoon in de kamer blijft als we gaan eten en tot nu toe gaat het goed (ben alleen benieuwd hoe lang hij het vol houd)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier wel telefoon in de buurt maar pak m meestal niet onder het eten of ik moet iets belangrijks verwachten. Verder eten we aan tafel en in het weekend aan de salon tafel met vaak de tv aan of een muziek zender ofzo. Gaat prima zo.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Herkenbaar.. en ik word er gek van! Hoe moeilijk is het nou.. die 25 minuten zonder telefoon?!

Ik ga er maar eens over praten hier.

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier geen telefoons aan tafel!!

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zijn de regels duidelijk

Op je stoel en billen blijven zitten
    Eten met bestek
    Geen tablet telefoon etc aan tafel
    Tv uit
    Niet naar de wc. Tijdens het eten

7. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Wij zijn ook "ouderwets".
    Er wordt samen aan tafel gegeten en dat zonder telefoon.
    Wordt er op onze telefoon gebeld, dan nemen we wel op.
    Enkel als het niet dringend is, vragen we of we mogen terugbellen omdat we net aan het eten zijn.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier gewoon aan tafel eten en telefoons wegleggen. Moet eerlijk bekennen dat als ik een appje hoor dat ik dan toch stiekem even ga kijken... Maar in principe staat mijn geluid altijd uit, dus gebeurd niet heel vaak. Manlief denkt er gelukkig hetzelfde over.

9. Debbsy

Debbsy Actief lid

21 dec 2013
    103
    0
    0
    Thuisblijfmama en zelfstandige (scripter/websitebe
    Nederland
    Tijdens het eten liggen de telefoons altijd ergens anders (in de keuken of bij de bank ofzo) alleen als we gebeld worden nemen we op maar dat is zelden.

10. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier is vl ook zo'n telefoonfreak. Kom ik thuis, zit ie op de ipad (candy crush), staat het eten op tafel (op de bank, meneer wil niet aan tafel eten), speelt hij eerst nog al zijn levens op vooraleer hij begint te eten. Rinkelt zijn telefoon, neemt hij op, maar eet hij ondertussen verder (héél beleefd :$). En waar ik mij nog het meeste aan erger, als hij aan het bellen is praat ie zo luid, kan ik de tv niet meer verstaan, of zet hij gewoon de tv op 'mute', leuk hoor! Kan ik dan helemaal mijn serie niet meer volgen... Douche, toilet, tv, overal heeft hij zijn telefoon bij. Moet hij even op de baan neemt hij ook de ipad mee...

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Manlief is ook tamelijk verslaafd aan zijn telefoon helaas. Maar de regel is hier aan tafel geen telefoon en tijdens het spelen met de kids geen telefoon

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    #12 EdN, 6 feb 2014
    Laatst bewerkt: 6 feb 2014
    Sorry, maar ik heb mijn man geen regels op te leggen hoor (andersom overigens ook niet ;)). Wij eten ook aan tafel en dan wordt er in principe gewoon gezellig gepraat, maar als hij eens een berichtje wil lezen of even iets wil opzoeken, dan is het een volwassen man en moet ie dat lekker zelf weten. Zolang ik maar niet het idee heb met een zombie aan tafel te zitten die nergens op reageert vind ik het prima.... Maar goed, wij zetten ook nog wel eens de tv aan als onderhandelingstactiek als ons zoontje moeilijk eet. Een stukje kikker of peppa pig in ruil voor een leeg gegeten bordje. Dat vindt de meerderheid hier waarschijnlijk ook vreselijk :D

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Ook wij zitten aan tafel te eten. Tv staat uit en ook telefoon en tablet liggen niet binnen handbereik.

Vind het echt niet nodig. Ook wij praten over de dag en de dingen die we meemaken, prinsje vertelt over school en over het spelen met vriendjes.
    Dus wij zijn ook ouderwets wat dat betreft :D

14. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet degene die mijn man regels dient op te leggen; maar heb wel die taak voor mijn kinderen. Ik vind dat het niet nodig is om met een telefoon aan tafel te zitten.. Spelletjes te spelen, te appen of je facebook te bekijken. Dit ene half uurtje wat je gezamenlijk als gezin doorbrengt, PRAAT over hoe je dag is geweest etc., kan makkelijk zonder telefoon of tablet.

Mijn zoon is nu 4 jaar, over 10 jaar heeft hij hoogstwaarschijnlijk ook een telefoon ( moet er niet aan denken, maar tja). Als we nu al die telefoon toelaten aan tafel, hoe gaat dat dan straks als ik twee tieners aan tafel heb zitten?

Fijne voortzetting dan hoor.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Nou ja, het eten is bij ons niet het enige half uurtje dat we als gezin doorbrengen... Maar voor kinderen vind ik het ook wat anders.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Er gaat zo'n filmpje rond op facebook over de gsm. Vind dat eigenlijk wel een eye opener. Als ik met de trein ga zie ik echt bijna iedereen op de gsm. Sta ik ergens te wachtten bijna iedereen op de gsm. Waar ik ook maar kom. Jaren terug was het gezellig praatje maken of genieten van de omgeving etc.. Tegenwoordig is dat allemaal anders.

Maar over het aan tafel eten. Ook wij maakten ons er weleens schuldig aan maar vind dat moment belangrijk. Je zit dan samen met de kinderen aan tafel en is dan ook echt hun moment om te praten. Alhoewel vriend heeeeeel vaak de neiging heeft om juist op dat moment alles met mij te bespreken *zucht* ;)

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier wordt er ook aan tafel gegeten.
    Tv uit en telefoon buiten bereik.
    Ik vind het een slecht voorbeeld voor mijn kinderen om zo aan tafel te gaan zitten.
    Is totaal niet belangrijk al die onzinnige appjes.Als er echt iets is dan moeten ze maar bellen maar geen enkel weldenkend mens gaat rond etenstijd bellen.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Afgezien van die laatste regel, is dit ook hoe wij het doen. Gewoon aan tafel, geen tv of andere afleiding.

20. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Herkenbaar. M'n vriend heeft de regel ingevoerd en wie zit er elke x met avondeten met z'n mobiel; ja hoor m'n vriend. Hij heeft z'n mobiel ook altijd op geluid staan en bij elk geluidje moet hij kijken. En dan zeggen dat ik "getrouwd" ben met mijn mobiel.. Als we samen zijn heb ik dat ding op de kast liggen, lekker rustig :p

Oja inderdaad. Ik reis regelmatig met bus/trein. Het is een en al mobieltjes/tablets en laptops. Nu moet ik zeggen dat ik dan soms m'n mobiel ook maar pak, aangezien niemand staat te wachten op een social talk :)

Deel Deze Pagina