Wat een K gevoel!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pindakoek, Nov 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Ik weet niet of ik hier nu goed zit met dit onderwerp maar het heeft te maken met vruchtbaarheidsbehandelingen en ik zoek ervaringen van lotgenoten in deze:

Vanmorgen een factuur gekregen van het ziekenhuis van de ingevroren emmy's. We zijn gezegend met een heel mooi meisje en hebben 8 emmy's ingevroren zitten. Word er best verdrietig van dat ze zomaar worden weggegooid als we besluiten geen kinderen meer te willen (dat is nog niet zeker overigens). Klinkt misschien gek, maar ik vind het toch een deel van ons leven...snap ook wel dat het niet meer is als een klompje gedeelde cellen...:)

Hoe hebben jullie dit ervaren? Wat voor opties zijn er? Uiteraard kan ik ook het ziekenhuis bellen maandag..maar vind het fijn om ervaringen te horen..

Net mijn vriend een app gestuurd dat we vanavond even moeten praten erover...

2. Ik zou dat ook echt niet kunnen (en willen!) zien als 'een klompje cellen' hoor.. Het heeft misschien nog geen kloppend hartje, maar misschien wél de potentie om een kindje te worden.. Jij hebt zelfs al gezien waartoe zo'n embryootje uit kan groeien, niet meer dan logisch dat je er niet zo zwart-wit naar kunt kijken!

Ik had er al moeite mee om te tekenen voor het vernietigen van het onbruikbare zaad van mijn man.. ;)

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als jullie besluiten om ze niet meer zelf te gebruiken, dan heb je ook nog de opties om ze vrij te geven voor embryodonatie of ter beschikking te stellen voor de wetenschap.

4. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook begrepen dat je ze kunt doneren aan mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen of aan de wetenschap. Snap trouwens heel goed dat het voelt als meer dan een klompje cellen. Ik heb 1 keer een terugplaatsing gehad en dat voelde alsof we ons kindje gingen ophalen. Natuurlijk weet je wel beter, maar het zou ook zomaar waar kunnen zijn.

Geen idee trouwens hoe dat werkt een embryo gedoneerd krijgen als je zelf geen bevruchtingen hebt. Zou het best willen weten. Zou zomaar op ons van toepassing kunnen zijn.

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Doneren stond niet in onze optie lijst..... ze zeiden dat doen we in NL niet..

Begrijp je gevoel goed.. Alleen wij hebben ze zelf nog ff nodig helaas.

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Tess27 doneren is in Leiderdorp wel mogelijk! Er zouden geloof ik nu 3 kindjes geboren zijn uit embryo donatie.

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Inmiddels erover gepraat met mijn vriend en we laten ze nog even in de vriezer, we zijn er nog niet uit of we nog een kleine willen over een paar jaar. We gaan het iig niet aan de wetenschap doneren en willen het niet doneren aan een ander stel...klinkt hard ik weet het maar dat is geen optie...

Hoop dat het snel raak voor jou is Tess!!

Share This Page