stomme vent heb ik toch

Discussion in 'De lounge' started by MvN, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Heb een beetje ruzie met mn vriend. Hij werkt nu bij een bedrijf als administratief medewerker en verdiend maar 1505 euro bruto. Nu las ik dus hier op t forum dat hij veel te weinig verdiend voor een fulltime (40u) en heb em dat laten zien en daar schrok hij ook van! Maar ondertussen wilt ie niet solliciteren omdat hij zn collegas te leuk vind terwijl ik net een vacature vond in precies dezelfde functie ook bij een autobedrijf en daar zou ie 2400 euro bruto gaan verdienen... Kan me daar zo aan ergeren.. En vervolgens maar klagen dat hij niet kan sparen want hij houd te weinig over en dat ie ver moet rijden ( altijd file) terwijl dat andere bedrijf in dezelfde woonplaats zit...

Eerst vond ik t niet erg dat ik alles voor de bruiloft zelf moet sparen, maar nu ik weet dat et beter kan, kan ik me er flink boos om maken :(

Wat vinden jullie? stel ik me aan?

2. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oh op zich snap ik je gevoel wel hoor!
    Ze komen soms dus echt niet voor zichzelf op..
    Mijn mannetje heeft dus recht op een aantal bonussen wat beloofd was, ook zou die in Nov. 2009 een schaal omhoog.
    En dat alles is nog niet gebeurt, maar er zelf over beginnen ho maar! Ik kan daar niet bij, en als ik hem ermee confronteer dan word ie pissig..
    Dus ik snap je gevoel best wel... En je partner wil ook niet met zn huidige werk om tafel? Over loonsverhoging?
    Op zich snap ik zijn punt ook wel, je kunt beter ergens werken waar je het reuze naar je zin hebt en minder verdient, dan dat je om geld ergens zit waar je het misschien niet eens echt naar je zin hebt.
    En wat geef je op he?

3. MvN

MvN Niet meer actief

Ja maar hij weet niet of ie t bij dat andere bedrijf het niet naar zijn zin gaat hebben...

Nee hij durft geen loonsverhoging te vragen aangezien zijn leidinggevende heel lullig kan reageren..

4. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Nauw ik schrok in mij topic idd dat je vriend maar zo weining verdient. Ik zal toch wel een goed gesprek aangaan en zeggen dat dit niet normaal is. En toch mischien een goed gesprek met zijn baas aangaan. Heel veel succes hoop dat jullie er uit komen.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is geen topsalaris, maar een leuke werkplek is ook heel wat waard! Je zit er toch 40 uur per week, dat is niet niks. Ik zou zelf ook meer kunnen verdienen dan ik nu doe, en ook dichterbij kunnen werken (nu 40 min. rijden) maar ik werk al 10 jaar bij dezelfde werkgever. Omdat ik het er simpelweg naar mijn zin heb.
    En buiten dat is het in deze crisistijd misschien ook niet zo verstandig om zomaar van baan te wisselen als het niet echt nodig is... zeker niet als hij nu een vast contract heeft.

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Heeft hij nu een vast contract?
    Is het wel slim om in deze tijd te veranderen van baan denk ik dan..
    Dan krijg je vaak bij je nieuwe werkgever een tijdelijk contract en je
    ligt er het eerst uit als het niet goed gaat met het bedrijf.

Ik zou onderzoek doen hoeveel hij hoort te verdienen voor zijn functie,
    wat een heel acceptabel salaris voor hem is. Vakbond bellen?
    En dan een gesprek aangaan met de huidige werkgever. Wie weet?!!

Succes!

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn man werkt ook voor weinig 40 u/pw en hij moet ook de files voor lief nemen. Ik vind het echter belangrijker dat hij lekker in z'n vel zit en zich happy voelt met z'n werk en z'n collega's, dan dat hij een functie zou gaan zoeken enkel om meer te gaan verdienen.

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nou, ik vindt wel een beetje dat je je aanstelt;). Mijn man verdient ook geen topsalaris, maar hij heeft het ontzettend naar zijn zin. Hij heeft ook andere banen gehad, die meer verdiende maar waar hij niet op zijn plek zat. Dan liever zo.:)

Kijk en als je nou echt niet rond zou kunnen komen en het noodzaak is, snap ik het. Maar als dat niet zo is, laat hem dan met plezier naar zijn werk gaan.Wel zou ik hem stimuleren om eens te gaan praten over zijn loon, maar ja uiteindelijk moet ie het zelf wel willen en doen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    +1.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Je stelt je inderdaad een beetje aan.
    Jullie redden het toch ?
    Tuurlijk is het vervelend dat alleen jij moet sparen voor de bruiloft. Maar zolang vriendlief het naar zijn zin heeft op zijn werkplek, zou ik niet klagen.
    Vooral niet nu, je mag blij zijn dat hij werk heeft en het naar zijn zin heeft.
    Genoeg mensen die het enorm klote hebben op hun werk en geen ontslag durven te nemen omdat ze niet zeker zijn bij een andere baan.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik snap TS wel een beetje, zij is voor hun huwelijk aan het sparen en moet het dus voor 90% zelf doen dit zou ik ook niet leuk vinden als het anders kon!

Maar het is ook belangrijk dat hij het leuk heeft op zijn werk natuurlijk! Ik vind niet dat je je aansteld en zou er gewoon over moeten beginnen op zijn werk hij heeft recht op een hoger loon en wil zijn baas het hem niet geven zou ik het hoger opzoeken want het is in zijn recht,
    Liefs

12. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    om hem nou gelijk stom te vinden!?
    hij kan er toch eerst wel even over gaan praten met zn leiding gevende? weet niet of hij een vast contract heeft?

snap best dat je in deze tijden niet zomaar je baan gaat opgeven. Al helemaal niet als je het zo naar je zin hebt daar!
    want dat is ook heel wat waard vind ik.

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik snap je helemaal, mijn vriend heeft ook weleens de neiging om te klagen dat die meer geld uit zou willen geven, heeft zelfs weleens gezegd als jij nu eens wat meer gaat binnen brengen.
    Maar zelf stapt die ook niet over terwijl hij meer dan genoeg in huis heeft voor een beter betaalde baan.

En terwijl hij aan het klagen is daarover leg jij elke maand netjes je centjes voor de bruiloft apart.

Maar ik weet het niet, mijn man kan behoorlijk tegen mij opstaan, maar als ik zeg joh dan ga je toch naar je baas dat je verhoging wilt tsja...dat doen die mannetjes dan niet he ;)
    Net als vrij vragen, mannetjes pikken het van hun baas 9 van de 10 keer als het op het laatste moment terug gedraaid wordt.

Maar zoals gezegd: in deze tijden vooral vasthouden aan wat je hebt, tenzij je het r echt niet naar je zin zou hebben.

14. MvN

MvN Niet meer actief

Probleem is ook dat ie wel bijna elke dag klagend thuis komt dat de sfeer is veranderd of dat ie mot met zn baas heeft gehad.. Kijk ik ben niet op me bekkie gevallen en werk net 3 wkn bij dit bedrijf en krijg over 2 maand al loonsverhoging + vast contract, ik heb hier al eerder een vast contract gehad... Ik doe iets waar geen diploma voor nodig is en verdien meer dan hem.. Daar klaagt ie dus ook over en maakt ie mij aan 1 kant dan belachelijk!

Hij werkt daar nu 5 jaar en daarvan zeurt ie er al 3!

Ik vind het gewoon niet leuk dat ik overal voor moet opdraaien, alles voor mn dochter, huisje, trouwen.. En meneer koopt afgelopen maand een auto :s

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Enerzijds kan ik je wel begrijpen hoor, maar inderdaad, tegenwoordig kun je niet zoveel eisen meer hebben, mag je blij zijn dat je een vast contract hebt en leuke collega's en een bedrijf waar je het naar je zin hebt zijn ook belangrijk als je daar 40 uur per week zit.
    Maar als ik hem was, zou ik wel een gesprek over zijn salaris aanvragen, vragen staat vrij. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wel goed beslagen ten ijs komen met duidelijke redenen waarom hij meer zou moeten verdienen, daar zelf ook van overtuigd zijn en dat op een nette manier brengen.
    Er zijn genoeg bazen die echt wachten tot je er zelf over begint, die stille types die niet voor zichzelf op kunnen komen, vinden ze natuurlijk helemaal prima, gaan ze uit zichzelf echt geen hoger salaris aanbieden.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou echt nooit van baan verwisselen alleen omdat je dan meer geld gaat verdienen. Mijn man heeft dat ook ooit gedaan. Na een jaar is ie bij zijn nieuwe werkgever gillend weggerent. Zo verschrikkelijk was het daar. Trust me, daar kon die paar honderd euro extra en die BMW (mét tankpas) onder zijn kont echt niet tegen op hoor. Hij is toen terug naar zijn oude werkgever gegaan. Hij verdient nu dus weer wat minder, heeft een minder luxe auto en geen tankpas meer, maar hij is zoveel gelukkiger. En dat vind ik onbeschrijvelijk veel belangrijker dan dat ie veel geld verdient of in een luxe bak rijdt.

17. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Ik zou hem eerder "stom" vinden om het feit dat hij blijkbaar een auto kan kopen en niet mee sparen voor andere zaken. Dat hij niet zoveel verdient tja inderdaad een leuke baan kan niet op tegen een goed betaalde slechte baan. Maar als ik het zo lees dan speelt er veel meer dan alleen gezeur over zijn werk, heeft het ook met jullie financiële situatie te maken waar jij gevoelsmatig voor moet opdraaien.

18. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb het liever naar mn zin dan dat ik een topsalaris binnen haal.
    In de branche (ICT) waarin ik zit kan ik in het bedrijfsleven het dubbele verdienen.
    Maar dat betekend meer stress, meer buiten kantooruren werken, meer reizen...
    Nee ik ga liever fluitend naar mn werk dan dat ik elke dag met tegenzin die auto in stap.
    We kunnen alles betalen en daar gaat het mij om, ook kunnen we sparen.
    Ook wij zijn aan het sparen voor de bruiloft maar dat duurt nog 2 jaar voor ons.
    Eerst komt de kleine nog dus daar heerlijk van genieten.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Dat vind je weinig, moet je niet naar het salaris van mijn man kijken, scheeld zo 200 euro minder.
    Maar hij heeft het naar zijn zin op zijn werk, leuke collega's, en leuk werk.
    Wie ben ik dan om te zeuren dat hij ander werk zou moeten zoeken.

Er zijn mensen die het veel minder moeten doen, zeker in deze tijd is het fijn dat je al werk hebt, en die kan behouden

20. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ja leuk is het niet dat hij 1500 bruto verdient, maar hij zou evt. salarisverhoging kunnen vragen (desnoods schriftelijk).
    In deze tijd is het niet zo makkelijk om werk te vinden en al helemaal niet waar je je echt fijn voelt.

Ik heb een half jaar bij een bedrijf gewerkt (voor netto 200 euro meer, dus best veel) waar ik met buikpijn heen ging! Nu werk ik bij een bedrijf voor minder geld dus (werk wel 16 uur per maand minder) maar ik heb het zooo naar me zin, ik ga lachend naar me werk en ben de hele dag vrolijk. Dat is meer waard dan 500 extra.

Je bent wel 40uur per week ergens waar je het naar je zin moet hebben, waar je moet kunnen lachen en niet alleen continue gestressed moet zitten.

Share This Page