stomme vent heb ik toch

Discussion in 'De lounge' started by MvN, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    geld is toch niet het belangrijkste?

Als je nu ergens anders gaat werken geef je vastigheid op voor meer geld. Hoe ga je dat oplossen als zijn tijdelijke contact dan niet verlengd wordt? Gebeurt in deze tijd heel erg veel.
    Wat mij betreft zou een vast contract veel meer waard zijn!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend heeft een goede baan, goed salaris, 13e maand en nog 2x per jaar bonus, leaseauto alles.

maar hij vindt het niet leuk en dat vreet energie!!! Hij is juist op zoek naar iets anders met minder goede voorwaarden als hij het maar leuk vindt. je moet er toch 5x per week zijn voor een groot deel van je leven!

wij vinden: dak boven ons hoofd en brood op de plank, en ons hoor je niet klagen.

wij trouwen trouwens as vrijdag en geven niet meer uit dan 4000 euro ;)

3. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook mijn man kan een betere baan krijgen waar hij meer verdiend.
    Alleen hij wil het niet waar hij nu zit heeft hij het goed na de zin en doet het zo graag.
    Ik heb me erbij neergelegd,hij is gelukkig nu en tja wie ben ik dan weer om te zeggen dat ie wat anders moet zoeken.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik vraag me af of er niet meer speelt dan alleen het financiële stuk...

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38

Wellicht toch irritatie dat ze het huwelijk zelf moet betalen?!

Wat ik trouwens wel een beetje gek vind, want wij delen al ons geld, maar goed dat is ieder voor zich.

6. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Dat vraag ik me inderdaad ook af.....

7. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Van wat ik heb begrepen is het ook een deel van de frustratie dat ze wel het geklaag moet aanhoren, maar dat hij er niets aan doet om het te veranderen. En als hij met een verandering van baan ook nog eens meer kan gaan verdienen en een deel van de frustratie zoals de afstand opgelost kan worden, snap ik het best wel.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, werk is een combi van geld en het naar je zin hebben... als je in een bedrijf werkt waar je maar een nummer bent en he tniet naar je zin hebt dan kan het wel meer geld opleveren, maar word je vriend daar gelukkiger van? dat reflecteert ook weer op thuis he.... mijn man zou ergens anders ook wel meer kunnen verdienen, maar we redden het prima zo en hij heeft het super naar zijn zin! onderschat dat niet..

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    900 euro verschil voor de zelfde werkzaamheden vind ik wel erg groot.Dat wil inhouden dat hij of te weinig krijgt(zoek eens uit op i-net zou ik zeggen) of die andere baan betaald verschrikkelijk goed.
    Als hij idd te weinig krijgt heeft hij het recht om naar zijn baas te stappen,wat ik in ieder geval dan zou doen.Uitleggen dat je tegen dat verschil aangelopen bent en dat je graag een gulde middenweg zoekt doormiddel avn loonsverhoging.
    Zit hij wel goed in zijn schaal tja dan is het kiezen tussen oude baan of een nieuwe.
    Blijft hij op zijn oude baan dan niet zeuren en genoegen nemen met wat hij heeft/krijgt en uit kan geven(hij niet zeuren bedoel ik dan).
    Nieuwe baan nemen dan daar de consequenties van nemen.Het kan mee zitten maar ook tegenvallen.

Ik lees in je reactie's dat het eigenlijk niet alleen dat is maar ook de rest erom heen.
    Zet hem maar eens voor het blok dan vraag hem op de man af van waarom wel een nieuwe auto maar moet ik opdraaien voor de rest.Jullie zijn een stel dus naar ratio lever je ook in.Prima dat hij wat minder kan leveren maar goed dan wel leveren voor de dingen van jullie samen lijkt mij.
    Dus hij 40% in het potje,jij 60 % en zo ook met de dagelijkse dingen en zijn er grote dingen die aangeschaft moeten worden dan in overleg en misschien genoegen nemen met een iets goedkopere versie zodat er meer in de pot kan/blijft.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je vriend kan in ieder geval eens met zn baas gaan praten over salarisverhoging. Laat je evt voorlichten door je vakbond over wat hij zou kunnen verdienen met zijn achtergrond, functiejaren, diploma's etc en dan ook kijken naar de branche waarin hij werkt.
    Vaak kunnen ze je ook wel aangeven wat hij voor werkzaamheden zou moeten/kunnen doen.

Aan de hand daarvan kun hij een positieve motivatie maken waarom hij recht zou hebben op loonsverhoging. Je moet wel goed beslagen ten ijs komen natuurlijk bij zulke gesprekken. Desnoods kan hij een voorstel neerleggen waarbij hij afspreekt dat hij bepaalde targets gaat halen binnen een bepaalde tijd en dat hij na het behalen zijn loonsverhoging krijgt. Dat is natuurlijk wisselgeld, hij kan beter eerst zonder dat soort targets oid zijn loonsverhoging proberen binnen te slepen.

Veel succes!

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik heb ons huwelijk ook betaald. Nooit problemen mee gehad; ik had 't geld toevallig, hij niet.
    Misschien had ik er wel een probleem van gemaakt als m'n man zonder overleg 'n nieuwe auto had gekocht in die tijd, maar het betalen an sich heb ik nooit bezwaarlijk gevonden en zéker geen reden voor hem een andere baan te zoeken.

Als ik de titel van 't topic lees: 'stomme vent heb ik toch', interpreteer ik dat als een uiting van een irritatie die al veel langer speelt..

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je op een gegeven moment zegt: "of je zoekt 'n andere baan, of je blijft bij deze, maar dan hou je op met dat gezeur.."

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik bedenk me net.. Wij hebben ook 'n nieuwe auto gekocht in die tijd. Sterker nog, die hebben we zelfs op onze trouwdag nog snel even opgehaald!

13. MvN

MvN Niet meer actief

Dames, die naam van dit topic was gister uit pure frustratie. Wij nemen als we getrouwd zijn een gezamelijke rekening anders meoten we nu heel veel omzetten.

hij betaald nu de huur en gas en licht nog, maar wanneer we gaan verhuizen betaal ik de huur.

Het is ook meer de frustratie dat ie zit te zeiken maar er niks aan doet!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja inderdaad, dat moet hij ook niet zeuren.

Hij kiest ervoor om te blijven. Prima. Maar dan de consequenties dragen.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    En als hij nou eens die vacature op zn werk laat zien..
    Als het dezelfde functie is dan bewijst het toch maar weer dat hij echt heel weinig verdiend!

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Precies, dat vind ik dan weer wel.

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meid, ik vind niet dat je zeurt eigelijk. Ik vind 1500 euro bruto voor een fulltime functie echt heel weinig. Ik verdien dat netto al en ik werk 26 uur en ik heb ook geen topbaan.
    Iedereen kan wel zeggen het gaat niet om geld maar geld is wel belangrijk. Met geld richt je je leven in.
    Mijn man durfte ook nooit salarisverhoging enzo te vragen en omdat ik hem aangemoedigd hebt heeft hij nu iets van 300 euro netto per maand meer dan dat ie had in 2 jaar tijd.
    En dan kan je zeggen, het gaat niet om het geld, maar die 300 euro per maand is toch die ene vakantie, of niet krap zitten met boodschappen of leuke kleertjes kopen voor je kindje of een keer een avond weg zonder kinderen (ook belangrijk).

18. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Mijn vriend verdient momenteel tussen de 3000 en 3500 euro netto, per maand.
    Krijgt dan ook nog vakantiegeld, eindejaarsbonus van zo'n 1400 euro en tussendoor nog bonussen.
    Hij is daar de hele week voor weg..
    MAAR, hij word onderhand gek, want hij is 5/6 nachten in de week van huis, en hij mist de kleine en mij zo.
    Mist teveel voor zijn gevoel, de weekenden zijn kort e.d.!
    Kortom hij is dood ongelukkig de laatste weken, ook al vind hij het werk op zich mooi.. Maar hij vind het leuk als je vrijgezel bent, als je een vriendin hebt word het al minder en met een kindje erbij is het gewoon kut!

Nu gaat hij ander werk zoeken, dan gaat er zeker €1000 af, maar gelukkig vallen er dan ook veel andere kosten weg, benzinegeld, geld voor onderweg, telefoonkosten e.d.
    En ik weet zeker, dat we dan als gezin veel gelukkiger zijn.
    Ook dan komen we nog goed rond waarschijnlijk, ok we hebben het ietsje minder. Maar als we elkaar vaker zien EN hij is op zijn werk blij dan zijn wij gelukkiger, en dat compenseert dat geld wel weer..

19. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Wat ik nog wel even wil zeggen.. Kan hij niet met zijn baas gaan praten?
    Want ik vind 1500e wel heeeeel weinig voor een fulltime baan hoor ;) ! Vind het een beetje slavernij eigenlijk ;)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn vriend verdiend ook niet veel maar wij hebben afgesproken dat we in deze crisistijd geen grote risico's gaan nemen. we hebben wel 3 kinderen die moeten eten en een dak boven het hoofd moeten hebben,beter een laag inkomen dan geen inkomen. als je bij een nieuw bedrijf begint ( als dat al lukt) dan sta je onderaan de lijst en vlieg je d'r bij problemen als eerste uit.en dan? ik hoop dat het snel allemaal wat aantrekt en dan gaan wij ook verder kijken.noem het voorzichtig of stom maar wij kiezen dan toch voor een klein ebetje zekerheid in deze onzekere tijden. en in jou vriends geval een fijne plek is ook veel waard. je bent er tenslotte meer dan de helft van je leven.

( waar staat dat topic. niet dat ik het hem laat lezen dan raakt hij weer overstuur is tochal een zwak punt bij hem dat ei zo hard moet werken voor zo weinig geld en zijn rug naar de klote helpt en ons niet kan geven wat we verdienen volgens hem. maar wil zelf ff kijken )

Share This Page