vandaag en echo gehad en ons meisje is minder gaan groeien ze hebben 4 metingen gedaan door 3 verschillende personen en iedereen kwam op hetzelfde uit. ze is nu dus 2400 gram. hoeveel komen ze in de laatste weken per week nog aan?
Ik zie in je onderschrift dat de verwachting is dat ze de 3200 gr gaat halen, maar ik denk niet dat dat nog lukt in de laatste 3 weken. Tenzij ze een mega groeispurt maakt, of dat deze schatting niet correct is.800 gr in 3 weken lijkt mij onwaarschijnlijk. Volgens mij groeien ze in deze laatste 3 weken niet veel meer. Maar het geeft toch niet als ze wat lichter dan de 3200 gr wordt?
dat was de schatting in mei toen liep ze nog mooi op schema nu dus niet meer. nee het maakt me ook niet uit hoor dat ze lichter is maar ik was even benieuwd hoeveel ze nog aan komen maar de 3 kilo zal ze waarschijnlijk niet halen als ik het zo lees overal.
Mijn verloskundige zei dat babies rond deze tijd zo'n 150 gram per week aankomen, afhankelijk van het geslacht. Maar als jou kleine nu al weinig groeit kan het zijn dat ze dus minder per week aankomt. Misschien blijft ze nu nog wel lekker wat langer zitten, kan ze nog wat aankomen?
Ik geloof dat ze normaal gesproken die laatste 3 weken nog 100 gram per week aankomen. Maar ja dat zijn allemaal gemiddeldes. Voor hetz elfde geld zet ze toch een groeispurt in
dan moet ze groeisprust snel doen haha ik word waarschijnlijk volgende week of die week erop ingeleid dus dan zal ze echt hard moeten groeien. tis ook wel een beetje de gang bij een sua volgens mij.
Oh dan blijft ze dus niet langer zitten . Wat is een sua? Misschien heb je het ergens wel uitgelegd, maar dat heb ik niet gelezen.
Mijn dochter werd op 33 weken 3 kg geschat en op 38.4 weken bevallen en ze woog 3490 gram! Dus zo'n 100gram per week nog aangekomen
Er zit ook nog altijd een marge rondom de gemeten gewichten hè. Mijn jongste werd op 39+6 ingeschat op 3800 gram, met de kanttekening dat er een variatie inzat tussen de 3300 en 4300 gram. UIteindelijk kwam ze ter wereld op 40+5 met een gewicht van 4120gram. Uiteraard is dat een heel ander beeld dan bij jou, maar de artsen/echoscopisten kunnen alleen maar de botjes meten, maar ze kunnen niet zien hoeveel/weinig vet je kleintje op de botjes heeft verzameld.
Aha dat wist ik niet. Weer wat geleerd, bedankt. Hoop voor je dat ze nog lekker groeit komende dagen.