Schengen Visum

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wie weet als je een visum aanvraagt voor Duitsland of je dan een schengen visum krijgt?

Mijn schoonmoeder werkt voor de Arabische Liga en moet daarvoor naar een congres in Duitsland. Vandaar dat we ons ook afvragen of ze dan een schengenvisum krijgt omdat het een europees land is, want dat betekend dat ze eindelijk ook bij ons kan komen.

Iemand hier verstand van?

2. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij wel hoor. Er worden praktisch geen visa meer uitgegeven voor 1 bepaald land. Mijn schoonmoeder is op dit moment over uit Syrie (ook geen makkelijk land om een visum te krijgen) en heeft ook een Shengen visum gekregen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb al een beetje gegoogled, zover ik inderdaad kan zien word er inderdaad een schengenvisum afgegeven.

Laten we het hopen, we zijn al zo lang bezig geweest om haar hierheen te krijgen. Maar er werk op de NL ambassade een heel vervelend sudanees vrouwtje bij de balie die mijn schoonmoeder van vroeger kent en haar niet mag en het haar dus de hele tijd moeilijk maakt.
    En denk maar niet dat je met de nl ambassadeur zelf in contact komt :(

4. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon in het Nederlands naar de ambassade mailen, dan wordt het in elk geval behandeld door het 'hogere personeel'. Wij hebben juist enorm geluk gehad. Vorig jaar voor het eerst voor SM een visum aangevraagd en gelijk gekregen! We waren echt verbijsterd.
    Nu, de tweede keer, was een stuk eenvoudiger.

Op welke gronden is het visum geweigerd? Daar moet je namelijk een advocaat opzetten, vaak lukt het dan wel. Het is gewoon een ontmoedigingsbeleid en ze hopen dat je het erbij laat, wat de meesten dus ook doen. Voor meer info pb me maar!

Deel Deze Pagina