Hey meiden, Mijn dochter heeft een prachtige blonde krullenbos maar hoe langer het aan het worden is hoe meer het ook gaat pluizen Nu heb ik zelf de coupe peenhaar en heb ik geen idee hoe je zo'n bos krullen het beste kan verzorgen! Hebben jullie misschien tips voor me? Groetjes Debzie
Oh ik lees mee.. Nu heeft ze niet een hele bos krullen maar het pluist wel door de krullen die er in zitten, vandaag dus van frusti de schaar er maar weer in laten zetten! Kapster zei conditioner, maar ik heb het geprobeerd, meerdere soorten van winkel tot van kaper, maar helpt niete cht!
ik heb zelf een lange krullebos,en kammen doe ik dus alleen maar onder de douche als er cremespoeling inzit. na het douchen doe ik er altijd cremevoeding van het kruidvat in,die spoel je er dus niet uit(niet teveel!) daarna aan de lucht laten drogen of eventueel droog fohnen zonder kammen.
Hier ook een krullenbol waar geen model in te krijgen is. Maar mag je zo vroeg al met dat soort producten gaan beginnen?
Onze zoon heeft ook een flinke krullenbos die de neiging heeft te pluizen. Wij maken het elke dag nat en kammen het dan met een grove borstel. In zijn haar gebruiken we soms een beetje gel (Zwitsal) of schuim. De laatste tijd gebruiken we het middeltje van mama: Confixor van Aveda.
Hier ook krullen... alle drie in huis! Kammen (borstel grof) met nat haar, niet altijd willen wassen met shampoo. Evt wat haarlotion gebruiken bij de kleine (hier gebruiken we zarqa, te krijgen bij sommige etoswinkels en bij de tuinen heb ik het ook zien staan).
Ik heb zelf veel krullen en Irem krijgt ze ook, maar dat pluist nu nog niet gelukkig . Wat mij bij werkt: alleen borstelen als het nat is, als het droog is alleen kammen met een grove kam. De producten van John Frieda werken voor mij het beste, je hebt daar allerlei soorten shampoos, lotions etc van. Altijd cremespoeling oid gebruiken na shampoo. En ik doe mijn haar meestal vast en zeker als ik ga slapen. Maar ik weet niet of het haar van je dochtertje daar al lang genoeg voor is. Ik heb echt lichtelijke trauma's van mijn haar borstelen vroeger, dus ik ga mijn best doen dat mijn dochter dat niet krijgt, haha.
Hier ook een dametje met een pluizende krullenbol ( d'r papa heeft kroeshaar, dat verklaart het haha ), Wij gebruiken vaak Krul control creme van Andrelon. Mag gewoon bij die kleintjes en werkt super goed!
Bedankt meiden voor jullie reacties! Ik was het 2 x in de week met shampoo en zal daar toch weer conditioner bij gaan gebruiken! Zal ook een grove borstel kopen want gebruik nu een kammetje en zal ook gaan kijken voor die krul control creme! Ben benieuwd!
Bij de toko verkopen ze shampoo, conditioner ed. speciaal voor kinderen. Toen de oudsten nog klein waren gebruikte ik dat altijd voor hun. Echter superspul en het ruikt naar snoepjes. Nu ze ouder zijn, gebruik ik de 'krullijn' van andrelon.
hier ook de krullijn van andrelon. Bij beide meiden en het werkt heel goed. Ook doe ik wel eens een heel klein beetje cocosvet erin als de schuimgel op is. Is het net wat minder pluizig en valt het mooi in een pijpenkrul.
Ik heb wel een goede tip!! =========================================== Pak een plantenspuit, doe daar een klein laagje/bodempje cremespoeling in. Rest bijvullen met water. (Goed schudden voor gebruik) =========================================== 'S morgens even het haar doorkammen zodat er geen knopen in zitten. Het pluizige haar vochtig sprayen met dat mixje van cremespoeling en water (niet kletsnat maar gewoon vochtig). Even de vingers door het haar laten gaan net alsof het een hele groffe kam is, zo verdeel je het water/cremespoeling mixje goed, en vervolgens de krul even erin kneden. Aan de lucht laten drogen! (als het goed is heb je het niet te nat gemaakt en is het snel droog) Let wel op dat je het haar wel minimaal 2 a 3 keer per week moet wassen omdat je een soort laagje met cremespoeling om het haar creeert. Het wordt dan wat sneller vet en valt wat zwaarder.