snotoogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manuela79, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    :D tja ik weet niet hoe ik het anders moet noemen maar Louise (en ik) zijn flink ziek van de griep. Hoesten, snot dat uit onze neuzen druipt... man wat kan er toch veel uit zo'n klein neusje komen! Ook hebben we koorts en gewoon een algeheel gevoel van niet lekker zijn.

Nu heeft Louise sinds gisteren al snotoogjes, vooral als ze geslapen heeft zitten haar oogjes helemaal dicht door de gelige prut. Ik vind het zo ontzettend zielig. Heeft iemand een goede tip om dit te verhelpen of hoort het gewoon bij de griep/verkoudheid?

Ik maak het steeds schoon met een tissue gedipt in wat afgekoeld gekookt water maar dat vind ze op zijn zachts gezegd niet leuk, ze begint al te huilen als ik in de buurt kom van haar oogjes...

Arm kind...

2. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    Devlin heeft dat ook gehad toen hij verkouden was
    toen ben ik voor de zekerheid even naar de huisarts gegaan en toen kreeg ik druppels voor in zijn ogen.
    De huisarts zei bij devlin dat hij ontstoken oogjes had en ik moest ook steeds met een doekje met afgekoeld water blijven schoonvegen zijn oogjes.

Hoop dat ze snel weer opknapt!

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wij deden de oogjes schoonmaken met afgekoelde kamilethee. Dit werkte redelijk. Ook kun je de traanbuis masseren. Dus in de ooghoek masseren zegmaar. Verder zijn er weinig oplossingen. Vaak zijn de oogjes ook niet onstoken maar zit gewoon de traanbuis verstopt. Door dit te masseren maak je het los. Ontstoken zijn de oogjes pas als het groene prut is wat er uit komt.(dacht ik)

4. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Wij kregen als advies om ze idd schoon te maken met afgekoeld gekookt water en dan altijd naar de neus toe te vegen. Onze kraamverzrgster had nog een goede tip: schoonmaken met een beetje moedermelk! Ik weet dus niet of je (nog) borstvoeding geeft, maar dat zou je ook nog kunnen proberen...

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bedankt voor jullie reacties!

Masseren van het traanbuisje gaat niet lukken aangezien ze al begint te schreeuwen als ik in de buurt kom van haar oogjes.

Moedermelk heb ik nooit gehad dus helaas, ook dat is geen oplossing.

Ik ben bang dat ik het dan maar gewoon moet blijven schoonmaken met afgekoeld, gekookt water en hopen dat ze snel van haar verkoudheid af is.

Deel Deze Pagina