Stomme vraag: Hoe krijg je staarten zonder bulten??

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Sorry meiden, maar even een stomme vraag van mij. Ik wordt er helemaal gek van. Ik heb slag in m'n haar, en ik maak sinds mijn haar langer is wel eens een staart, maar het lukt me maar niet om een staart te maken zonder dat er van die bulten tussendoor komen.
    Hoe kan ik dit voorkomen, ik wil een strakke staart ;)

2. Soms krijg je het juist door je staart te strak aan te trekken. In ieder geval nooit aan je staart trekken als het stiekje er al in zit.
    Ik maak mijn staart altijd door met mijn vingers door mijn haar te gaan en het dan bij elkaar te halen. Weet niet of je er iets aan hebt, maar succes. Soms werkt een fijne kam ook beter dan bijv. een grove borstel.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Thanx meid, ik merk idd als ik niet kam, dan zit het beter dan dat ik wel kam.
    Voel me echt een domme doos:)
    Maar mijn haar is al kort vanaf m'n 11e
    Nu pas weer na al die jaren dat ik een staart kan maken ;)

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Dat probleempje ken ik, bij mezelf (vroeger) en nu bij mijn dochter haha ik ben dan ook zo precies om echt geen bult te krijgen , kan ook echt gaan flippen als het niet lukt haha

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maak je je staart met je handen of met een borstel/kam? Met een borstel of kam de boel netjes naar achteren kammen en alvast met je andere hand vasthouden, dan kam weg, stiekje er omheen, en klaar?

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Gewoon je hoofd achterover houden (in je nek leggen). Met je handen de boel bij elkaar rapen en vast binden met een elastiekje. Eventueel de haren in je nek even borstelen

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Met een borstel

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Soms lukt het ook makkelijker als je eerst je haar (een beetje) nat maakt... Dat werkt bij mij vaak wel goed :)

9. danip

danip Niet meer actief

Dat had ik vroeger ook. Ik heb geen slag in mijn haar, maar wel een heel dik bos en dan heb je dat dus ook. Maar nu doe ik het zonder borstel of kam, ik doe het met mijn vingers door mijn haar. Nu heb ik daar echt nooit meer last van.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Haar doorkammen/borstelen. Beetje übersterke gel (ik heb die oranje kleurige van Taft, MAXX Power) op je handen wrijven, hoofd in je nek en met je handen vanaf je voorhoofd naar achter over je haar heen je staart bij elkaar pakken. Goed druk op je hoofd houden als je met je handen over je haar gaat..

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb dat probleem ook met mijn haar. Wat hier werkt is de staart maken met nat haar. Vaak na het douchen meteen in een staart doen, dan zit het de dag erna nog altijd strak als ik het opnieuw borstel en weer in een staart doe ;)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier heb ik de strakste staarten met nat haar. soms helpt het ook om je haar een paar keer naar voor en naar achter te zwaaien en de laatste keer je hoofd ver naar achter houden en dan je haar bijeen nemen.

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja en geen uitgelubberde of te strakke stiekjes gebruiken.

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Thanx meiden, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Jullie horen wel of het gelukt is. ;)

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Haar een beetje nat maken en dan naar achter kammen en met je andere hand vast houden. Ik heb ook slag in mijn haar en nog nooit bulten gehad.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad eerst al alles goed naar achteren kammen, misschien zelfs met je hoofd wat achterover leunen, zodat het aan de zijkanten niet terug valt. En je kunt ook proberen om, als je een hoge staart wil, hierna juist naar voren te leunen, als het elastiekje er al één slag omheen zit. Dan hoef je hem namelijk niet meer strak te trekken.
    Of je doet er knipjes op.

17. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb heel dik en zwaar haar en bij mij is het ook vaak een klus om het echt bobbelvrij te krijgen..maa bij mij helpt het als het nat is...niet zeiknat haar...maar voordat je je haar bij elkaar pakt goeie klodder gel of water...en dan eventueel met een dunne kam een mooie staart proberen te fixen!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    met nat haar kan dat heel goed... mijn jongste heeft een beetje krullerig haar en alleen als het nat is krijg ik een mooie strakke staart....

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar met nat haar, dan is het bij mij 's avonds nog nat onder het stiekje, vind dat altijd een beetje een vies idee, bang dat ik straks schimmel in mn haar krijg ofzo ;)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat ik altijd doe is eerste mn haar borstelen, dan met m'n hand een strakke staart maken. Dan gebruik ik m'n borstel en borstel net zolang de haren richting m'n staart totdat het redelijk zit en doe er dan een strik in.
    Daarna pak ik de haarlak, spuit dat over m'n haren en wrijf het haarlak er m'n handen nog eens overheen zodat het nog strakker zit.

Ik heb nooit bobbels, en ook slagen in m'n haar.

Deel Deze Pagina