Ik heb 2 katertjes heel leuk en gezellig, poepen en plassen op de kattenbak doen ze ook al op een aantal ongelukjes na, ik denk even goed schoonmaken dan is het weg, nou niet dus ik ruik het nog steeds gatverderrie, iemand tips?
Heel herkenbaar! Wij hebben de poes weg gedaan... helaas maar ik heb liever een fris huis.. dan een pis lucht. Ik kreeg de lucht echt niet weg.. hoe goed ik ook schoonmaakte heb elk schoonmaakmiddel geprobeerd.
Zou zomaar kunnen dat je hier een hoop (negatieve) reacties op gaat krijgen. Ik had dat in het begin ook heel erg, maar nadat ze eenmaal geholpen waren nergens meer last van gehad! Je hebt ook geurende poeder voor de bak, helpt ook wel! Succes!
Is het echt een "ongelukje" van de katten of zijn ze aan het sproeien? Hoe oud zijn ze? Als ze het namelijk allebei doen kan het heel goed dominantiegedrag zijn en is het beste om ze z.s.m. te laten castreren als dat nog niet gebeurt is. Verder heb ik eigenlijk geen goede tips om de geur kwijt te raken...
dat denk ik haast ook... maarja ze is tenminste wel eerlijk !!.. het lijkt mij ook erg frustrerend.. ik heb er ook een tijd overnagedacht de kat weg toen doen toen hij weer binnen begon te plassen.. maar gelukkig is hij daarmee opgehouden.. hij piste op de bankstellen enzo.. Dat kreeg ik er echt niet meer uit.. nu een nieuwe bank dus.. en gelukkig pist hij niet meer in huis
hier achter de tv, het is nu wel beter geworden, maar die geur blijft hier in huis hangen zo vies! ze zijn 10 weken, maar het is echt zo´n katerpislucht zeg maar
Ok, ze zijn nog wel heel jong dus. Nee, dan kan je ze nog niet laten castreren. Misschien kan je het schoonmaken met schoonmaakazijn. Ik heb wel eens gelezen dat dat de geur neutraliseert. Of met soda. Maak iig niet schoon met chloor, want dat vinden ze juist lekker.
Hier een oude kater rondlopen en sinds zondag een kitten van 10 weken. Onze oudere kater heeft een bijna 3 jaar geleden ( toen hadden wij hem en nog een andere kitten ) een hele vervelende periode gehad... Blaasontsteking/blaasgruis en nierstenen.. Resultaat ? Binnen pissen , binnen pissen en nog eens.. Wat nou op de bak ? Die bank zit veel lekkerder..... Uiteindelijk stonk ( na veel schoonmaken , boenen , kattenbak meerdere malen per dag schoonmaken ) mijn hele woonkamer ook naar kattenzeik. Hier kon alleen hij niks aan doen , hij was ziek... Na veel poetsen , schrobben e.d heb ik mijn huis schoon gekregen , de bank echter was een probleem. Die heb ik weg moeten doen omdat de urine er helemaal ingetrokken was dat krijg je er met geen mogelijkheid meer uit. Toen hij weer beter was heeft hij niet meer binnen gedaan. Daarna zijn wij verhuist na een tijdelijke woning en toen begon ie weer binnen te plassen als wij langer als 1 dag niet thuiskwamen.. Bang om alleen gelaten te worden dus.. Al gebeurde het daarna steeds vaker , als ik boodschappen ging doen of even op de koffie bij iemand.. Dit was best moeilijk en ben ook heel eerlijk als ik een moment heb gehad van "Nu gaat ie eruit ! Hij vern**kt me hele inboedel " en dit keer was ie niet ziek ! Ik weet eigenlijk niet meer waarom hij toen eigenlijk is gestopt ( alle hadden we veel dingen gedaan , bank overdag bedekt met grote blauwe container zakken dat was nml de enigste plek waarop die binnen ging plassen , de bak schoongemaakt met gloor en veel grit erin ) , onze witte kater werd ( de jongste toen ) werd ineens doodziek en heb hem helaas op tweeenhalve jarige leeftijd in moeten laten slapen... Sindsdien heeft hij nooit meer binnen geplast... Nu bijna een jaar verder, inmiddels weer verhuist en een kitten erbij , en hij doet het nog steeds keurig op de bak.. Al zet ik ze wel als ik ga werken op de gang ( met toegang tot de badkamer en er staat een grote krabpaal , voer en de bak ) om ongelukjes te vermijden.. De kitten heeft 1 ongelukje gehad naast de bak maar na herhaaldelijk op de bak gezet te hebben heeft ie hem nu ook door..
Wat ook schijnt te helpen is Feliway ... Is z'n geurstekker voor in je stopcontact Hier een linkje Wat is Feliway®? - Feliway
ze doen het nu goed op de bak de laatste tijd, maar ik wil van die geur af, oust helpt even en luchten ook, het is alleen op het laminaat gebeurd arg ik wil van die stink geur af
Wij hebben ook een pisprobleem. En we hebben ook een laminaatvloer. Wij hebben de vloer eruit moeten halen om het ECHT goed schoon te krijgen. Het ging bij ons namelijk door de voegen waardoor oppervlakkig schoonmaken niet meer echt hielp. Het liep dus gewoon ook onder vloer langs. Maar geen idee of je bij jullie die planken eenvoudig los kunt krijgen??
Heb tijd geleden via internet DE tip gevonden voor kattenzeik..... en sterker nog.... mn peutertje wil ook nog wel eens mis-mikken op het toilet, dus gebruik ik het daar ook... Biotex.... Daarin zitten namelijk enzymen die die kattenzeik "opvreten" als het ware..... Ben er achter gekomen toen mn kater binnen pieste... eerst schoonmaken met biotex... en dan naspuiten met spiritus zodat ze niet meer op die vaste plek piesen
Oei...op laminaat....nou....succes Het gaat inderdaad langs de groefjes zo eronder, dus daar vanaf komen is nog erger dan als het op tapijt zit! Azijn helpt heel erg goed, hier hebben we de oude bank naar buiten geschoven en gewoon emmers vol water met azijn er over heen geplenst en weg was de lucht. Ben bang dat je op een laminaat vloer weinig anders kan doen dan plankjes eruit en nieuwe erin....
Schoonmaken met citronella, en als dat droog is, op de plekken waar ze piesen peper strooien. Ze ruiken vaak eerst op de plek waar ze gaan piesen en peper vinden ze niet lekker Absoluut niet schoonmaken met bleek, dit vinden ze errug lekker en nodigt uit om te piesen. Je kunt er wel de kattenbak mee schoonmaken...is uitnodigend
Wat vervelend! Mijn ouders hebben er ook last van gehad. de plas trok zo in de tegels en liet lelijke witte kringen achter die je niet meer wegkrijgt. gelukkig achter de bank en tv kast zodat het niet in het zicht is. mijn moeder kreeg de geur weg met Dettol. Linkjes dat ik vond via google: Ecodor Geurbestrijding - Kattenpis geur verwijderen Ontlasting- en urinevlekken schoonmaken Veel succes!