Hallo allemaal, Wij zijn begonnen met ons te verdiepen in de babykamer. Zijn afgelopen weekend naar winkels geweest en hebben veel leuke dingen gezien. Onze babykamer is een kleine kamer. 2mx2.50m Ook nog met 1 schuine wand. Best wel lastig dus om alles erin te laten passen. Nu vroeg ik me af.... Is een kledingkast echt noodzakelijk of voldoet een flinke commode met lades ook? Hier kun je ook veel kleding in kwijt? Wat zijn jullie ervaringen?
Wij hadden ook een probleem met de afmetingen van het kamertje en verschillende rare hoekjes... Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om geen kast te nemen, omdat het gewoonweg té krap werd in het kamertje... Hier een foto van onze oplossing, een kledingwand!
Hoi ook wij gaan geen kledingkast in het kamertje van de baby plaatsen. Het kamertje voor de baby is namelijk klein, maar wel heel makkelijk naast onze slaapkamer op zolder. Op de eerste etage hebben wij nog een kledingkast staan in de logeerkamer die nu "werkloos" is, dus wij lossen het zo op.
Wat een leuke oplossing, zo'n kledingwand Wij zaten een beetje met hetzelfde, wilde niet zo'n grote kledingkast hebben omdat het dan toch wat krap werd. Toen kwam mijn moeder met het idee om een open kast te maken, zodat je nog wel een hanggedeelte hebt. Alleen de commode gebruiken voor kleertjes kan vooral in het begin prima, maar dan moet je denk ik wel de dekentjes en lakentjes een ander plekje geven. Hier onze oplossing View attachment 182247
ik denk dat je inderdaad best toch een 'hang'oplossing voorziet, naast je commode. meisjesjurkjes of jongenshemdjes die gestreken zijn, kan je toch beter ophangen zo'n open rek is wel erg mooi, maar valt daar niet veel stof op de kleertjes?
Ik zou persoonlijk niet voor een open rekje gaan. De kleertjes die je minder vaak gebruikt worden toch stoffig. Ik zou gaan voor een grote commode...bijvoorbeelde de hemnes van de ikea, de grote versie met 8 lades.
Ik weet niet hoe hoog jouw schuine wand is? Ik heb ook de hemnes ladenkast met 8 lades, op de kop getikt via marktplaats voor een leuk prijsje. Wij hebben ook geen ruimte voor een kledingkast aangezien wij maar 1 slaapkamer hebben, en geen babykamer. De kast doet dus dienst als commode en kledingkast. Hij is 1,62 breed.. en super handig! Grote lades, je kan er vanalles in opbergen.. En wat betreft hang gedeelte.. hoe vaak gebruik je dat met kinder kleding? Het meeste is vaak goed op te vouwen, toch? Ik zou zelf niet voor een open kast gaan, oid. Ten eerste wordt dat vaak stoffig, en ten tweede vind ik het nogal rommelig en druk uitzien.. terwijl je dat vaak helemaal niet wil in een kleine ruimte.
In principe is het niet noodzakelijk. Ik neem aan dat je zelf ook een kledingkast hebt? Daar zou je natuurlijk ook de kleertjes van je kleine in kunnen hangen. Die twee voorbeelden op de foto's vind ik prachtig, maar zelf lijkt mij ook dat het wel sneller stoffig wordt. Maar mooi vind ik het wel!
wij hebben wel n kledingkastje maar die is zo klein dat we er nog 1 extra plankje ingemaakt hebben om de kleertjes gevouwen in te leggen en de kleertjes die aan een hangertje horen doen we bij ons in de kast hangen .
Ik heb ook geen kledingkast op de babykamer. Ik heb een grote commode van Kids Factory en daar zit achter 1 deurtje een kledingroede, zo heb je toch een hanggedeelte. Wel wat lastiger, omdat je elke keer moet bukken. Het beddengoed en de slaapzakjes heb ik in een apart kastje op de overloop gelegd zodat ik meer ruimte over heb in de commode.
Hier ook een klein kamertje. Ik heb alleen een ladenkast als commode en kleding-en-andere-spullen kast, het is de Malm 4-laden kast in wit (MALM Ladekast met 4 lades - berkenfineer - IKEA). Precies de goede hoogte en breedte voor een commode, en ik kan er redelijk veel in kwijt. Het enige is dat ik de kleding die Irem niet meer of nog niet past er niet in kwijt kan (gebruik 2 lades voor kleding, 1 voor beddengoed en 1 voor losse dingetjes) dus dat staat in dozen op een plank in de kamer. Niet echt ideaal, maar ook geen groot probleem. Een grotere kast paste gewoon niet.
In ons vorige huis was de babykamer ook nogal klein en had schuine wanden, wij hebben voor een lagere kledingkast gekozen, die paste zo precies onder het schuine dak.
De stof in zo'n open kast valt enorm mee, is vrijwel nihil. Al zul je natuurlijk altijd wat vaker de plank stoffen dan wanneer je een dichte kast hebt. Het scheelt ook wel dat we alleen de kleertjes hebben te hangen die hij op dit moment ook draagt. De grotere maten liggen in de commode en de kleinere maatjes worden in een doos op zolder opgeborgen. Ik vind het altijd heel gezellig staan, al die kleine frummelkleertjes
Voor dochterlief hebben wij de kleertjes ook 1,5 jaar lang in een open kast gehad (op de overloop, in haar kamertje was geen plaats, de commode stond daar overigens ook). Geen problemen met stof (er hingen geen kleertjes die ze langere tijd niet droeg - sowieso wisselde ik de hele collectie vrij rap omdat ze nogal hard groeide, en alles wat nog te groot was lag in een dichte kast; en wat wel paste werd ook gedragen), wel met verkleuren omdat er rechtstreeks zon op viel. Dat was wel zonde, van sommige kledingstukken. Nu hebben we de bovenverdieping een beetje anders ingedeeld, en heeft ze een gewone gesloten kast. Ik vond een hanggedeelte wel nodig, met die kleine shirtjes en jurkjes. Lades zijn minder overzichtelijk, omdat je alleen de dingen ziet die bovenop liggen.
Ik vind de oplossing van de eerste foto errug leuk. Hier heeft onze zoon een grote kamer (minder knus) dus hebben we het probleem niet maar ik vind het leuk opgelost en die stof zal toch wel meevallen....
Wij hebben ook geen aparte kledingkast op de nieuwe babykamer. en bij de jongste ook niet. Daar zit alles in de commode. Wij hebben voor de babykamer ook de Hemnes met 8 laden. (nou ja, hij staat nog bij ikea, maar dat wordt hem) Bij mijn oudste dochter, die had ook een schuine wand, hebben we een kastje in het schuine deel ingebouwd. was dan wel wat lager maar zo konden we toch het eea kwijt . Die eerste oplossing is ook leuk idd, met die kledinghaakjes.
Hier een klein kastje gemaakt onder de schuine wand, zodat shirtjes en jurkjes kunnen hangen. Als de jurken straks te lang worden voor dat kastje gaan we Eva's kledingkast ook gebruiken voor Lisa. Dat is nu nog niet handig, omdat we de commode nog gebruiken en je dus niet zomaar weg kan lopen. Ik denk dat het kastje straks gebruikt gaat worden voor beddengoed, als Lisa een groot bed heeft. Roede eruit, plank erin
Aangezien wij nu nog klein wonen, heb ik geen kledingkast voor mijn dochter. Ik gebruik nu lades van de commode, maar dat is echt te krap! sta me dagelijks te irriteren aan de overvolle laden! Niet passende kleding zit in dozen. Maar je lades heb je ook nodig voor de luiers, verzorgingsproducten, etc. Gelukkig staat in ons toekomstige huis een mega kledingkast voor haar klaar, zonder zou ik je niet adviseren! ps. en dan heb ik niet eens zo héél veel kleertjes voor haar hoor!