Beste Mirjam, Brigitte, Imke, Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar heb er nog wat vragen over. Wij hebben een wens voor een 3e kindje, maar ik heb al 2 keizersnedes achter de rug, niet gepland. Bevalling is gewoon begonnen maar de ontsluiting vorderde niet en bij beide een spoed keizersnede. Nu is bij de 2e keizersnede gezien dat de OUS (dit is toch het litteken?) zeer dun is, staat in het OK verslag wat ik hier heb. Ik ben bij de gyn geweest en heb gevraagd of een 3e zwangerschap zou kunnen en volgens haar wel. Ze heeft het nagevraagd bij de operateur en die zei dat het ook wel kon. Nu lees ik allemaal verhalen op internet dat er tijdens de zwangerschap soms achter gekomen wordt dat het litteken te dun is en dat je dan een ziekenhuisopname krijgt of het heel erg rustig aan moet doen. Ze kunnen het litteken opmeten met een echo of scan? Kan dit echt? Is het verstandig om dit te laten doen alvorens zwanger te raken want het lijkt me verschrikkelijk als je te horen krijgt tijdens je zwangerschap dat het litteken erg dun is en je een ziekenhuisopname krijgt. Ik baar ook erg grote kinderen, 9 en 9,5 pond (beide jongens). Wordt de druk tijdens de zwangerschap dan niet te groot in de baarmoeder? Of herstelt het litteken zich weer na de zwangerschap, is inmiddels al 14 maanden terug. Ik hoor het graag want ik wordt zo onzeker van al die verhalen en wil graag een beslissing nemen voor een 3e kindje of niet. Groetjes Melinda
hoi je moet niet teveel aantrekken van verhalen van anderen. als jouw arts heeft gezegd dat het kan, dan kun je er voor gaan. Die hebben jouw lijf immers gezien! Litteken herstelt zeker, zeker als je een jaar gewacht hebt, dat wordt ook minimaal geadviseerd. Dus wat dat betreft is de weg vrij voor een nieuwe zwangerschap. Succes met de keuze! Mirjam