Morning after pil vraag! Dringend!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Solitaire, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solitaire

Solitaire Niet meer actief

Ik heb 3 weken geleden 'alsof' ik de Morning after heb geslikt. Waarom? De pil had ik al een jaar, misshien twee te liggen en wist niet zeker of dat nog wel veilig was. Hij was ook al uit de verpakking al die tijd. Dus heb hem weer uitgespuugd.
    Hij verkruimeld wel snel.
    5 Dagen nadat ik dat gedaan heb kreeg ik een lichte bloeding.
    Kan dat alsnog van die pil komen?
    Heb echt antwoord nodig, kan het nergens vinden (natuurlijk)

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik denk niet dat dat van die pil kan komen. Als je hem meteen hebt uitgespuugd zul je bijna niks binnen hebben gekregen..

Even uit nieuwsgierigheid, hoe komt het dat je je dat nu 2,5 week later bedenkt?

3. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Wanneer verwacht je normaal je menstruatie? Of ben je het voor het laatst geweest?

Als je de pil alsof hebt geslikt, heb je gekeken op de datum? Want als de datum nog niet verstreken is, is hij gewoon goed. (lijkt mij dat je dat doet als je hem al een tijd had liggen?)

Verder kan een lichte bloeding nog zoveel oorzaken hebben, kan een tussentijdse bloeding zijn, innestelingsbloeding....

Heb je dit met je partner besproken? Ik weet niet of een kind gewenst zou zijn bij jullie?

4. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Zo te lezen heb je in je vorige topic al antwoord gekregen. Of je kan altijd naar de huisarts neem ik aan...

5. Solitaire

Ik denk het omdat ik nog nooit eerder een tussentijdse bloeding heb gehad en ik me na die bloeding anders voel. Ben nooit ziek en kreeg ineens griep. Heb nu nog steeds menstruatie achtige krampen, hoofdpijn, ik sport niet (doe normaal bodybuilding) maar daar heb ik de energie niet voor.
    Dus vraag me af wat er aan de hand kan zijn. Ook steken in mijn borsten en blauwe aderen op de tepels.

6. Mamabram

Even testen? Wanneer moet je ongesteld worden? En wanneer voor het laatst geweest?

7. Solitaire

Ik schrijf het niet op, maar ik verwacht hem over een week, misschien iets korter, langer. Weet het niet precies.

Even tussendoor, op mijn andere berichten werd gereageerd dat ik een puber was die aandacht wil... Dat is niet zo. Ben 1 keer zwanger geweest en had toen veel vragen. Heb ADD dus vergeet soms dingen te melden waardoor de berichten wat raar overkomen. Ik ben serieus hiermee :)

Heb ook al een testje gehaald

8. Mamabram

Je bent 17 toch? En al een keer zwanger geweest?

Gebruik je condooms? Misschien handig om te gaan bedenken wat je wil, dit te bespreken met je vriend.

Op deze manier kan je niet blijven doormodderen.. Ik weet niet wat je zou doen als je zwanger blijkt te zijn?

9. Solitaire

Ik ben 17 inderdaad. In oktober 18.
    We gebruiken normaal condooms ja. Maar deze ene keer niet omdat ze net op waren. Daar kwamen we toen achter.
    Denk eraan om aan de pil te gaan hoor als ik niet zwanger ben.

10. Mamabram

Maar wat als je nou zwanger blijkt te zijn.?
    Ik ben sowieso voor en de pil en een condoom. Misschien een goed idee om je een beetje te verdiepen in welke soorten anticonceptie er allemaal zijn.

11. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je serieuze reacties wil, en volgens mij hadden sommigen die ook gegeven. Zoals naar de huisarts gaan en ook voorbehoedsmiddel zoals de pil te gaan gebruiken.

Als je de morning after pil eruit hebt gepuugd dan kan d tussentijdse bloeding daardoor niet komen. Bij de map kan je menstruatie wegblijven. Misschien dat je een onregelmatige cyclus hebt.

Ik zou zeggen ff de test doen en ook maar langs de huisarts voor anticonceptie.

12. Solitaire

Mijn menstruatie is redelijk regelmatig volgensmij.
    Maar als ik zwanger ben ga ik niet voor abortus. Daar ben ik op tegen.
    Ik houd het wel gewoon.
    Vind het gewoon raar hoe het gegaan is... Dus wilde graag weten of het kan enzo. In ieder geval hartelijk dank voor de reacties :) Waardeer ik enorm

13. Mamabram

Als je menstruatie redelijk regelmatig is, dan weet je vast nog wel wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest en dus wanneer je ook weer ongesteld zou moeten worden. Zo kan je uitrekenen wanneer je vruchtbare dagen waren en wanneer je onveilige sex hebt gehad

Niet om vervelend te doen maar het komt bij mij over alsof je graag zwanger wilt zijn?

14. Solitaire

Mijn moeder schrijft het wel op in haar agenda. Ik zal morgen kijken wanneer die vruchtbare dagen waren.

Ik wíl niet graag zwanger zijn. Ben jong en ben er nog niet aan toe. Dat besef ik me heel goed. Maar ik heb onveilige sex gehad en de gevolgen daarvan moet je dragen. Ik ben niet iemand die negatief in het leven staat. Dus ik raak niet in paniek. Heb een geweldige familie die me overal bij wil helpen.

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Voor iemand die niet graag zwanger wilt zijn, ben je wel héél bijzonder bezig. Je hoeft niet per se aan de pil om toch veilig te vrijen. En dat van de MAP die je al een poos had liggen, vind ik persoonlijk een beetje onzin (net als je "excuus" ADD), want er staat altijd een houdbaarheidsdatum op de verpakking van medicijnen. Die ligt meestal wel zo rond de 3-5 jaar. En daarna is het innemen niet schadelijk; de werking neemt gewoon af. Waarom heb je diezelfde dag niet een nieuwe MAP gekocht?

16. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jouw moeder houdt jouw cyclus bij? :$

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Waarom heb je dan niks met de adviezen uit het andere topic gedaan?
    Een testje is zo gehaald en de huisarts heeft geheimhoudingsplicht.

18. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Als je moeder weet hoe je cyclus is waarom is ze dan niet met je naar de huisarts gegaan voor de pil?
    Misschien toch een goed idee om met haar over je sexleven te praten en met haar samen dit soort dingen uit te vogelen.

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Sorry maar ik vind dat jij en je vriend onverantwoord bezig zijn!
    Je schrijft dat je moeder je vermoord als je vraagt om aan de pil te gaan, maar je hebt wel een geweldige familie die achter je zal staan?

Ik denk dat je moeder liever wil dat je aan de pil gaat ,dan dat je zwanger raakt!
    Doe jezelf een plezier en ga naar de dokter voor de pil.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Had jij geen familie die erg christelijk was en daarom durfde je nietwaar de arts omdat je bang was dat hij het je moeder zou vertellen???

Deel Deze Pagina